Gå til innhold

Håravfall


Laila I

Anbefalte innlegg

Hei! Jeg har det siste halve året mistet mye hår, opptil 200 hårstrå enkelte dager. Ja, jeg har sjekket antall som løsner, blir virkelig bekymret og bruker alt for mye tid på å google og bekymre meg. Er 44 år, mange jern i ilden, blir fort stresset og ble utbrendt for ett år siden. Har vært delvis sykemeldt noen måneder, men er på beina igjen nå. Jeg vet at stress og påkjenninger kan gjøre at håret faller av, men hvor lenge vil det vare? Jeg ser at det vokser masse småhår ut nå, men likevel... 200 hår er mye og jeg får nesten panikk. Mest løsner det etter at jeg har vasket det, men det detter hår utenom det også. Det er både lange hår og småhår som faller av. De små, nye hårene skal vel ikke løsne? Synes også mange av de nye hårene ser tynnere ut enn de lange. Er dette normalt, eller kan det skyldes sykdom/arvelig hårtap? Jeg vil ikke miste håret. Har brukt flere typer Shampo og vitamintilskudd i håp om at jeg skal slutte å røyte, men jeg synes ikke det hjelper. Jeg har jo alltid mistet hår, men har ikke tenkt så mye på det før og aldri sjekket antall før, så jeg vet ikke hvordan det var tidligere. Vurderer å kontakte hudlege/spesialist - bør jeg det?

Takknemlig for svar! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

På 14.7.2019 den 13.56, Laila I skrev:

Hei! Jeg har det siste halve året mistet mye hår, opptil 200 hårstrå enkelte dager. Ja, jeg har sjekket antall som løsner, blir virkelig bekymret og bruker alt for mye tid på å google og bekymre meg. Er 44 år, mange jern i ilden, blir fort stresset og ble utbrendt for ett år siden. Har vært delvis sykemeldt noen måneder, men er på beina igjen nå. Jeg vet at stress og påkjenninger kan gjøre at håret faller av, men hvor lenge vil det vare? Jeg ser at det vokser masse småhår ut nå, men likevel... 200 hår er mye og jeg får nesten panikk. Mest løsner det etter at jeg har vasket det, men det detter hår utenom det også. Det er både lange hår og småhår som faller av. De små, nye hårene skal vel ikke løsne? Synes også mange av de nye hårene ser tynnere ut enn de lange. Er dette normalt, eller kan det skyldes sykdom/arvelig hårtap? Jeg vil ikke miste håret. Har brukt flere typer Shampo og vitamintilskudd i håp om at jeg skal slutte å røyte, men jeg synes ikke det hjelper. Jeg har jo alltid mistet hår, men har ikke tenkt så mye på det før og aldri sjekket antall før, så jeg vet ikke hvordan det var tidligere. Vurderer å kontakte hudlege/spesialist - bør jeg det?

Takknemlig for svar! 

Etter å ha levd noen år, samt diskutert temaet med noen frisører, tror jeg det er vanlig å ha et litt større hårtap med noen års mellomrom. Har hørt syv år, men vet ikke om det stemmer. Ellers er det jo kjent at B-vitaminmangel (husker ikke hvilke B’er) kan gi hårtap. Vanligvis gror jo hårene ut igjen, men det er vanlig å få tynnere hår og litt annen hårkvalitet i forbindelse med overgangsalder,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...