Gå til innhold

Jeg og kjæresten har ikke ferie samtidig


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

6 minutter siden, Kayia skrev:

Ja, og det henger ikke på grep å svare basert på innlegget jeg skrev til ts. 

Jo, det gjør det. Du spør om det er rotete etter flyttingen og hun svarer at de har bodd der de bor i 4 år... Ergo er det ikke den du tror (eller hun prøver å gi inntrykk av det).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
11 timer siden, Lillemus skrev:

Jo, det gjør det. Du spør om det er rotete etter flyttingen og hun svarer at de har bodd der de bor i 4 år... Ergo er det ikke den du tror (eller hun prøver å gi inntrykk av det).

Vi har bodd her i 4 år. Det er ikke akkurat noe rot igjen etter flyttinga for 4 år siden. Det er lenge siden vi flytta inn. 

Anonymkode: 7e7fd...1dd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
12 timer siden, Lillemus skrev:

Det er trådstarter som sier at de bor på 75m2...

Det ser ryddig ut. Jeg har prata med han om det. Nå har han sagt seg fornøyd. Men det er skikkelig kjipt å ikke ha ferie samtidig. 

Vi bor på 75 m2. Det stemmer. 

Anonymkode: 7e7fd...1dd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det ser ryddig ut. Jeg har prata med han om det. Nå har han sagt seg fornøyd. Men det er skikkelig kjipt å ikke ha ferie samtidig. 

Vi bor på 75 m2. Det stemmer. 

Anonymkode: 7e7fd...1dd

Han sier seg fornøyd med at du bruker ferien din på husarbeide? Jeg antar nå at dere har det sånn gjennomsnittlig rent og ryddig - om han har høyere krav til det enn det du har så får han brette opp ermene selv! Det får min beskjed om i alle fall... :D Han har heldigvis enda lavere krav enn meg så her er det jeg som styrer akkurat det og det er like greit. *latsabb.com* 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 17.7.2019 den 10.17, AnonymBruker skrev:

Vi har bodd her i 4 år. Det er ikke akkurat noe rot igjen etter flyttinga for 4 år siden. Det er lenge siden vi flytta inn. 

Anonymkode: 7e7fd...1dd

Så dropp den setningen da, resten av innlegget mitt burde kunne gjelde uansett. For å summere opp: Er det uvanlig rotete hos dere ettersom sambo/kjæreste mener du skal rydde i ferien? Kan legge til: Er det ditt rot eller felles rot? 

Rådene gjelder også: 

- snakk sammen og avklar forventninger/ ønsker. Lag plan for felles innsats. 

- ikke la det få betydning hvordan andre ville reagert, det har ingen betydning for dere hva andre gjør/føler. Gjør avtaler basert på hva dere vil/reagerer på og forventer. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Akkurat nå, Kayia skrev:

Så dropp den setningen da, resten av innlegget mitt burde kunne gjelde uansett. For å summere opp: Er det uvanlig rotete hos dere ettersom sambo/kjæreste mener du skal rydde i ferien? Kan legge til: Er det ditt rot eller felles rot? 

Rådene gjelder også: 

- snakk sammen og avklar forventninger/ ønsker. Lag plan for felles innsats. 

- ikke la det få betydning hvordan andre ville reagert, det har ingen betydning for dere hva andre gjør/føler. Gjør avtaler basert på hva dere vil/reagerer på og forventer. 

Det er ikke uvanlig rotete. Men min samboer er av typen som aldri setter seg ned. Han liker å jobbe med noe hele tiden. 

Anonymkode: 7e7fd...1dd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er ikke uvanlig rotete. Men min samboer er av typen som aldri setter seg ned. Han liker å jobbe med noe hele tiden. 

Anonymkode: 7e7fd...1dd

Så får han bruke denne energien på å få det så ryddig han ønsker da, isteden for å stikke ut med kompiser og fiske. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...
På 16.7.2019 den 16.33, AnonymBruker skrev:

Jeg og samboeren min / kjæresten har ikke ferie samtidig i år. Problemet er at da hans ferie var over så begynte min. Og hver dag etter jobb så går han rundt å ser om jeg jobber i huset. Han sier at jeg må jobbe i huset og ikke slappe av. Han virker irritert om han ser meg sitte å slappe av. 

Dette er minuset med å ha ferie hver for oss. Da han hadde ferie så var han knappt hjemme og stadig på farten. Men skyldte på at det var arbeid i det han gjorde utenfor huset. Han var ute å fisket med kamerater / var en tur i Norge med kamerater osv.  Mens når jeg gjør andre ting enn å jobbe i huset så virker han irritert. 

Hva tenker dere om slik situasjon? Skal man ikke ha lov å slappe av i ferien ? 

Anonymkode: 7e7fd...1dd

Her hadde jeg satt meg ned og tenkt grundig over forholdet. Hva slags kontrollerende kjæreste er det du har? Er dessverre redd du aldri vil få det godt på sikt med en slik egoist. Dette må du ikke finne deg i.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...