Gå til innhold

Blodfortynnende sprøyter ved/etter operasjon o.l.


Larsandre

Anbefalte innlegg

Hei

I 2016 hadde eg ein operasjon (prostata) og nå nyleg øydela eg akilles/leggmuskel og fekk s.k «spissfotgips» som eg går med nå. I begge høve fekk eg «automatisk» utskreve resept på Fragmin-sprøyter som eg skulle ta ei viss tid for å unngå blodpropp. Sia eg også har låge blodplateverdier - (kronsisk blodsjukdom, verdi nå ca 80) og eg følte at det var ein slags «automatikk» i resept på Fragmin, stilte eg spørsmålstegn ved om eg eigentleg trengte å ta dette. I 2016 fekk eg beskjed om at eg kunne droppe den, nå - med akillesskaden - og ved anna sjukehus, vart det mykje «fram og tilbake» før dei til slutt konkluderte med halv dose i 60 dagar... 

Mitt utgangspunkt er at eg prøver å unngå unødvendig medisinering og det er årsaka til at eg stiller spørsmål ved dette....

 

Kva meiner Doktoronline?

 

Helsing Larsandre

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...