Gå til innhold

Har jeg fortsatt skabb?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Heisann. Ble smitta med skabb i Norge i midten av mars i år. Etter 6 runder med medisin (perimetrin krem 5 ganger og liniment 1 gang), siste kur for 7 uker siden, har jeg ikke sett nye skabbganger. Men fortsatt får jeg kløende utslett hver kveld, både sånne «bobler» og utslett som ser ut som eksem. Boblene forsvinner på dagtid og dukker opp nye steder på kvelden. Eksemet bruker lang tid på å gå bort. Jeg står i kø til hudlege og vurderer å oppsøke en privat hudlege. Vanligvis tar det maks 4-6 uker etter kur før man er symptomfri. 4CD17DC1-DAC8-4648-B9EC-D41B61EBE25F.thumb.jpeg.014b1e3bc09a23943d447b2f306b4535.jpeg

Det jeg lurer på er om jeg fortsatt kan ha skabb? Jeg vil jo ikke behandle meg ennå en gang hvis hudproblemene skyldes overmedisinering. 

Bildene jeg legger ved er fra de siste 2-3 ukene.  

0294953E-7CBF-4819-B0E1-C144841788F4.jpeg

81BEB0F2-D7AF-4D03-9BEB-81F29554643D.jpeg

120A1FE1-85C9-494E-861B-C6E16B6A77DF.jpeg

FCAA5769-F171-4F23-8E62-27F9BFF00A6B.jpeg

CEA9C002-282C-43A8-B224-9EFE24193023.jpeg

Anonymkode: 541b9...911

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Takk for forslag! Men nei, veggdyr bitt har jeg hatt før og de klør både dag og natt, pluss at de kommer i sånne «rader»:)

Anonymkode: 541b9...911

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...

Heisann!

Opplever idag akkurat det samme som deg! Tatt seks kurer og får fortsatt sånne blemmer på natten. Fant du ut av hva det er? Betyr det at man enda har skabb?:/ Hudlege og fastlege virker så usikre så jeg vet ikke hva jeg skal gjøre. Er så sliten av dette nå. Vil bare vite om vi er kvitt skabben eller ikke. Hadde satt stor pris på svar fra deg! 
 

mvh M

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 10 måneder senere...

Annonse

Meis1991 skrev (På 4.12.2020 den 22.25):

Heisann!

Opplever idag akkurat det samme som deg! Tatt seks kurer og får fortsatt sånne blemmer på natten. Fant du ut av hva det er? Betyr det at man enda har skabb?:/ Hudlege og fastlege virker så usikre så jeg vet ikke hva jeg skal gjøre. Er så sliten av dette nå. Vil bare vite om vi er kvitt skabben eller ikke. Hadde satt stor pris på svar fra deg! 
 

mvh M

Hei! Samme her nå:// fant du ut av det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 år senere...
Samme problem

Hei, jeg sliter nå også med akkurat det samme. Partneren min som jeg deler seng med har ikke disse problemene, kun litt kløe (noe som kan være innbilning).

Var det noen som fant ut av noe? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samme problem

Har det gått over hos noen av dere? Hva har dere eventuelt gjort, eller gikk det over av seg selv etter tid?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...