Gå til innhold

Terskel på innleggelse?


stjernestøv

Anbefalte innlegg

stjernestøv

Var med sykepleieren fra dagsenteret i går,hun så jeg hadde vondt for å gå og mente jeg var mer urolig nå sikkert pga at jeg ikke tok medisin om dagen. Hun lurte på om jeg ville legge meg inn på dps,komme meg litt vekk og få hjelp der. Men spurte sykepleieren fra fact om det, han svarte at jeg selv kan og vil be om innleggelse hvis jeg trenger det,så da glemmer jeg det. 

Bare lurer på hva terskelen er for å legge seg inn? 

Min terskel er ganske høy tror jeg,og det er jo mer som foregår ved innleggelse enn hjemme. Må opp tidlig,på arbeidstue,å gå tur og være sosial. Føler meg mer skjermet hjemme i grunn. 

Sykepleieren fra dagsenteret mente jeg var for opptatt av åndelige ting nå og lurte på hva familien sa når jeg snakket om det. Men de sier ikke mye om det, de hører på det jeg sier og lærer tror jeg. Man kan jo løfte de rundt seg opp også,det er det jeg prøver på. Vil bare at alle skal se sannheten jeg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
8 minutter siden, stjernestøv skrev:

Var med sykepleieren fra dagsenteret i går,hun så jeg hadde vondt for å gå og mente jeg var mer urolig nå sikkert pga at jeg ikke tok medisin om dagen. Hun lurte på om jeg ville legge meg inn på dps,komme meg litt vekk og få hjelp der. Men spurte sykepleieren fra fact om det, han svarte at jeg selv kan og vil be om innleggelse hvis jeg trenger det,så da glemmer jeg det. 

Bare lurer på hva terskelen er for å legge seg inn? 

Min terskel er ganske høy tror jeg,og det er jo mer som foregår ved innleggelse enn hjemme. Må opp tidlig,på arbeidstue,å gå tur og være sosial. Føler meg mer skjermet hjemme i grunn. 

Sykepleieren fra dagsenteret mente jeg var for opptatt av åndelige ting nå og lurte på hva familien sa når jeg snakket om det. Men de sier ikke mye om det, de hører på det jeg sier og lærer tror jeg. Man kan jo løfte de rundt seg opp også,det er det jeg prøver på. Vil bare at alle skal se sannheten jeg. 

Du kan be om skjerming på dps også. 

Anonymkode: c47a1...e42

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du kan be om skjerming på dps også. 

Anonymkode: c47a1...e42

Ok. Det blir for mange energier for meg der. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tøffe@
22 minutter siden, stjernestøv skrev:

Var med sykepleieren fra dagsenteret i går,hun så jeg hadde vondt for å gå og mente jeg var mer urolig nå sikkert pga at jeg ikke tok medisin om dagen. Hun lurte på om jeg ville legge meg inn på dps,komme meg litt vekk og få hjelp der. Men spurte sykepleieren fra fact om det, han svarte at jeg selv kan og vil be om innleggelse hvis jeg trenger det,så da glemmer jeg det. 

Bare lurer på hva terskelen er for å legge seg inn? 

Min terskel er ganske høy tror jeg,og det er jo mer som foregår ved innleggelse enn hjemme. Må opp tidlig,på arbeidstue,å gå tur og være sosial. Føler meg mer skjermet hjemme i grunn. 

Sykepleieren fra dagsenteret mente jeg var for opptatt av åndelige ting nå og lurte på hva familien sa når jeg snakket om det. Men de sier ikke mye om det, de hører på det jeg sier og lærer tror jeg. Man kan jo løfte de rundt seg opp også,det er det jeg prøver på. Vil bare at alle skal se sannheten jeg. 

Synes du tenker mye rett og riktig jeg. God bedring.😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
4 minutter siden, Tøffe@ skrev:

Synes du tenker mye rett og riktig jeg. God bedring.😊

Takk for det🙂. Da er det jo ikke så galt å være opptatt av det heller🙂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

stjernestøv
15 minutter siden, Fionys skrev:

Hva kan en slik innleggelse gi deg annet enn en pause fra hverdagen?

Jeg er ikke sikker,men mer aktivitet ihvertfall og sunnere kosthold. Men det er ikke derfor vi har psykiatrisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv

Nei vet ikke om jeg hadde hatt noe utbytte av det, og det er jo ikke et medisinfritt tilbud der. Hadde vel mast på meg om det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, stjernestøv skrev:

Var med sykepleieren fra dagsenteret i går,hun så jeg hadde vondt for å gå og mente jeg var mer urolig nå sikkert pga at jeg ikke tok medisin om dagen. Hun lurte på om jeg ville legge meg inn på dps,komme meg litt vekk og få hjelp der. Men spurte sykepleieren fra fact om det, han svarte at jeg selv kan og vil be om innleggelse hvis jeg trenger det,så da glemmer jeg det. 

Bare lurer på hva terskelen er for å legge seg inn? 

Min terskel er ganske høy tror jeg,og det er jo mer som foregår ved innleggelse enn hjemme. Må opp tidlig,på arbeidstue,å gå tur og være sosial. Føler meg mer skjermet hjemme i grunn. 

Sykepleieren fra dagsenteret mente jeg var for opptatt av åndelige ting nå og lurte på hva familien sa når jeg snakket om det. Men de sier ikke mye om det, de hører på det jeg sier og lærer tror jeg. Man kan jo løfte de rundt seg opp også,det er det jeg prøver på. Vil bare at alle skal se sannheten jeg. 

Det er jo greit å vite at du kan be om det hvis du vil. Skjønner ikke helt hva du spør om terskelen er høy. Det er vel kanskje din terskel som er høy som du skriver selv. Folk har nok litt ulike sannheter. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
2 minutter siden, cathlin skrev:

Det er jo greit å vite at du kan be om det hvis du vil. Skjønner ikke helt hva du spør om terskelen er høy. Det er vel kanskje din terskel som er høy som du skriver selv. Folk har nok litt ulike sannheter. 

Ja det er greit å vite det,er jo ikke bra men det er jeg jo aldri. Må være min rolle her i livet,ber ikke om migrene og smerter i kroppen. Tenker ikke på det heller,men vi er jo programert fra fødselen av. Må nok omprogramerest. 

Ja folk har vel ulike sannheter. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
3 minutter siden, stjernestøv skrev:

Men denne heten slår meg ut,flere som opplever det?

Det er helt normalt å bli slått ut.

Anonymkode: df520...b7d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Det er helt normalt å bli slått ut.

Anonymkode: df520...b7d

Ok. Har svettet i hele dag og er knallrød i fjeset,orker ingenting mens min samboer er på timelang sykkeltur. At det er mulig! Lurte på om det er fodi jeg er så stor,men ble jo slått ut sist sommer og når jeg var tynn. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå, stjernestøv skrev:

Ok. Har svettet i hele dag og er knallrød i fjeset,orker ingenting mens min samboer er på timelang sykkeltur. At det er mulig! Lurte på om det er fodi jeg er så stor,men ble jo slått ut sist sommer og når jeg var tynn. 

Da kan du f.eks. avkjøle deg med en lang kald dusj.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
2 minutter siden, Fionys skrev:

Da kan du f.eks. avkjøle deg med en lang kald dusj.

Vet ikke om jeg orker det...det er et tiltak,men vasket fjeset med iskaldt vann og sitter med vinduer og dører oppe. Dusjet i varmt vann i dag tidlig, skulle tatt kaldt vann for jeg ble enda mer svett av å dusje. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, stjernestøv skrev:

Dusjet i varmt vann i dag tidlig, skulle tatt kaldt vann for jeg ble enda mer svett av å dusje. 

Dusj med kaldt vann kan også gjøre at du blir enda varmere etterpå, selv om du blir avkjølt mens dusjen varer.

Bruk vann som kjennes behagelig, omtrent som kroppstemperaturen, men tørk deg bare såvidt, slik at det ikke drypper av deg, ta på deg minimalt med tøy og la kroppen "lufttørke" før du kler på deg ordentlig. Da holder du deg nedkjølt en stund.

Endret av laban
Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
3 minutter siden, laban skrev:

Dusj med kaldt vann kan også gjøre at du blir enda varmere etterpå, selv om du blir avkjølt mens dusjen varer.

Bruk vann som kjennes behagelig, omtrent som kroppstemperaturen, men tørk deg bare såvidt, slik at det ikke drypper av deg, ta på deg minimalt med tøy og la kroppen "lufttørke" før du kler på deg ordentlig. Da holder du deg nedkjølt en stund.

Ok. Takk for tips. Det er synd å klage når vi endelig har sol og varme,men jeg tåler det visst ikke. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
4 minutter siden, stjernestøv skrev:

Ok. Takk for tips. Det er synd å klage når vi endelig har sol og varme,men jeg tåler det visst ikke. 

Har jobbet med en legestudent. Hun tipset oss om å skylle håndleddene i kaldt vann (pulsåra). Fukt deg med en kald klut i nakken også. 

Anonymkode: c47a1...e42

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Har jobbet med en legestudent. Hun tipset oss om å skylle håndleddene i kaldt vann (pulsåra). Fukt deg med en kald klut i nakken også. 

Anonymkode: c47a1...e42

Ok. Takk,det skal jeg gjøre. Har hatt en kald klut i panna en stund,la den i nakken nå. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
5 timer siden, stjernestøv skrev:

Ok. Det blir for mange energier for meg der. 

Det kan du si til dem. 

Anonymkode: c47a1...e42

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...