Gå til innhold

Besøk av utenlandsk familie


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
8 minutter siden, Lillemus skrev:

Dette må være bare tull - du fremstiller det som om det er mange som bor hos dere for tiden og han lager vel ikke akkurat antall porsjoner slik at det ikke blir nok til deg.

Altså da mener jeg at jeg regner med at han tilbyr om jeg får noe av maten han har kjøpt. Men han spiser sammen med de og tilbyr ikke meg mat.  Mulig jeg bør bare forsyne meg. Men jeg er ikke nok av den beskjedne typen. 

Anonymkode: c0d32...fa3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Han tilbyr meg ikke middag. Og jeg vil ikke bare ta av maten heller siden vi deler 50 /50 på alt . Og det var ikke meg som hadde kjøpt maten.  

Anonymkode: c0d32...fa3

Jeg klarer ikke å ta dette seriøst altså. Du spiser ikke sammen med dem fordi samboeren din har betalt maten og ikke ber deg sette deg sammen med dem? Sorry, nå forsvinner det siste snev av troverdighet fra din side.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Altså da mener jeg at jeg regner med at han tilbyr om jeg får noe av maten han har kjøpt. Men han spiser sammen med de og tilbyr ikke meg mat.  Mulig jeg bør bare forsyne meg. Men jeg er ikke nok av den beskjedne typen. 

Anonymkode: c0d32...fa3

Snakker dere ikke sammen?

Anonymkode: b0287...09e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
14 minutter siden, Lillemus skrev:

Jeg klarer ikke å ta dette seriøst altså. Du spiser ikke sammen med dem fordi samboeren din har betalt maten og ikke ber deg sette deg sammen med dem? Sorry, nå forsvinner det siste snev av troverdighet fra din side.

Ok... Mulig jeg har bodd for lenge alene...

Anonymkode: c0d32...fa3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Han tilbyr meg ikke middag. Og jeg vil ikke bare ta av maten heller siden vi deler 50 /50 på alt . Og det var ikke meg som hadde kjøpt maten.  

Anonymkode: c0d32...fa3

Dette må da vel være en misforståelse, han trenger vel ikke å tilby deg middag når dere bor sammen og er kjærester, uansett hvem som har vært i butikken?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
15 minutter siden, Lillemus skrev:

Jeg klarer ikke å ta dette seriøst altså. Du spiser ikke sammen med dem fordi samboeren din har betalt maten og ikke ber deg sette deg sammen med dem? Sorry, nå forsvinner det siste snev av troverdighet fra din side.

Glem det. Da er det ingenting å tenke på. Jeg går bare ikke å forsyner meg av mat som han har kjøpt. Kun dersom han tilbyr. Men ok. Bare la troverdigheten forsvinne. 

Anonymkode: c0d32...fa3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Ok... Mulig jeg har bodd for lenge alene...

Anonymkode: c0d32...fa3

Hva gjør dere til hverdags da? Kjøper og spiser hver deres mat!? Jeg spiser det jeg finner i skapene våre, kjæresten er såpass høflig at han ikke spiser sjokolade jeg har kjøpt... :D Jeg sier at det må han bare gjøre så lenge han gir meg beskjed om det blir tomt så jeg kan kjøpe mer. ;) Men vanlig mat er ikke akkurat mitt og ditt i skapene her nei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Akkurat nå, Babette skrev:

Dette må da vel være en misforståelse, han trenger vel ikke å tilby deg middag når dere bor sammen og er kjærester, uansett hvem som har vært i butikken?

Det er vel meg som er blitt litt for vant til å bo alene. 

Anonymkode: c0d32...fa3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Glem det. Da er det ingenting å tenke på. Jeg går bare ikke å forsyner meg av mat som han har kjøpt. Kun dersom han tilbyr. Men ok. Bare la troverdigheten forsvinne. 

Anonymkode: c0d32...fa3

Men det er ferdige middager vi snakker om her nå eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Akkurat nå, Lillemus skrev:

Hva gjør dere til hverdags da? Kjøper og spiser hver deres mat!? Jeg spiser det jeg finner i skapene våre, kjæresten er såpass høflig at han ikke spiser sjokolade jeg har kjøpt... :D Jeg sier at det må han bare gjøre så lenge han gir meg beskjed om det blir tomt så jeg kan kjøpe mer. ;) Men vanlig mat er ikke akkurat mitt og ditt i skapene her nei.

Ja vi spiser hver vår mat.  Iblant så lager jeg middag og tilbyr han. Og han gjør det samme. 

Anonymkode: c0d32...fa3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Glem det. Da er det ingenting å tenke på. Jeg går bare ikke å forsyner meg av mat som han har kjøpt. Kun dersom han tilbyr. Men ok. Bare la troverdigheten forsvinne. 

Anonymkode: c0d32...fa3

Har dere hvert deres kjøleskap?

Dette samboerskapet høres veldig merkelig ut.

Anonymkode: b0287...09e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Ja vi spiser hver vår mat.  Iblant så lager jeg middag og tilbyr han. Og han gjør det samme. 

Anonymkode: c0d32...fa3

Meget spesielt....

Anonymkode: b0287...09e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Akkurat nå, Lillemus skrev:

Men det er ferdige middager vi snakker om her nå eller?

Ja ferdige middager. Jeg pleier ikke å ta av hans mat uten at han tilbyr meg. Ok... Men mulig jeg bør bare forsyne meg. Mulig at det er meg som er for beskjeden. 

Anonymkode: c0d32...fa3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Ja vi spiser hver vår mat.  Iblant så lager jeg middag og tilbyr han. Og han gjør det samme. 

Anonymkode: c0d32...fa3

Nå skal jeg være helt ærlig: i mine øyne er ikke dette to kjærester som bor sammen, men to venner som deler leilighet og husleie.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 minutt siden, Lillemus skrev:

Nå skal jeg være helt ærlig: i mine øyne er ikke dette to kjærester som bor sammen, men to venner som deler leilighet og husleie.

Skal jeg bare forsyne meg av mat han lager heretter ?  Mulig jeg burde bare forsyne meg. 

Anonymkode: c0d32...fa3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Ja ferdige middager. Jeg pleier ikke å ta av hans mat uten at han tilbyr meg. Ok... Men mulig jeg bør bare forsyne meg. Mulig at det er meg som er for beskjeden. 

Anonymkode: c0d32...fa3

Jeg skulle akkurat til å skrive det samme som Lillemus. Dette minner om tida da jeg bodde i studentby og delte kjøkken med mange andre. Det er vel heller ikke noe særlig økonomisk smart? 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Skal jeg bare forsyne meg av mat han lager heretter ?  Mulig jeg burde bare forsyne meg. 

Anonymkode: c0d32...fa3

Er denne måten å gjøre det på noe dere har snakket om og blitt enige om?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Skal jeg bare forsyne meg av mat han lager heretter ?  Mulig jeg burde bare forsyne meg. 

Anonymkode: c0d32...fa3

Dere blir altså aldri enige om at "i morra har vi kjøttkaker til middag og på torsdag kan vi vel ha fiskepudding?" Men lager to middager hver dag? Jeg skjønner virkelig ikke dette. Med mindre dere kommer hjem til veldig ulike tidspunkter slik at det uansett ikke passer å spise middag samtidig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Skal jeg bare forsyne meg av mat han lager heretter ?  Mulig jeg burde bare forsyne meg. 

Anonymkode: c0d32...fa3

En mye smartere og mer økonomisk måte å dele 50/50 på er å opprette en konto som begge har tilgang og kort til, og overføre et fast beløp dit fra lønnskontoen hver måned. Og så bruke av denne kontoen til alle fellesutgifter. Men dette er jo noe dere må snakke om og bli enige om.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ufattelig tungvint og lite hyggelig ut å ha helt separate husholdninger når man bor sammen OG er kjærester. Helt utenkelig, spør du meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...