Gå til innhold

Besøk av utenlandsk familie


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Skal jeg bare forsyne meg av mat han lager heretter ?  Mulig jeg burde bare forsyne meg. 

Anonymkode: c0d32...fa3

Ja, jeg synes du skal forsyne deg. Eventuelt med en kommentar om at du regner med det er til deg og. Atter eventuelt med en kommentar om at han kan jo få noe fra din middag dagen etter (selv om jeg mener det burde være unødvendig).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
8 minutter siden, Xtra skrev:

Høres ufattelig tungvint og lite hyggelig ut å ha helt separate husholdninger når man bor sammen OG er kjærester. Helt utenkelig, spør du meg.

Jeg ser ikke noe galt i dette hvis to parter blir enige om å ha det slik, selv om jeg ikke er vant til det.  Alle kan velge om de deler bord og seng når de bor sammen eller ikke.  Tenk på homofile før i tiden som bodde sammen og ingen visste at de var kjærester.

Det jeg ikke får tak på er hva problemet med gjestene er.  Har de fått beskjed om å ordne måltidene selv uten svigerdatteren?  Jeg vet ikke om noen kulturer hvor det ville vært en selvfølge for en svigermor.

Hva er problemet med å ha de boende i noen dager hvis de ordner alt selv?

Anonymkode: 25ef9...48d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg ser ikke noe galt i dette hvis to parter blir enige om å ha det slik, selv om jeg ikke er vant til det.  Alle kan velge om de deler bord og seng når de bor sammen eller ikke.  Tenk på homofile før i tiden som bodde sammen og ingen visste at de var kjærester.

Det jeg ikke får tak på er hva problemet med gjestene er.  Har de fått beskjed om å ordne måltidene selv uten svigerdatteren?  Jeg vet ikke om noen kulturer hvor det ville vært en selvfølge for en svigermor.

Hva er problemet med å ha de boende i noen dager hvis de ordner alt selv?

Anonymkode: 25ef9...48d

Hun har vel ikke sagt noe om at det er samboerens foreldre som er på besøk? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva er problemet med å ha de boende i noen dager hvis de ordner alt selv?

Anonymkode: 25ef9...48d

Hadde vært et problem for meg i hvertfall, med ny samboer, endelig ferie, og familie på besøk som jeg ikke kjente.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, Xtra skrev:

Hadde vært et problem for meg i hvertfall, med ny samboer, endelig ferie, og familie på besøk som jeg ikke kjente.

Og samboeren har i tillegg ikke ferie engang, men stikker på jobb flere timer hver dag og slipper unna hele greia...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Dere bor altså i kollektiv og er ikke romantiske samboere sånn jeg forstår det. For ellers så virker jo hele opplegget helt absurd.

Anonymkode: 6d70f...8db

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
48 minutter siden, Xtra skrev:

Hadde vært et problem for meg i hvertfall, med ny samboer, endelig ferie, og familie på besøk som jeg ikke kjente.

Hvis ts har gått med på dette besøket så lager man det beste ut av det.  Hvis hun har sagt nei, eller ikke blitt spurt så er problemene ikke gjestene som hun trenger ikke å servere eller underholde.

De fleste nyforelskede par føyer seg etter hverandre i begynnelsen og tar hensyn til kulturforskjeller.  Det tar tid før gnistningene begynner.

Sitter alle hjemme hele dagen og har ingenting å ta seg til?

Anonymkode: 25ef9...48d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvis ts har gått med på dette besøket så lager man det beste ut av det.  Hvis hun har sagt nei, eller ikke blitt spurt så er problemene ikke gjestene som hun trenger ikke å servere eller underholde.

De fleste nyforelskede par føyer seg etter hverandre i begynnelsen og tar hensyn til kulturforskjeller.  Det tar tid før gnistningene begynner.

Sitter alle hjemme hele dagen og har ingenting å ta seg til?

Anonymkode: 25ef9...48d

Lurer på hvorfor du er her. Har du ingen ting å ta deg til?

Anonymkode: b0287...09e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Lurer på hvorfor du er her. Har du ingen ting å ta deg til?

Anonymkode: b0287...09e

Nå forstår jeg ikke sammenhengen.  Hva mener du egentlig?

Anonymkode: 25ef9...48d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nå forstår jeg ikke sammenhengen.  Hva mener du egentlig?

Anonymkode: 25ef9...48d

Det kan du gruble litt på.

Anonymkode: b0287...09e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gargamel
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det som jeg reagerer på er at samboeren  lager middag til alle mens han tilbyr ikke meg. Så jeg lager min egen middag mens de er her. Mulig det er normalt men jeg ble litt sjokket. 

Anonymkode: c0d32...fa3

Ja, det er virkelig hinsides rart.

Er det et virkelig hans hensikt at du ikke skal spise med dem? Kanskje de andre tenker at du er sær som lager din egen mat ikke spiser med dem? 

Jeg mistenker at dette er massiv kommunikasjonssvikt. Ingen av dere tar ansvar for å avklare ting, virker det som.

Jeg tror ikke det er tilfeldig at du havner i sånne rare situasjoner. Jeg tror det er noe med lav selvtillit, masse grubling i hodet, men lite klar tale i RL. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
38 minutter siden, Gargamel skrev:

Ja, det er virkelig hinsides rart.

Er det et virkelig hans hensikt at du ikke skal spise med dem? Kanskje de andre tenker at du er sær som lager din egen mat ikke spiser med dem? 

Jeg mistenker at dette er massiv kommunikasjonssvikt. Ingen av dere tar ansvar for å avklare ting, virker det som.

Jeg tror ikke det er tilfeldig at du havner i sånne rare situasjoner. Jeg tror det er noe med lav selvtillit, masse grubling i hodet, men lite klar tale i RL. 

 

Jeg støtter det at det kan være noe med lav selvtillit og lite klar tale.  Det jeg spekulerer i er hva ts får ut av å skrive om problemene sine her.  Det virker lite fruktbart siden det ikke skjer noe annet enn samme svar fra samme personer.

Anonymkode: 25ef9...48d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg har sagt det tidligere, og sier det samme igjen. Her er det mye oppspinn og fantasier, og dere går rett på limpinnen gang på gang 😊 Det diktes opp absurde situasjoner både i jobbsituasjon og private relasjoner.

Hva som er motivet for å lage seg en slik historie kan man jo spørre om. Jeg tror det er et behov for oppmerksomhet.

 

Anonymkode: 7a4a1...54c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har sagt det tidligere, og sier det samme igjen. Her er det mye oppspinn og fantasier, og dere går rett på limpinnen gang på gang 😊 Det diktes opp absurde situasjoner både i jobbsituasjon og private relasjoner.

Hva som er motivet for å lage seg en slik historie kan man jo spørre om. Jeg tror det er et behov for oppmerksomhet.

 

Anonymkode: 7a4a1...54c

Jeg er kun innom her en sjelden gang og har ingen oversikt.  Sier du at samme bruker skriver absurde beskrivelser av oppdiktede situasjoner uten å motsi seg selv noensinne?

Anonymkode: 25ef9...48d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har sagt det tidligere, og sier det samme igjen. Her er det mye oppspinn og fantasier, og dere går rett på limpinnen gang på gang 😊 Det diktes opp absurde situasjoner både i jobbsituasjon og private relasjoner.

Hva som er motivet for å lage seg en slik historie kan man jo spørre om. Jeg tror det er et behov for oppmerksomhet.

 

Anonymkode: 7a4a1...54c

Tror ikke dette er oppdiktet nei. Det er jeg helt sikker på.

Anonymkode: b0287...09e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enten er du verdensmester i konfliktskyhet i kombinasjon med å ha flyttet sammen med en ego & ubrukelig fyr, eller så har du alt for mye fritid i kombinasjon med evnen til å spinne opp de mest fengende scenarier. Trådene teller flere sider gang på gang, impressing og også ganske underholdende. 

Jeg vet forsåvidt ikke hva jeg syns er mest stusselig av de to alternativene... 🙃

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Tror ikke dette er oppdiktet nei. Det er jeg helt sikker på.

Anonymkode: b0287...09e

Hvordan kan du være sikker på det?

Anonymkode: 25ef9...48d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
5 timer siden, Kayia skrev:

Enten er du verdensmester i konfliktskyhet i kombinasjon med å ha flyttet sammen med en ego & ubrukelig fyr, eller så har du alt for mye fritid i kombinasjon med evnen til å spinne opp de mest fengende scenarier. Trådene teller flere sider gang på gang, impressing og også ganske underholdende. 

Jeg vet forsåvidt ikke hva jeg syns er mest stusselig av de to alternativene... 🙃

Det var da voldsomt som dere tar av i tråden. 

Jeg gidder ikke å diskutere dette med for det er jo helt uten mening å diskutere noe når anklagene om at jeg må lage oppdiktede historier hagler inn. Dette er ikke hva tråden dreier seg om. Dere bør de følge temaet og ikke spekulere om at dette er oppdiktet. 

Jeg gidder derfor ikke å skrive mer i tråden. Men jeg tror dere vil fortsette den..... 

 

Anonymkode: c0d32...fa3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
5 timer siden, Kayia skrev:

Enten er du verdensmester i konfliktskyhet i kombinasjon med å ha flyttet sammen med en ego & ubrukelig fyr, eller så har du alt for mye fritid i kombinasjon med evnen til å spinne opp de mest fengende scenarier. Trådene teller flere sider gang på gang, impressing og også ganske underholdende. 

Jeg vet forsåvidt ikke hva jeg syns er mest stusselig av de to alternativene... 🙃

Jeg kommer til å rapportere deg og dem som driver på å spekulere utenfor trådens tema om det forsetter nå. Vennligst hold dere til tema 

Anonymkode: c0d32...fa3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg kommer til å rapportere deg og dem som driver på å spekulere utenfor trådens tema om det forsetter nå. Vennligst hold dere til tema 

Anonymkode: c0d32...fa3

Jeg har ikke fått noen svar fra deg på mine spekulasjoner.  Problemstillingen er spesiell og jeg finner ikke ut hva problemet er.  Du kan gjerne rapportere meg, men jeg ville likt å vite på hvilken premisser.

 

Anonymkode: 25ef9...48d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...