Gå til innhold

Hvor mange av dere brukere av psyk. forumet røyker fast?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Håper på mange svar... siden jeg selv røyker og er bruker av forumet. Vil ikke være den eneste lissom..

Anonymkode: cdaff...93e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Håper på mange svar... siden jeg selv røyker og er bruker av forumet. Vil ikke være den eneste lissom..

Anonymkode: cdaff...93e

Du er ikke alene om å være røyker her inne. Røyker jeg og. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg var storrøyker, men sluttet for 6 år siden grunnet astma. Var på vei mot kols tenker jeg, så da slutta jeg. Er glad i å puste.

 

Nå snuser jeg.

Anonymkode: 28b2d...450

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg røyker, men ønsker å slutte.  Jeg greier å holde meg røykfri i 3-4 måneder, men så sprekker jeg. Er nok en svak sjel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
6 minutter siden, emilie321 skrev:

Jeg røyker, men ønsker å slutte.  Jeg greier å holde meg røykfri i 3-4 måneder, men så sprekker jeg. Er nok en svak sjel.

Jeg greier ikke tre uker en gang jeg. Eg blir nemlig så dårlig psykisk. Først irritabilitet, så depresjonssymptomre og sjølvmordstankar og planer

Eg røyker ca 15 til dagen

Anonymkode: cdaff...93e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

De gangene jeg er på lavterskel psykiatri tilbud, så ser jeg folk så dårlig som att de har med seg portabel støvermaskin og går med rullator, og oksygen, gå ut å ta seg en røyk. Det er noen som ikke slutter uansett.

 

For meg så var det ikke veldig ille å slutte, men jeg tenkte på røyk hele tiden. Tilslutt prøvde jeg snus og da ble jeg ferdig med sigarettene.

Anonymkode: 28b2d...450

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

De gangene jeg er på lavterskel psykiatri tilbud, så ser jeg folk så dårlig som att de har med seg portabel støvermaskin og går med rullator, og oksygen, gå ut å ta seg en røyk. Det er noen som ikke slutter uansett.

 

For meg så var det ikke veldig ille å slutte, men jeg tenkte på røyk hele tiden. Tilslutt prøvde jeg snus og da ble jeg ferdig med sigarettene.

Anonymkode: 28b2d...450

Ein får ikkje lov å røyke om ein har med seg Oksygentank

Anonymkode: cdaff...93e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er helt unødvendig å røyke i 2019. Det finnes et utall andre produkter som både er langt sunnere og mindre skadelige for omgivelsene enn røyk. F.eks snus eller e-sigaretter eller nikotinlegemidler. 

For sykdommer som kommer som en direkte konsekvens av røyking mener jeg faktisk at røykeslutt bør være en forutsetning for å få hjelp av det offentlige helsevesen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
4 minutter siden, issomethingwrong skrev:

Det er helt unødvendig å røyke i 2019. Det finnes et utall andre produkter som både er langt sunnere og mindre skadelige for omgivelsene enn røyk. F.eks snus eller e-sigaretter eller nikotinlegemidler. 

For sykdommer som kommer som en direkte konsekvens av røyking mener jeg faktisk at røykeslutt bør være en forutsetning for å få hjelp av det offentlige helsevesen. 

Mener du da det samme om andre former for avhengighet som kan forårsake medisinske problemer? 

Anonymkode: 3c44e...406

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
7 minutter siden, issomethingwrong skrev:

Det er helt unødvendig å røyke i 2019. Det finnes et utall andre produkter som både er langt sunnere og mindre skadelige for omgivelsene enn røyk. F.eks snus eller e-sigaretter eller nikotinlegemidler. 

For sykdommer som kommer som en direkte konsekvens av røyking mener jeg faktisk at røykeslutt bør være en forutsetning for å få hjelp av det offentlige helsevesen. 

Du er litt småfascist. Mener du att en med lungekreft skal ligge hjemme å dø alene uten lindrende behandling hvis han ikke slutter å røyke?

 

 

Anonymkode: 28b2d...450

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du er litt småfascist. Mener du att en med lungekreft skal ligge hjemme å dø alene uten lindrende behandling hvis han ikke slutter å røyke?

 

 

Anonymkode: 28b2d...450

Vel, hvis du har fått lungekreft og fortsatt ikke tar hintet og gidder å bytte røyken med snus, forstår jeg egentlig ikke hvorfor Staten skal hjelpe deg. 

Du sier jo ganske tydelig da at du driter i om du blir bra likevel? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
5 minutter siden, issomethingwrong skrev:

Vel, hvis du har fått lungekreft og fortsatt ikke tar hintet og gidder å bytte røyken med snus, forstår jeg egentlig ikke hvorfor Staten skal hjelpe deg. 

Du sier jo ganske tydelig da at du driter i om du blir bra likevel? 

Godt folk flest er mer empatiske da.

Anonymkode: 28b2d...450

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
12 minutter siden, issomethingwrong skrev:

For sykdommer som kommer som en direkte konsekvens av røyking mener jeg faktisk at røykeslutt bør være en forutsetning for å få hjelp av det offentlige helsevesen. 

Slik kan ein tenke om andre farlige ting også. Skal overvektige få hjelp av staten for sine helseplager hvis dei ikke greier eller ønskjer å slanke seg?

Er det riktig att adrenalinsøkende personer skal bli henta ut av fjellhyller med helikopter fordi dei har vært så dumme å ramle ned på ein? 

Skal ikke mennesker som går seg vill i fjellheimen på ski få hjelp fordi de ikke greide å lese kartet skikkeleg?

Osb.

Anonymkode: cdaff...93e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

27 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Godt folk flest er mer empatiske da.

Anonymkode: 28b2d...450

Jeg etterlyser personlig ansvar. Jeg er lei av å ha et samfunn hvor det har blitt en vane at Staten hjelper uansett hvor mange dårlige valg man gjør. 

Ja, røykere skal få hjelp mot tobakksrelaterte skader. Tross alt har røykerne betalt inn betydelige midler til fellesskapet. Imidlertid er hjelpen fullstendig nytteløs hvis man ikke slutter å røyke. Jeg mener at i et samfunn der helsehjelp er et begrenset gode, bør hjelpen gis til de som har nytte av den. En person med lungekreft som fortsetter å røyke har ingen nytte av hjelpen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
43 minutter siden, issomethingwrong skrev:

Jeg etterlyser personlig ansvar. Jeg er lei av å ha et samfunn hvor det har blitt en vane at Staten hjelper uansett hvor mange dårlige valg man gjør. 

Ja, røykere skal få hjelp mot tobakksrelaterte skader. Tross alt har røykerne betalt inn betydelige midler til fellesskapet. Imidlertid er hjelpen fullstendig nytteløs hvis man ikke slutter å røyke. Jeg mener at i et samfunn der helsehjelp er et begrenset gode, bør hjelpen gis til de som har nytte av den. En person med lungekreft som fortsetter å røyke har ingen nytte av hjelpen. 

Når lungekreft, som er ett av de dødeligste kreft formene oppdages, er det som regel for sent å få behandling. Om vedkommende fortsetter å røyke har minimal betydning for forløp. Jeg tenker dersom en person får en annen røykerelatert sykdom som kols, så bør den personen få palliativ behandling uansett om hen fortsetter å røyke. Eller att en hjertesyk person får det. Å si fortsetter du å røyke får du klare deg selv, er i min verden på grensen av slemt.

Anonymkode: 28b2d...450

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Skal man berøve sprøytenarkomane behandling for hepatitt, eller nekte de dialyse når nyresvikt slår inn? @issomethingwrong?

 

Hvis de ikke kutter heroin? Virker som mange ikke avhengige undervurderer avhengighetens kraft...

Anonymkode: 28b2d...450

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...