Gå til innhold

Dere med kjennskap til søvnrestriksjon


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hei! Skriver anonym for å ikke kunne bli gjenkjent og knyttet til nick. Jeg skal på søvnkurs og er redd for hvordan dette blir i kombinasjon med en krevende jobb. Må selvfølgelig sykmeldes på kursdagene og ev. noe mer, men er redd for om jeg jobber en del, så blir det i teorien 100 % uansett. Noen som vet om hva andre har gjort? (Jeg vet at det sikkert er individuelt mtp yrke og personen og selvfølgelig legens vurdering) 

 

Anonymkode: c7003...cd7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hei! Skriver anonym for å ikke kunne bli gjenkjent og knyttet til nick. Jeg skal på søvnkurs og er redd for hvordan dette blir i kombinasjon med en krevende jobb. Må selvfølgelig sykmeldes på kursdagene og ev. noe mer, men er redd for om jeg jobber en del, så blir det i teorien 100 % uansett. Noen som vet om hva andre har gjort? (Jeg vet at det sikkert er individuelt mtp yrke og personen og selvfølgelig legens vurdering) 

 

Anonymkode: c7003...cd7

En barnehagelærer jeg kjenner, jobbet ca 50 %. Hun syntes det var lettere å være noen timer på jobb, enn å holde seg våken hjemme. Flere på hennes kurs var imidlertid 100 % sykemeldte. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
6 timer siden, frosken skrev:

En barnehagelærer jeg kjenner, jobbet ca 50 %. Hun syntes det var lettere å være noen timer på jobb, enn å holde seg våken hjemme. Flere på hennes kurs var imidlertid 100 % sykemeldte. 

Takk for svar! 

Jeg tenker at jeg egentlig må jobbe litt, men det er som sagt veldig vanskelig å «avgrense» jobben, så jeg er redd det i prinsippet vil bli veldig uforutsigbart. Stress.

Fordelen med å være på jobb, (foruten det åpenbare) er jo at jeg «holder» i jobben, og fraværet blir mindre belastende for arbeidsplassen. 

Jeg merker at jeg allerede sover elendig fordi jeg gruer meg til jobb og hvordan alt dette blir. Men skal jeg gi dette en reell sjanse, så må jeg også klare å gå «all in.» 

Anonymkode: c7003...cd7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Sukk, dette er veldig tøft. Trigger alt av negative tanker nå, og jobben «flyter» utover til tross for delvis sykmeldt. Jeg opplever meg nesten deprimert og får tanker om å flytte, si opp jobb, «blåse»  i venner osv. 

Anonymkode: c7003...cd7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Sukk, dette er veldig tøft. Trigger alt av negative tanker nå, og jobben «flyter» utover til tross for delvis sykmeldt. Jeg opplever meg nesten deprimert og får tanker om å flytte, si opp jobb, «blåse»  i venner osv. 

Anonymkode: c7003...cd7

Kanskje du trenger full sykemelding noen dager? Dette er jo kjent for å være utrolig slitsomt, men også svært effektivt hvis du orker å gjennomføre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, frosken skrev:

Kanskje du trenger full sykemelding noen dager? Dette er jo kjent for å være utrolig slitsomt, men også svært effektivt hvis du orker å gjennomføre!

Ja, uff nå gruer jeg meg skikkelig til jobb i morgen. Må prestere, og hodet er helt bomull. Sovet kun 2,30 timer i natt. Jeg liker det konkrete ved dette, men må si det trigger mye negative tanker nå. Men jeg er god på å ikke sove😑

Anonymkode: c7003...cd7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Annonse

18 timer siden, Kroniker'n skrev:

Jeg var 100 prosent sykemeldt. 

 

Hvordan gikk det? 

Jeg har også delvis vært det. Jeg synes opplegget er veldig bra og tror det på sikt er veldig nyttig. Har dessverre vært mye fysisk syk som har vanskeliggjort søvnen mer og har blitt psykisk preget. Jeg har skjønt at begge deler er normalt, så håper jeg snart «kommer meg opp igjen da.»

Anonymkode: c7003...cd7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...