Gå til innhold

Legge pasienter i reimer


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har aldri vært i nærheten av å bli reimet ned, men jeg synes det høres barbarisk ut.  Island har ikke gjort det med sine pasienter i ca. 100 år, men jeg har ingen tall om de da bruker mer medisiner.

Hva tenker dere om å bli neddopet eller lagt i bånd?

Anonymkode: 7902b...22a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest elina777

Det verste er at de reimet meg som straff. Ikke for å roe meg ned. Jeg hadde roet meg ned selv og lå rolig under dynen på rommet mitt. Så nektet de å løsne på beltene så jeg fikk tisset på do. Dro ned buksa mi og la et bekken under meg så måtte tisse meg ut mens jeg lå reimet fast foran masse pleiere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, elina777 skrev:

Det verste er at de reimet meg som straff. Ikke for å roe meg ned. Jeg hadde roet meg ned selv og lå rolig under dynen på rommet mitt. Så nektet de å løsne på beltene så jeg fikk tisset på do. Dro ned buksa mi og la et bekken under meg så måtte tisse meg ut mens jeg lå reimet fast foran masse pleiere.

Dette høres ille ut.  Så du opplevde at fordi du ble urolig og utagerende så straffet de deg?  Jeg kunne tenkt meg å få vite mer om din historie for å prøve og forstå hvordan det oppleves av pasientene.

Anonymkode: 7902b...22a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, stjernestøv skrev:

Det der er jeg ikke for,men hva skal man gjøre hvis pasienten er helt rabiat? 

En mulighet er å gi hen en sprøyte med beroligende.

Anonymkode: 7902b...22a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, elina777 skrev:

Det verste er at de reimet meg som straff. Ikke for å roe meg ned. Jeg hadde roet meg ned selv og lå rolig under dynen på rommet mitt. Så nektet de å løsne på beltene så jeg fikk tisset på do. Dro ned buksa mi og la et bekken under meg så måtte tisse meg ut mens jeg lå reimet fast foran masse pleiere.

En skam for Norge at sånt har funnet sted. De er reddere for at andre land skal få greie på at sånt pågår i dag tror jeg. Ikke så lett for statsoverhoder å opptre i utlandet å snakke om menneskerettigheter da om sånt blir kjent. Andre land bare ler.

Anonymkode: 197c5...337

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

En mulighet er å gi hen en sprøyte med beroligende.

Anonymkode: 7902b...22a

Ja det er jo et godt alternativ. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, stjernestøv skrev:

Ja det er jo et godt alternativ. 

Det er det jeg lurer på om flere synes, og hvorfor det ikke blir gjort.

Anonymkode: 7902b...22a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

47 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er det jeg lurer på om flere synes, og hvorfor det ikke blir gjort.

Anonymkode: 7902b...22a

Ja det burde bli gjort istedenfor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, elina777 skrev:

De setter sprøyte på deg mens du ligger der

Nå forstår jeg ikke helt.  Du blir lagt i reimer og så blir det satt sprøyte på deg.  Sovnet du av den sprøyten, eller hvordan følte du deg?

Anonymkode: 7902b...22a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest elina777
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Nå forstår jeg ikke helt.  Du blir lagt i reimer og så blir det satt sprøyte på deg.  Sovnet du av den sprøyten, eller hvordan følte du deg?

Anonymkode: 7902b...22a

Sovnet ikke. Vet ikke hvordan jeg følte meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, elina777 skrev:

Sovnet ikke. Vet ikke hvordan jeg følte meg

Var du enig i å sette sprøyte på deg?  Hvor har du vært innlagt?  Jeg forstår at du ikke var enig i å bli reimet ned.

Anonymkode: 7902b...22a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har blitt beltelagt flere ganger og det er mye bedre enn å bli holdt lenge av flere menn. Det opplevdes iallefall som overgrep.

Kanskje terskelen er for høy for å bli innlagt i Norge slik at folk rekker å bli dårligere enn de hadde trengt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, emilie321 skrev:

Jeg har blitt beltelagt flere ganger og det er mye bedre enn å bli holdt lenge av flere menn. Det opplevdes iallefall som overgrep.

Kanskje terskelen er for høy for å bli innlagt i Norge slik at folk rekker å bli dårligere enn de hadde trengt. 

Det kan godt hende at terskelen for å bli innlagt er for høy i Norge, men jeg tror ikke at det er stor forskjell fra nabolandene.

Anonymkode: 7902b...22a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

27 minutter siden, elina777 skrev:

De setter sprøyte på deg mens du ligger der

Og da roer du deg så de kan slippe deg løs?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest elina777
7 minutter siden, emilie321 skrev:

Jeg har blitt beltelagt flere ganger og det er mye bedre enn å bli holdt lenge av flere menn. Det opplevdes iallefall som overgrep.

Kanskje terskelen er for høy for å bli innlagt i Norge slik at folk rekker å bli dårligere enn de hadde trengt. 

Jeg ville heller blitt holdt av flere menn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest elina777
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Var du enig i å sette sprøyte på deg?  Hvor har du vært innlagt?  Jeg forstår at du ikke var enig i å bli reimet ned.

Anonymkode: 7902b...22a

De bare satt den

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, elina777 skrev:

Var allerede rolig!

Å? Så dårlig de har behandlet deg, hadde jeg aldri i livet funnet meg i :( Det må jo være traumatisk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...