Gå til innhold

Legge pasienter i reimer


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

1 minutt siden, elina777 skrev:

De bare satt den

Snakket de ikke til deg?  Sa de fra på forhånd at de skulle sette en sprøyte?

Anonymkode: 7902b...22a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 minutt siden, stjernestøv skrev:

Å? Så dårlig de har behandlet deg, hadde jeg aldri i livet funnet meg i :( Det må jo være traumatisk!

Det er nok veldig traumatisk, men jeg tror ikke psykiatriske pasienter har noe å si og det bekymrer meg.  Det er ingen som legger merke til hva de sier. 

Anonymkode: 7902b...22a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er nok veldig traumatisk, men jeg tror ikke psykiatriske pasienter har noe å si og det bekymrer meg.  Det er ingen som legger merke til hva de sier. 

Anonymkode: 7902b...22a

Nei som hun sa i jeg lovet deg aldri en rosenhave"Skrik så mye du vil de hører ikke på deg, vi er galne". Noe sånt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest elina777
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Snakket de ikke til deg?  Sa de fra på forhånd at de skulle sette en sprøyte?

Anonymkode: 7902b...22a

De snakket over hodet på meg og bare satt den

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, elina777 skrev:

De snakket over hodet på meg og bare satt den

Har du prøvd å klage på den behandlingen du fikk?  Har dette skjedd mer enn en gang?

Anonymkode: 7902b...22a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, stjernestøv skrev:

Nei som hun sa i jeg lovet deg aldri en rosenhave"Skrik så mye du vil de hører ikke på deg, vi er galne". Noe sånt. 

Ja det er nok riktig beskrivelse.

Anonymkode: 7902b...22a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest elina777
16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har du prøvd å klage på den behandlingen du fikk?  Har dette skjedd mer enn en gang?

Anonymkode: 7902b...22a

Vet ikke hvor mange ganger det skjedde for jeg har hukommelsestap på en måned

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, elina777 skrev:

Vet ikke hvor mange ganger det skjedde for jeg har hukommelsestap på en måned

Var du innlagt over lang tid?

Anonymkode: 7902b...22a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, elina777 skrev:

2 mnd eller no

Kan jeg spørre hvilken diagnose du har fått`?

Anonymkode: 7902b...22a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folk vil ikke ha sånne såkalte leger og behandlere i dag. Det er ting det nå er slutt på tror jeg.

Anonymkode: 197c5...337

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå svarer jeg for situasjoner der beltelegging er utført korrekt.

Alternativet er vanligvis at flere personer holder pasienten fast over lengre tid. Medisinering har ikke så rask effekt at det er et alternativ. Det kan forkorte bruken av reimer, men i den akutte urosituasjonen der pasienten er i stor fare for å skade seg selv eller andre, er medisiner for sentvirkende.

Reimer kan være kun magebelte. Det kan være magebelte og en hånd, evt en hånd og et ben, eller i verste fall magebelte og begge armer og ben.

De aller fleste pasienter foretrekker belter fremfor å bli holdt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5 minutter siden, kupton skrev:

Nå svarer jeg for situasjoner der beltelegging er utført korrekt.

Alternativet er vanligvis at flere personer holder pasienten fast over lengre tid. Medisinering har ikke så rask effekt at det er et alternativ. Det kan forkorte bruken av reimer, men i den akutte urosituasjonen der pasienten er i stor fare for å skade seg selv eller andre, er medisiner for sentvirkende.

Reimer kan være kun magebelte. Det kan være magebelte og en hånd, evt en hånd og et ben, eller i verste fall magebelte og begge armer og ben.

De aller fleste pasienter foretrekker belter fremfor å bli holdt.

Skjer det ofte?

Anonymkode: 95d05...cd7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, kupton skrev:

Nå svarer jeg for situasjoner der beltelegging er utført korrekt.

Alternativet er vanligvis at flere personer holder pasienten fast over lengre tid. Medisinering har ikke så rask effekt at det er et alternativ. Det kan forkorte bruken av reimer, men i den akutte urosituasjonen der pasienten er i stor fare for å skade seg selv eller andre, er medisiner for sentvirkende.

Reimer kan være kun magebelte. Det kan være magebelte og en hånd, evt en hånd og et ben, eller i verste fall magebelte og begge armer og ben.

De aller fleste pasienter foretrekker belter fremfor å bli holdt.

Kan du forklare for meg hvorfor belter ikke blir brukt på Island?  Jeg har vondt for å tro at pasientene er forskjellige i landene, og jeg vet at nabolandene har sett en del til behandlinger på Island.

Jeg har forstått at du er en stjerne på dol og jobber innenfor helse, men mer vet jeg ikke dersom jeg er lite på dol og overhodet ikke på psykiatri lenger.

jeg kan si at jeg hadde problemer for noen år tilbake med depresjon og angst.  Jeg opplevde overgrep og krenkelser innen psykiatrien som jeg aldri ville trodd på forhånd at var mulig.  Jeg opplevde slike nedlatende holdninger at jeg kan fremdeles ikke forstå at det skjedde i det 21. århundre.

Anonymkode: 7902b...22a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For at en skal kunne se forskjellen så må en vel også se bl.a  på antall tvangsinnleggelser.  Jo flere tvangsinnleggelser i et land, jo flere beltelegginger vil det nok forekomme. Og der kommer igjen på hvor stort press det er på psykiatrien. Er det lettere å få behandling , jo færre tvangsinnleggelser vil det være (Og dermed færre beltelegginger)

Så kanskje vi leter i feil ende etter løsninger for å få ned tvangsbruken? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, emilie321 skrev:

For at en skal kunne se forskjellen så må en vel også se bl.a  på antall tvangsinnleggelser.  Jo flere tvangsinnleggelser i et land, jo flere beltelegginger vil det nok forekomme. Og der kommer igjen på hvor stort press det er på psykiatrien. Er det lettere å få behandling , jo færre tvangsinnleggelser vil det være (Og dermed færre beltelegginger)

Så kanskje vi leter i feil ende etter løsninger for å få ned tvangsbruken? 

Det har ikke vært beltelegging på Island siden ca. 1920.  Tvangsinnleggelser forekommer helt sikkert i begge land.  Stort press på psykiatrien er i begge land.  Folk dør i begge land i helsekø.  Jeg tror ikke et øyeblikk at dette har med tvangsinnleggelser å gjøre.

 

Anonymkode: 7902b...22a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det har ikke vært beltelegging på Island siden ca. 1920.  Tvangsinnleggelser forekommer helt sikkert i begge land.  Stort press på psykiatrien er i begge land.  Folk dør i begge land i helsekø.  Jeg tror ikke et øyeblikk at dette har med tvangsinnleggelser å gjøre.

 

Anonymkode: 7902b...22a

For noen år siden så var det en undersøkelse om akkurat det og da hadde Norge flest tvangsinnleggelser av de nordiske landene. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, emilie321 skrev:

For noen år siden så var det en undersøkelse om akkurat det og da hadde Norge flest tvangsinnleggelser av de nordiske landene. 

Det kan godt hende, men det eneste nordiske landet som ikke bruker beltereimer er Island.

Anonymkode: 7902b...22a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Det kan godt hende, men det eneste nordiske landet som ikke bruker beltereimer er Island.

Anonymkode: 7902b...22a

De har kanskje lagt opp psykiatrien annerledes? Så er det litt forskjell i folketall også, kan jo ha noe å si.

Men det sier jo heller ikke noe om hvordan folk har det på Island (innen psykiatrien)

Da jeg ble beltelagt så skjønte jeg mer hvor jeg var, men det gjorde jeg ikke da jeg ble holdt lenge. Og en ligger jo ikke der alene, det sitter jo en hos den som er beltelagt. Er en kjent på avdelingen så prøver de jo å finne en som pasienten er trygg på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...