AnonymBruker Skrevet 18. august 2019 Skrevet 18. august 2019 Husker fra media for mange år siden en kvinnelig KrF politiker uttalte i intervju at hennes mor hadde fortalt henne at da hun var gravid hadde de vurdert abort i løpet av svangerskapet den gang denne politikeren kom til. Noe hun reagerte sterkt på. Tror også mange innvandrere har opplevet dette med å være ønsket eller uønsket kanskje også mye sterkere på grunn av ytre omstendigheter som krig og annen nød. Kanskje følt seg mye bortkommet. Å være biologisk barn eller ikke handler jo ikke om å føle seg ønsket eller ikke men følelser og kunnskap henger jo ikke alltid like godt sammen. Mange holdninger som vi selv har opplevet og erfart tror jeg det er lett å videreføre til barna. Jeg mener. Har man selv følt seg ikke ønsket så er det noe som bli med en videre kanskje i livet? Kanskje vil man knytte seg mindre til andre? Anonymkode: c9e91...aa8 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 18. august 2019 Skrevet 18. august 2019 Håper dere forstår hva jeg mener. Det er dype og vidtgående følelser det her handler om. Mer enn å bli nektet servering i hotellets bar på julebordet på jobben. Kanskje forfølger dette en resten av livet. Denne opplevelsen som jeg tror ofte henger mye sammen med kvinners " plass og funksjon" i et samfunn med et kjønnsrollemønster som kanskje ute i virkeligheten ikke er slik man ser det for seg der lover lages. En ikke eksisterende verden. Anonymkode: c9e91...aa8 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.