Gå til innhold

Bekhtrev


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg sliter så mye med kroppen. Føler jeg ikke kommer noe vei i helsesystemet, startet på ungdomsskolen med hovene ledd hvor jeg på vgs måtte drenere ene kneet mitt og hoften for veske. Ble tappet ganske mye, og fikk kortison sprøyte som gjorde det litt bedre. Plagene kom tilbake men ikke like kraftig, jeg ble starter på utredning for Bekhtrevs da jeg var rundt 15 år. Husker de nevnte noe om en markør jeg hadde, men den forsvant igjen så da stoppet de. Fikk påvist også noe som het reiners fenomen?? Er noe med likfingre osv. Var masse prøver over lenger tid og var fram og tilbake sikkert 2 år, så bare dabbet alt av og jeg orket ikke ta mer kontakt med leger. De fant jo ikke ut noe uansett. 

Jeg har også slitt mye med magen, eller fordøyelsen generelt. Ble opperert for blindtarmbetennelse hvor det ikke var tilfellet, ble likevel funnet veske i buken de ikke viste hvor kom fra. Har etter det oppleved 5 kraftige smerteanfall i magergion hvor jeg sist besvimte, 2 uker siden. Varte kanskje 20 min og trodde jeg realt skulle dø. Støy i ørene, og kvalm gikk rundt i en boble hele dagen etter. Noen uker etter blindtarm opprasjon i september 2017 ble jeg gravid og jeg ble i sååå fin form. Super form, aldri følt meg så levende før, jeg klarte alt. Ikke mer vondt om natta, kunne gjøre hva som helst føltes det ut som. Så 3/4mnd etter fødsel kom det som ett smell igjen. Fingene hovnet opp, brenner. Men bare på morgen/kveld. 1 år siden fødsel og samme kneet som ble drenert har nå blusset opp, sterke bekkensmerter/hoft igjen bare verre, ryggen verker. Blir igjen funnet markør, men ikke noe på spesifikke prøver som legen kalte det når ho rettet prøvene mot spesifikke rev.sykdom. Jeg jobber 80% og er helt ødelagt de dagene jeg har fri, det går til en hvis grad greit på jobb. Helt til jeg kommer hjem. Jobber i matbutikk, så mye gåing og løfting. Jeg er 22-år og føler meg som 90! Noen som har hatt noe av de samme symptomene som meg, hvor lang tid tar en utredning om jeg skal gå denne veien igjen?  Har time hos legen neste uke ang kneet, siden det har vært hovent og vondt 2mnd nå. Kan ikke bøye det, helt stivt. Har lest at bekhtrevs kan ha tarmsykdommer som tileggsykdommer, noen som har det? Sliter masse med magen.. Var også hos legen påga blodig avføring hvor jeg også viste bilde, men fastlegen mente det kunne være hemorider uten noen videre undersøkelser av det. Jeg føler meg så sliten, så dritt. Noe som er synd, 1åringen sover fra 20-8 hver dag så er ikke han som gjør meg sliten heller. Savner den gravidboosten, jeg fikk litt smaken på hvordan «smertefri» var. Vet ikke hvor jeg skal hendevende meg. Det er alltid en plass hvis ikke fler som alltid gjør vondt, men aldri så ille som nå. Vurderer å trappe ned til 60% da sjefen er veldig grei på sånt, vi har heldvis noen ivrige vikarer på jobb. 

Er det noe jeg kan bli henvist til som kan hjelpe meg, eller noen av dere som kan gi en pekepinne på symptomene mine? Jeg har drevet med turn hele oppveksten fram til 10. Klasse, men er likevel stiv som en pinne nå.  Hvor lang tid tar det før man får en diagnose? Er ikke normalt å ha det sånn jeg har det nå. 

Anonymkode: 0a73a...d81

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

På 29.8.2019 den 1.01, AnonymBruker skrev:

Har lest at bekhtrevs kan ha tarmsykdommer som tileggsykdommer, noen som har det?

Jeg har Bechterews og hadde tarmsykdommen Ulcerøs kolitt. Fikk hele tykktarmen bortoperert, så derfor har jeg ikke u.k nå. 

Enig i at det ikke er normalt å ha det sånn som du beskriver. Tror du bør pushe mer på legen for videre utredning. Om han ikke vil, så bytt lege. Du som er så ung, og i tillegg har små barn, kan ikke gå rundt å ha det sånn! 

Anonymkode: db9c1...0d6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...