Gå til innhold

CYP2C9 *3*3*


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Er det noen som vet konkret hva dette vil si? Synes det er vanskelig å finne på nett helt eksakt. 

Er det forhøyet eller nedsatt forbrenning av diverse legemidler? Og akkurat hvilke legemidler? Vet det gjelder Fontex, men at Fontex metaboliseres av annen CYP også. Og vet at det gjelder Wellbutrin. 

Hva med valium/stesolid? Har flere ganger opplevd at kroppen min bruker lenger tid på å kvitte seg med det enn det som står at det tar på Felleskatalogen (tar rusprøver og har fått det på sykehuset ved et par anledninger i løpet av denne tiden), så lurer jo på om jeg bruker lenger tid på å bryte ned og skille ut benzo? 

Også har jeg gått rundt og trodd CYP2C9 også gjaldt opiater, men finner ikke noe om det nå så vet ikke hvor jeg har det fra. 

Anonymkode: f0644...f76

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Fortsetter under...

Folk med CYP2C9 *3*3 har snittlig 80% redusert nedbrytning av warfarin iforhold til normal. De har også redusert nedbrytning av NSAIDs, acenocoumarol, fenprocoumon, glibenklamid, tolbutamid, fenytoin, candesartan og losartan.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

30 minutter siden, Elektronet skrev:

Folk med CYP2C9 *3*3 har snittlig 80% redusert nedbrytning av warfarin iforhold til normal. De har også redusert nedbrytning av NSAIDs, acenocoumarol, fenprocoumon, glibenklamid, tolbutamid, fenytoin, candesartan og losartan.

Takk for svar. Ikke alt der som fikk treff på felleskatalogen, men skal Google litt imorgen.

Anonymkode: f0644...f76

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...