Gå til innhold

Uggen mage etter mye sitting


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har en stillesittende jobb, hver dag 8 timer foran en PC. I de siste måneder har magen blitt svært uggen. Den er oppblåst, jeg fjerter mye når arbeidsdagen er over og avføringen er også vekslende. Når jeg har ferie, eller er borte fra jobben i flere dager funker magen helt perfekt, men etter et par dager på jobb så er problemet tilbake. Prøver å være aktiv på fritiden og gå turer i lunsjen på jobb, men det hjelper lite. Er det noen som har samme problemet, eller gode råd?

Anonymkode: 26897...099

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har en stillesittende jobb, hver dag 8 timer foran en PC. I de siste måneder har magen blitt svært uggen. Den er oppblåst, jeg fjerter mye når arbeidsdagen er over og avføringen er også vekslende. Når jeg har ferie, eller er borte fra jobben i flere dager funker magen helt perfekt, men etter et par dager på jobb så er problemet tilbake. Prøver å være aktiv på fritiden og gå turer i lunsjen på jobb, men det hjelper lite. Er det noen som har samme problemet, eller gode råd?

Anonymkode: 26897...099

Kan du få hev/senk-bord så du kan veksle på å sitte og stå når du jobber? Annen type stol så du får en bedre sittestilling? Har du et annet kosthold på jobben enn du har ellers?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har samme problem. Når vi hadde "sitt stille og hør" kurs på jobben, ble jeg ganske ugrei i magen. Tenkte det var fordi jeg ikke var vant med å sitte stille en hel dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt å høre at det ikke bare er meg som sliter med dette. Har hatt ferie i et par uker og magen funker som en drøm, men etter et par dager på jobb, så er h..... igang igjen. Jeg prøver å stå og jobbe litt og maten jeg spiser er som hjemme. Brød med div pålegg og drikker saft. Drakk mye brus før, men kutter det ut fordi jeg trodde dette gav meg råtten mage. Hjalp lite. Noen ganger har det vært så ille at jeg må ta en egenmelding eller jobbe hjemmenifra. 

Anonymkode: 26897...099

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...