Gå til innhold

Kløe i hodebunnen


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg klør veldig i hodebunnen. Forsøkte å se med speil. Men ser ikke noe flass. Kan det være tørr hodebunn? Jeg vurderer å begynne med å kjøpe Shampo for tørr hodebunn.. 

Noen som har tips om dette med tørrhode bunn? 

Anonymkode: 0469e...9c4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg klør veldig i hodebunnen. Forsøkte å se med speil. Men ser ikke noe flass. Kan det være tørr hodebunn? Jeg vurderer å begynne med å kjøpe Shampo for tørr hodebunn.. 

Noen som har tips om dette med tørrhode bunn? 

Anonymkode: 0469e...9c4

Jeg har klødd som et jæ***** h**** og byttet til denne: https://www.komplettapotek.no/product/903022/hud-og-haar/haarpleie/cosmica-special-care-dryscalp-sjampo?noredirect=true?noredirect=true 

Nå merker jeg ingen kløe lenger. Frisøren min sa det var pga tørr og sensitiv hodebunn. 

Anonymkode: 2e9c6...f58

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har klødd som et jæ***** h**** og byttet til denne: https://www.komplettapotek.no/product/903022/hud-og-haar/haarpleie/cosmica-special-care-dryscalp-sjampo?noredirect=true?noredirect=true 

Nå merker jeg ingen kløe lenger. Frisøren min sa det var pga tørr og sensitiv hodebunn. 

Anonymkode: 2e9c6...f58

Takk for tips. Jeg skal forsøke den shampoen som du linker til  :). Det hjalp med head and shoulders - shampoen pluss ingen føning av håret nå. Jeg tror det er tørr hodebunn. Har letet etter lus men finner ikke noe. 

Anonymkode: 0469e...9c4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Takk for tips. Jeg skal forsøke den shampoen som du linker til  :). Det hjalp med head and shoulders - shampoen pluss ingen føning av håret nå. Jeg tror det er tørr hodebunn. Har letet etter lus men finner ikke noe. 

Anonymkode: 0469e...9c4

Verdt et forsøk. Jeg hadde heller ingenting i begynnelsen men frisøren synes hodebunnen var rødlig enkelte steder som tydet på at den var irritert og det klødde endel. I sommer med mye varme og svette utviklet det seg til små sår som klødde noe *****. Sjampoen funka som bare det for mitt hode så håper den gjør det for deg og :) 

Anonymkode: 2e9c6...f58

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 19.9.2019 den 16.10, AnonymBruker skrev:

Verdt et forsøk. Jeg hadde heller ingenting i begynnelsen men frisøren synes hodebunnen var rødlig enkelte steder som tydet på at den var irritert og det klødde endel. I sommer med mye varme og svette utviklet det seg til små sår som klødde noe *****. Sjampoen funka som bare det for mitt hode så håper den gjør det for deg og :) 

Anonymkode: 2e9c6...f58

Jeg går omtrent hele tiden i hestehale.  Mulig det strammer hodebunn og gir irritasjon... vet ikke. Så forsøker å gå litt med håret løst  :)

Anonymkode: 0469e...9c4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 19.9.2019 den 16.10, AnonymBruker skrev:

Verdt et forsøk. Jeg hadde heller ingenting i begynnelsen men frisøren synes hodebunnen var rødlig enkelte steder som tydet på at den var irritert og det klødde endel. I sommer med mye varme og svette utviklet det seg til små sår som klødde noe *****. Sjampoen funka som bare det for mitt hode så håper den gjør det for deg og :) 

Anonymkode: 2e9c6...f58

Jeg forsøkte head and shoulders-shampoen men er ikke bedre. Jeg klør fortsatt. Er vanskelig å se hodebunnen. Derfor kan jeg ikke se om det er eksem / flass osv .... frustrerende. Men jeg klør i nakken også. Og der har jeg noe som minner om sebroisk eksem. Mulig jeg har det samme i hodebunnen.. vet ikke. 

Jeg vet ikke helt hva jeg skal gjøre med det. Det er fryktelig plagsomt. Og flaut å bestille legetime pga kløe i hodebunnen... samtidig flaut å gå til frisøren dersom hun ser noe unormalt eller hva. 

Mulig jeg bør forsøke en eller annen Shampokur for sebroisk eksem / mot sopp på apoteket... vet ikke. Men det er mulig at eksemet oppover nakken kommer fra tøy / skyllemiddel og så sprer det seg oppover. 

Jeg går omtrent hele tiden i hestehale men mulig lurt å la håret puste litt. Har også meget tykkt hår så vanskelig å se hva som gjør dette. 

 

Anonymkode: 0469e...9c4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 19.9.2019 den 15.33, AnonymBruker skrev:

Jeg har klødd som et jæ***** h**** og byttet til denne: https://www.komplettapotek.no/product/903022/hud-og-haar/haarpleie/cosmica-special-care-dryscalp-sjampo?noredirect=true?noredirect=true 

Nå merker jeg ingen kløe lenger. Frisøren min sa det var pga tørr og sensitiv hodebunn. 

Anonymkode: 2e9c6...f58

Jeg skal forsøke den shampoen som du brukte. Håper den hjelper. 

Anonymkode: 0469e...9c4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

39 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg vet ikke helt hva jeg skal gjøre med det. Det er fryktelig plagsomt. Og flaut å bestille legetime pga kløe i hodebunnen... samtidig flaut å gå til frisøren dersom hun ser noe unormalt eller hva. 

Anonymkode: 0469e...9c4

Er det flaut?!?!? Om det hadde vært kløe i endetarmen skulle jeg skjønt det, men hva i all verden er flaut med å ha kløe i hodebunnen????

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Lillemus skrev:

Er det flaut?!?!? Om det hadde vært kløe i endetarmen skulle jeg skjønt det, men hva i all verden er flaut med å ha kløe i hodebunnen????

Jeg vil ikke virke hysterisk. Men ok. Dersom dette fortsetter så bestiller jeg en time hos legen. Er mulig noe eksem som jeg har fått fra nakken og opp.  Jeg tror det skyldes ømfintlig hud. Har ofte vært plaget med lignende eksem.  Men jeg skal forsøke en Shampo fra apoteket og noen kremer på utslettet i nakken. Og om det ikke gir seg da så går jeg til lege med det. 

Anonymkode: 0469e...9c4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg vil ikke virke hysterisk. Men ok. Dersom dette fortsetter så bestiller jeg en time hos legen. Er mulig noe eksem som jeg har fått fra nakken og opp.  Jeg tror det skyldes ømfintlig hud. Har ofte vært plaget med lignende eksem.  Men jeg skal forsøke en Shampo fra apoteket og noen kremer på utslettet i nakken. Og om det ikke gir seg da så går jeg til lege med det. 

Anonymkode: 0469e...9c4

jeg synes du skal dra til legen med en gang. jeg hadde ikke orket å gå slik. Dette er ikke hysteri.

Anonymkode: 2e9c6...f58

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg vil ikke virke hysterisk. Men ok. Dersom dette fortsetter så bestiller jeg en time hos legen. Er mulig noe eksem som jeg har fått fra nakken og opp.  Jeg tror det skyldes ømfintlig hud. Har ofte vært plaget med lignende eksem.  Men jeg skal forsøke en Shampo fra apoteket og noen kremer på utslettet i nakken. Og om det ikke gir seg da så går jeg til lege med det. 

Anonymkode: 0469e...9c4

Det er på ingen måte hysterisk å gå til legen for sterk kløe i hodebunnen. Jeg ville gjort det FØR jeg begynte å eksperimentere med diverse shampooer og slikt - det er vel best for legen å se utslettet slik det faktisk er når det er som verst.

Head and shoulders gjør ofte vondt verre har jeg hørt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

15 timer siden, Lillemus skrev:

Det er på ingen måte hysterisk å gå til legen for sterk kløe i hodebunnen. Jeg ville gjort det FØR jeg begynte å eksperimentere med diverse shampooer og slikt - det er vel best for legen å se utslettet slik det faktisk er når det er som verst.

Head and shoulders gjør ofte vondt verre har jeg hørt.

Jeg har bestillt time hos legen. Jeg orker ikke å gå slik lenger. Det er fryktelig plagsomt.  

 

15 timer siden, AnonymBruker skrev:

jeg synes du skal dra til legen med en gang. jeg hadde ikke orket å gå slik. Dette er ikke hysteri.

Anonymkode: 2e9c6...f58

Ja jeg vil ikke virke hysterisk men det plager meg veldig. Så nå har jeg bestillt time. Har utslett på skuldre , nakke og opp bak begge ørene og hodebunnen klør veldig. 

Utslettet ser ut som små røde overfladiske nupper. 

6 timer siden, Dorthe skrev:

Er du sikker på at det ikke er psoriasis?

Jeg vet ikke. Men tror ikke det. For det flasser veldig utfra hva jeg vet. Jeg har hatt en i familien som var sterkt plaget av psoriasis. Men det virket litt annerledes. 

Anonymkode: 0469e...9c4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...