Gå til innhold

Sykehuset har mistet kontrollen


Gjest elina777

Anbefalte innlegg

Og nå kommer det snart en tirade med kjæft og banning og utagering til meg. Og dere andre trår støttende til som vanlig. 

Anonymkode: 6d729...070

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Og nå kommer det snart en tirade med kjæft og banning og utagering til meg. Og dere andre trår støttende til som vanlig. 

Anonymkode: 6d729...070

Jeg skal ikke kjefte, men mener det må være litt takhøyde her. Psykose er jo også en sykdom, men forstår om det trigger deg. Du trenger ikke lese da, det er jo et valg vi må ta. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Vanskelig å vite om Elina kødder eller ikke. Ypperlig måte å få litt etterlengtet oppmerksomhet på dette ved å skrive slike sinnsyke ting. Og folk biter på og gir av sin omsorg. Når andre prøver på noe liknende så får de bare kjæft og beskjed om å ta seg sammen og skjerpe seg og slike ting. Desuten trigger disse tingene meg som selv sliter med psykose problemer.

Anonymkode: 6d729...070

For min egen del så er jeg sikker på at Elina opplever det hun beskriver. Hun har skrevet på dette forumet i svært mange år, og hun er verken oppmerksomhetssyk eller har noen tendens til å skrive tull. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, elina777 skrev:

Greit jeg skal slutte å skrive. Men jeg snakker med personalet og

Er du roligere i kveld? Det virker som om det går litt bedre nå enn det gjorde i går?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor skriver du her i stedet for å snakke med de ansatte? Vi kan ikke hjelpe deg gjennom et tastatur. Du bør heller forholde deg til vanlige reelle mennesker som får betalt for å ville deg vel og å hjelpe deg. Kjenner jeg blir irritert

Anonymkode: 6d729...070

Det går an å gjøre begge deler. Kan du ikke holde deg unna tråden siden du blir irritert?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Vanskelig å vite om Elina kødder eller ikke. Ypperlig måte å få litt etterlengtet oppmerksomhet på dette ved å skrive slike sinnsyke ting. Og folk biter på og gir av sin omsorg. Når andre prøver på noe liknende så får de bare kjæft og beskjed om å ta seg sammen og skjerpe seg og slike ting. Desuten trigger disse tingene meg som selv sliter med psykose problemer.

Anonymkode: 6d729...070

Nei, det er ikke vanskelig å vite at Elina snakker sant. Vi har kjent henne over mange år. Vi vet hun er alvorlig syk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, XbellaX skrev:

Nei, det er ikke vanskelig å vite at Elina snakker sant. Vi har kjent henne over mange år. Vi vet hun er alvorlig syk.

Nå er det ikke alle som har kjent Elina i x-antall år, så da kan det være vanskelig å vite. Vi vet ikke, men kanskje du vet at hun er alvorlig syk.

Anonymkode: d52f0...b4f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nå er det ikke alle som har kjent Elina i x-antall år, så da kan det være vanskelig å vite. Vi vet ikke, men kanskje du vet at hun er alvorlig syk.

Anonymkode: d52f0...b4f

Gi deg du da!!! Her skrev jeg fordi jeg FRYKTET for livet mitt etter å ha blitt tilbudt 3 ulike AP på en kveld, det er en film om en jente som døde av det, en dokumentarfilm som de viste snutt av på kjærlighet som medisin, også skal du prøve få meg til å fremstå som en som tullet fordi du er sjalu på meg fordi jeg får gode svar her som støtter meg!!!!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nå er det ikke alle som har kjent Elina i x-antall år, så da kan det være vanskelig å vite. Vi vet ikke, men kanskje du vet at hun er alvorlig syk.

Anonymkode: d52f0...b4f

At man ikke kjenner historien er helt ok, men da trenger man jo heller ikke sitte å hoste opp sure kommentarer slik jeg opplevde vedkommende gjorde.

Anonymkode: 96672...ff9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

At man ikke kjenner historien er helt ok, men da trenger man jo heller ikke sitte å hoste opp sure kommentarer slik jeg opplevde vedkommende gjorde.

Anonymkode: 96672...ff9

Jeg skrev denne, må ha kommet borti anonymknappen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

6 timer siden, frosken skrev:

Det stemmer jo at nozinan påvirker abilify, men er du sikker på at dette innebar risiko? Mener legen også at det ble gjort en feil? Det er normalt ganske stor forskjell på anbefalt maks dose og forgiftning. Kan det være at det du opplevde var vanlig effekt av nozinan?

Uansett er jeg overbevist om at avdelingen prøver å hjelpe deg, og du trenger hjelp til å bli frisk igjen.

Kanskje du har rett, men jeg kan ikke ta medisinene de vil gi. Heldigvis er det frivillig og håper det fortsetter slik

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Surrehuggu

Jeg kan si meg litt enig i at jeg ikke synes at psykiatriforumet på dol bør være en arena for Elina å skrive så hyppig på. Jeg forstår dem som av og til gjør det for å få svar og hjelp, men ikke slik langvarig og vedvarende skriving om psykotiske tanker over flere år som det har kommet fram her at hun har gjort.

Hvis det stemmer at Elina har vært her i så mange år som det antydes, så burde man til slutt sette foten ned for vedvarende skriving om disse tankene. Tror nemlig ikke at det hjelper Elina i nevneverdig grad å henge her inne omtrent hele dagen for å skrive, når hun er såpass syk og uansett ikke greier å nyttiggjøre seg tilbakemeldingene og hjelpen hun får. Nå er hun i tillegg innlagt, og jeg synes at hun heller da bør fokusere på å få hjelp av behandlere sine i virkeligheten.

Selv om denne meningen min nok ikke faller i smak hos de fleste, så har jeg likevel rett til å ytre den, bare det skjer på en ordentlig måte. Det synes jeg selv at jeg har gjort her. Jeg har på ingen måte skrevet dette for å være slem mot Elina, jeg setter bare spørsmålstegn ved om det er hensiktsmessig å så hyppig og vedvarende over flere år, skrive inn her om sine psykotiske tanker. Det hjelper henne nok ingenting siden hun er for syk til å ta til seg korreksjon av vrangforestillingene. Hun bør heller søke hjelp hos behandlerne i rl. Og når hun begynner å skrive flere ganger om dagen flere ganger i uka, så bør hun heller vennlig oppfordres til å ikke skrive her, men heller forhold seg til sine virkelige behandlere. Å hele tiden få lov til å skrive sånn som hun gjør, kan like gjerne være med på å opprettholde sykdommen. 

Jeg skriver ikke dette direkte til Elina selv, siden hun er for syk nå til å kunne gå inn i en konstruktiv dialog om disse tingene. 

Men kom igjen folkens, jeg har stilt hodet mitt i giljotinen nå, og er klar for hugg.

Endret av Surrehuggu
Lenke til kommentar
Del på andre sider

30 minutter siden, Surrehuggu skrev:

Jeg kan si meg litt enig i at jeg ikke synes at psykiatriforumet på dol bør være en arena for Elina å skrive så hyppig på. Jeg forstår dem som av og til gjør det for å få svar og hjelp, men ikke slik langvarig og vedvarende skriving om psykotiske tanker over flere år som det har kommet fram her at hun har gjort.

Hvis det stemmer at Elina har vært her i så mange år som det antydes, så burde man til slutt sette foten ned for vedvarende skriving om disse tankene. Tror nemlig ikke at det hjelper Elina i nevneverdig grad å henge her inne omtrent hele dagen for å skrive, når hun er såpass syk og uansett ikke greier å nyttiggjøre seg tilbakemeldingene og hjelpen hun får. Nå er hun i tillegg innlagt, og jeg synes at hun heller da bør fokusere på å få hjelp av behandlere sine i virkeligheten.

Selv om denne meningen min nok ikke faller i smak hos de fleste, så har jeg likevel rett til å ytre den, bare det skjer på en ordentlig måte. Det synes jeg selv at jeg har gjort her. Jeg har på ingen måte skrevet dette for å være slem mot Elina, jeg setter bare spørsmålstegn ved om det er hensiktsmessig å så hyppig og vedvarende over flere år, skrive inn her om sine psykotiske tanker. Det hjelper henne nok ingenting siden hun er for syk til å ta til seg korreksjon av vrangforestillingene. Hun bør heller søke hjelp hos behandlerne i rl. Og når hun begynner å skrive flere ganger om dagen flere ganger i uka, så bør hun heller vennlig oppfordres til å ikke skrive her, men heller forhold seg til sine virkelige behandlere. Å hele tiden få lov til å skrive sånn som hun gjør, kan like gjerne være med på å opprettholde sykdommen. 

Jeg skriver ikke dette direkte til Elina selv, siden hun er for syk nå til å kunne gå inn i en konstruktiv dialog om disse tingene. 

Men kom igjen folkens, jeg har stilt hodet mitt i giljotinen nå, og er klar for hugg.

I mine øyne har Elina både tatt til seg og søkt om tilbakemeldinger over mange år, i noen perioder naturlig nok mer enn andre grunnet alvorlighetsgraden av sykdommen. Jeg tror det er takhøyde for å kunne skrive på forumet også når man er vettskremt og alvorlig syk, når man ikke føler seg hørt eller opplever trygghet noe sted. Elina kjenner endel av oss som har vært her over flere år og vi kjenner henne.

Dersom man opplever seg irritert når man leser innleggene er det vel egentlig bare å la være å lese? Jeg synes heller ikke noe om at du skriver "hun er for syk til å ......". Elina klarer fint å svare for seg. Har du noe å ta opp med henne så gjør du mest realt ved å ta det opp med med henne og ikke over hodet på henne.

Endret av XbellaX
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Surrehuggu
2 minutter siden, XbellaX skrev:

I mine øyne har Elina både tatt til seg og søkt om tilbakemeldinger over mange år, i noen perioder naturlig nok mer enn andre grunnet alvorlighetsgraden av sykdommen. Jeg tror det er takhøyde for å kunne skrive på forumet også når man er vettskremt og alvorlig syk, når man ikke føler seg hørt eller kjenner trygghet noe sted. Elina kjenner endel av oss som har vært her over flere år og vi kjenner henne.

Dersom man opplever seg irritert når man leser innleggene er det vel egentlig bare å la være å lese? Jeg synes heller ikke noe om at du skriver "hun er for syk til å ......". Elina klarer fint å svare for seg. Har du noe å ta opp med henne så gjør du mest realt ved å ta det opp med med henne og ikke over hodet på henne.

Ja, du har nok helt rett. Jeg kjenner henne ikke slik dere gjør, og burde nok holdt meg for god til å skrive.

Men hvor har du det fra at jeg irriterer meg? 

Nå handler ikke denne tråden om meg, men jeg er selv veldig sårbar for tiden og tåler egentlig ikke så mye, så da burde jeg jo ikke ha skrevet noe. Jeg prøvde bare å samle meg til å prøve å være normal og komme med en annen vinkling. Men jeg har ikke noe med det. Jeg burde heller bare ha holdt kjeft. Som sagt kjenner jeg ikke til Elina, og burde derfor ikke ha skrevet eller synset noe om det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Surrehuggu skrev:

Ja, du har nok helt rett. Jeg kjenner henne ikke slik dere gjør, og burde nok holdt meg for god til å skrive.

Men hvor har du det fra at jeg irriterer meg? 

Nå handler ikke denne tråden om meg, men jeg er selv veldig sårbar for tiden og tåler egentlig ikke så mye, så da burde jeg jo ikke ha skrevet noe. Jeg prøvde bare å samle meg til å prøve å være normal og komme med en annen vinkling. Men jeg har ikke noe med det. Jeg burde heller bare ha holdt kjeft. Som sagt kjenner jeg ikke til Elina, og burde derfor ikke ha skrevet eller synset noe om det. 

Det var en annen som irriterte seg. Jeg venter på at du skal unnskylde deg for at du finnes og ta på deg skylden for at jeg sølte vann på kjøkkengulvet tidligere i dag, siden du er så i siget med å unnskylde deg for alt mener jeg :- ) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...