Gå til innhold

Blod i avføring


villakulla

Anbefalte innlegg

Hei,jeg har hatt blod i avføringen de siste 4 ukene, det er ikke mørkt men heller lyst. Var hos legen for 2 uker siden men tok det ikke opp før jeg tenkte d bare var en hemoride.jeg er 49 år.har gått ned litt i vekt i det siste og har dårlig matlyst men ellers ingen symptomer. Jeg syns i grunnen det er litt flaut og ekkelt dette med avføring men burde jeg være bekymret eller kan jeg se det litt an? Håper vel at dette bare skal gå vekk av seg selv men kjenner at jeg er litt bekymret. Avføringen skifter mellom løs og hard.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 timer siden, villakulla skrev:

Hei,jeg har hatt blod i avføringen de siste 4 ukene, det er ikke mørkt men heller lyst. Var hos legen for 2 uker siden men tok det ikke opp før jeg tenkte d bare var en hemoride.jeg er 49 år.har gått ned litt i vekt i det siste og har dårlig matlyst men ellers ingen symptomer. Jeg syns i grunnen det er litt flaut og ekkelt dette med avføring men burde jeg være bekymret eller kan jeg se det litt an? Håper vel at dette bare skal gå vekk av seg selv men kjenner at jeg er litt bekymret. Avføringen skifter mellom løs og hard.

Ta det opp med legen du. Ettersom det er lyst er det antagelig fra endetarmsområdet og ikke lengre opp, men få det sjekket for sikkerhets skyld. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ofte skyldes friskt blod hemoroider eller små rifter i analområdet. 

Siden du opplever mer generelle symptomer som bekymrer deg, er det lurt med en tur til legen. For dem er ikke dette flaut, de ser det ofte fordi det er ganske vanlig med slike plager. Uansett hva det er, kan det som regel behandles. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, FjellOgDalar skrev:

Ofte skyldes friskt blod hemoroider eller små rifter i analområdet. 

Siden du opplever mer generelle symptomer som bekymrer deg, er det lurt med en tur til legen. For dem er ikke dette flaut, de ser det ofte fordi det er ganske vanlig med slike plager. Uansett hva det er, kan det som regel behandles. 

Det kommer jo helt an på om hun har magesmerter samtidig eller ikke. Det kan like gjerne være matallergi.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er i tilfelle noe man må utrede. Matallergi er også mulig å behandle ved å minske eller kutte inntaket av det som utløser reaksjon. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

10 minutter siden, FjellOgDalar skrev:

Det er i tilfelle noe man må utrede. Matallergi er også mulig å behandle ved å minske eller kutte inntaket av det som utløser reaksjon. 

Til en viss grad. Ikke i mitt tilfelle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok,jeg er redd nå,det er mørk avføring og mørk blod, men jeg klarer IKKE å gjøre noe med det,det er bare noe jeg fortrenger nå,jeg vet at dette ikke er bra men jeg er så redd og tror iķke at dette er bra. Hard avføring og blod,men venter nok litt til for er ikke klar for dette. Der er nok kreft nå,klarer ikke å forholde meg til dette. Jeg ser d an ett par Iker til selv om jeg tror jeg vet hva dette er

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, villakulla skrev:

Ok,jeg er redd nå,det er mørk avføring og mørk blod, men jeg klarer IKKE å gjøre noe med det,det er bare noe jeg fortrenger nå,jeg vet at dette ikke er bra men jeg er så redd og tror iķke at dette er bra. Hard avføring og blod,men venter nok litt til for er ikke klar for dette. Der er nok kreft nå,klarer ikke å forholde meg til dette. Jeg ser d an ett par Iker til selv om jeg tror jeg vet hva dette er

Som du vet, så trenger dette ikke være kreft. Men du kan ikke fortsette med utsettelse av å kontakte legen. 

Du må finne frem din voksne side, og gjøre det du vet bør gjøres nå. 

Håper du kontakter legen i morgen:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, villakulla skrev:

Ok,jeg er redd nå,det er mørk avføring og mørk blod, men jeg klarer IKKE å gjøre noe med det,det er bare noe jeg fortrenger nå,jeg vet at dette ikke er bra men jeg er så redd og tror iķke at dette er bra. Hard avføring og blod,men venter nok litt til for er ikke klar for dette. Der er nok kreft nå,klarer ikke å forholde meg til dette. Jeg ser d an ett par Iker til selv om jeg tror jeg vet hva dette er

Jeg syns du skal oppsøke lege så rask som mulig uten å utsette det. Ring legekontoret når det åpner i morgen tidlig. 

Anonymkode: f243f...a4f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På ‎15‎.‎10‎.‎2019 den 0.55, villakulla skrev:

Ok,jeg er redd nå,det er mørk avføring og mørk blod, men jeg klarer IKKE å gjøre noe med det,det er bare noe jeg fortrenger nå,jeg vet at dette ikke er bra men jeg er så redd og tror iķke at dette er bra. Hard avføring og blod,men venter nok litt til for er ikke klar for dette. Der er nok kreft nå,klarer ikke å forholde meg til dette. Jeg ser d an ett par Iker til selv om jeg tror jeg vet hva dette er

Har du kontaktet legen din?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 timer siden, frosken skrev:

Har du kontaktet legen din?

Jeg har desverre ikke kommet lengre nei, faktisk så ringte legen meg for to dager siden (ang.  Nie annet) jeg klarte ikke å ta d opp for følte d var å bruke av hennes tid på feil tidspunkt, dette var etter kontorets stengetid. Men jeg har time om en stund så jeg tar d opp da hvis ikke tilstanden blir verre før. Ja jeg vet d er lite voksent og skylle ønske jeg kunne forklare mer hvorfor men d kan jeg bare ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...