AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2019 Skrevet 9. oktober 2019 Flere helt forskjellige symtomer kan ha en sammenheng. Vil ikke da fastlegen kunne miste mye viktig informasjon til å kunne stille rett diagnose? Anonymkode: 501e2...e5b 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2019 Skrevet 9. oktober 2019 6 minutter siden, Kroniker'n skrev: Hvor står dette? Merkelig Sånn er det hos enkelte fastleger. https://www.legelisten.no/blogg/97-kan-fastlegen-nekte-deg-behandling-av-mer-enn-ett-problem Anonymkode: 31145...3a1 0 Siter
Kroniker'n Skrevet 9. oktober 2019 Skrevet 9. oktober 2019 Jøss. Jaggu glad min er interessert i hele meg og har forståelse for at ting henger sammen. Stort sett har jeg tilogmed dobbelttimer. 0 Siter
kupton Skrevet 10. oktober 2019 Skrevet 10. oktober 2019 Løsningen på dette er at en sier noe om hva en vil ta opp når en bestiller time, for å kunne beregne hvor lang tid en trenger. Det er best både for legekontor og pasienter at legen klarer å holde den oppsatte timeplan. 0 Siter
frosken Skrevet 10. oktober 2019 Skrevet 10. oktober 2019 6 timer siden, AnonymBruker skrev: Flere helt forskjellige symtomer kan ha en sammenheng. Vil ikke da fastlegen kunne miste mye viktig informasjon til å kunne stille rett diagnose? Anonymkode: 501e2...e5b Dette med et problem pr konsultasjon, handler om hvor mye tid legen har satt av til konsultasjonen. Dersom du starter timen din med å si at i dag trenger jeg å drøfte A, B og C med legen, og dette er mulig å gjøre innenfor tidsrammen på 15 minutter, så vil i alle fall min lege synes det er ok. Dersom du derimot først bruker 15 minutter på en problemstilling og så ønsker å ta opp flere ting, så vil legen ofte måtte sette opp en ny time til dette for ikke å bli forsinket resten av dagen. 1 Siter
Lillemus Skrevet 10. oktober 2019 Skrevet 10. oktober 2019 6 timer siden, AnonymBruker skrev: Flere helt forskjellige symtomer kan ha en sammenheng. Vil ikke da fastlegen kunne miste mye viktig informasjon til å kunne stille rett diagnose? Anonymkode: 501e2...e5b Det er helt vanlig, dvs hos min forrige fastlege var det 2 ting,hva det er hos min nye er jeg usikker ¨på, men dersom du har 3 symptomer på det samme så vil nå jeg si at det er en ting da. Man nevner jo ikke bare det ene symptomet dersom man har flere som man selv tror henger sammen? Om man har flere adskilte ting kan man bestille dobbeltime, det gjorde jeg sist. 1 Siter
kupton Skrevet 10. oktober 2019 Skrevet 10. oktober 2019 Med "ting" menes ikke symptomer men lidelser/sykdommer. 0 Siter
emilie321 Skrevet 10. oktober 2019 Skrevet 10. oktober 2019 Min fastlege er nesten alltid forsinket, men det synes jeg ikke gjør noe, for det viser at han tar seg tid til pasientene. Når jeg har vært hos han, så spør han alltid om det var noe annet jeg ville ta opp. Selv synes jeg det er flaut å være den som gjør legen mye forsinket, så jeg pleier å si nei. Men det er godt at han spør. Nå er jeg hos legen 1 gang i måneden for en samtale (det var legen som i utgangspunktet ønsket dette) så det blir jo litt annerledes da. 0 Siter
Worrisome Plenty Skrevet 10. oktober 2019 Skrevet 10. oktober 2019 Min forrige fastlege som dessverre har sluttet, spurte altid om det var noe mer jeg ville ta opp. Samme lege ser jeg står på legelisten med en erfaring om en som ville ta opp flere ting, men fikk beskjed om kun 1 tema. Da tenker jeg det hadde noe med hvor lang tid man brukte på 1ste tema. En legetime skal vel ikke vare lengre enn 20 minutter. Jeg brukte sjeldent fulle 20 minutter. For det meste gikk det på 5-10 minutter. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.