Gå til innhold

Overgrep fører til usikkerthet om legning?


Gjest Kallemari

Anbefalte innlegg

Gjest Kallemari

Jeg ble misbrukt som barn og ung. Kan det ha ført til at jeg ble usikker på min egen kjønnsidentitet og seksuelle legning?Noen som vet eller har noen tanker om det?Jeg møtte en gang en lesbisk som fortalte at hun hadde valgt å være i forhold med kvinner bevisst fordi hun hadde blitt misbrukt som barn. Kan det være noe i det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Interessant tema. Selv er jeg hetero og har aldri tvilt på det, til tross for overgrep og homofile/lesbiske venner. 

Anonymkode: 485fe...226

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, Kallemari skrev:

Jeg ble misbrukt som barn og ung. Kan det ha ført til at jeg ble usikker på min egen kjønnsidentitet og seksuelle legning?Noen som vet eller har noen tanker om det?Jeg møtte en gang en lesbisk som fortalte at hun hadde valgt å være i forhold med kvinner bevisst fordi hun hadde blitt misbrukt som barn. Kan det være noe i det?

Det er i hvertfall ikke helt uvanlig, spesielt dersom overgrepet skjedde som barn.  Det trenger likevel ikke å være årsaken til at du elter med noe i dag. Kan jeg spørre hva det er du finner vanskelig, er det legning eller er det kjønnsidentitet du synes er problematisk? Usikker på om jeg vil kalle din venninne lesbisk, det høres mer ut som at hun har tatt et valg om å ikke være i kjæresteforhold med menn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kallemari
3 minutter siden, XbellaX skrev:

Det er i hvertfall ikke helt uvanlig, spesielt dersom overgrepet skjedde som barn.  Det trenger likevel ikke å være årsaken til at du elter med noe i dag. Kan jeg spørre hva det er du finner vanskelig, er det legning eller er det kjønnsidentitet du synes er problematisk? Usikker på om jeg vil kalle din venninne lesbisk, det høres mer ut som at hun har tatt et valg om å ikke være i kjæresteforhold med menn.

Jeg tror jeg strever mest med kjønnsidentitet fordi jeg føler at jeg ikke er fullverdig kvinne når jeg er så harry. Men også det andre. Jeg har aldri vært i forhold med en kvinne men tror jeg kan tenne på kvinner likevel. Jeg vet ikke hvorfor egentlig jeg har nok kanskje bare fått tanken om herre fordi jeg ikke vil ha barn med mannen min. Jeg har tenkt at en kvinne ville vært en bedre forelder en han. Jeg har lett for å få hang-ups på saker og kanskje er det herre en av dem. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

35 minutter siden, Kallemari skrev:

Jeg tror jeg strever mest med kjønnsidentitet fordi jeg føler at jeg ikke er fullverdig kvinne når jeg er så harry. Men også det andre. Jeg har aldri vært i forhold med en kvinne men tror jeg kan tenne på kvinner likevel. Jeg vet ikke hvorfor egentlig jeg har nok kanskje bare fått tanken om herre fordi jeg ikke vil ha barn med mannen min. Jeg har tenkt at en kvinne ville vært en bedre forelder en han. Jeg har lett for å få hang-ups på saker og kanskje er det herre en av dem. 

Da får jeg lyst til å spørre deg hva du definerer som kvinne, fordi det høres ut som at den kategorien for deg er relativt trang. Kvinner kan fikse biler, bli møkkete, like fotball og drikke øl og likevel være kvinner (heldigvis). Hvem bestemmer egentlig hva som er harry? Og gjør det egentlig noe om du er aldri så (selvdefinert) harry?

Du skriver: "Jeg har tenkt at en kvinne ville vært en bedre forelder en han", men gjelder dette han konkret eller gjelder det menn generelt? Tenner du på ham? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kallemari
12 minutter siden, XbellaX skrev:

Da får jeg lyst til å spørre deg hva du definerer som kvinne, fordi det høres ut som at den kategorien for deg er relativt trang. Kvinner kan fikse biler, bli møkkete, like fotball og drikke øl og likevel være kvinner (heldigvis). Hvem bestemmer egentlig hva som er harry? Og gjør det egentlig noe om du er aldri så (selvdefinert) harry?

Du skriver: "Jeg har tenkt at en kvinne ville vært en bedre forelder en han", men gjelder dette han konkret eller gjelder det menn generelt? Tenner du på ham? 

Ja, jeg tenner på han men vil ikke ha barn med han. Jeg har ingen seksuell erfaring med kvinner, bare menn. Men tenker at jeg må være bifil når jeg heller vil ha barn med en kvinne enn en mann. I tillegg er jeg harry og liker saker som menn liker. Jeg vil ikke at mine barn skal bli misbrukt av faren sin. Jeg tror ikke at mannen min er pedofil, men det trodde ingen om faren min heller 😢 Så det tryggeste er at barna får to mødre. 

Men jeg merker at herre blir innmari vanskelig å skrive om nå, så må ta en pause.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

6 minutter siden, Kallemari skrev:

Ja, jeg tenner på han men vil ikke ha barn med han. Jeg har ingen seksuell erfaring med kvinner, bare menn. Men tenker at jeg må være bifil når jeg heller vil ha barn med en kvinne enn en mann. I tillegg er jeg harry og liker saker som menn liker. Jeg vil ikke at mine barn skal bli misbrukt av faren sin. Jeg tror ikke at mannen min er pedofil, men det trodde ingen om faren min heller 😢 Så det tryggeste er at barna får to mødre. 

Men jeg merker at herre blir innmari vanskelig å skrive om nå, så må ta en pause.

Det høres ut som om du har en god del gørr bak deg og at dette henger sammen med hvorfor du kaver med legning og identitet nå. Jeg håper du har fått/får hjelp til bearbeiding. Modig gjort av deg å åpne opp om noe som er både vanskelig og sårt. 

Sov godt når du legger deg :- ) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kallemari

Tusen takk for at du er så snill mot meg:)

Jeg har ikke vært i terapi siden jeg var rundt 19-20 så kanskje på tide å søke litt hjelp igjen. Takk for at du har hjulpet meg til å tenke litt rundt herre problematikken min.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 måneder senere...

Jeg vet ikke, men hjernen er rar. Jeg ble ikke mishandlet som barn, men som ungdom, og overgrep og nesten blitt drept av vold. Likevel liker jeg voldelig sex med lakk og lær, håndjern og kveling. Jeg tror mishandlingen har fucket meg litt til? At "da får jeg som fortjent". Nå har jeg ikke hatt sex nykter på snart fire år da fordi sex er utelukket pga mine erfaringer. Klarer ikke tanken. Det er likevel det jeg tenner på. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...