Gå til innhold

Stoppet boken til Durek.


stjernestøv

Anbefalte innlegg

Nå har de stoppet boken til sjaman Durek,hvorfor det? Nå ble jeg nyskjerrig på hva den inneholder,har jo lest masse alternative bøker. Må være noe galt med denne da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

- Det er passasjer i denne boka som etter min mening er svært problematiske, i særdeleshet de som handler om årsakene til kreft, og mulighetene til å behandle kreft, sier Ulvestad.

 

Er nok noe galt med alle "alternative" bøker, men en grense er vel å gi direkte helsefarlige råd, som f.eks å lure kreftpasienter til å tro at de kan bli friske av ting, som ikke har noen effekt.

Vet ikke om det nytter å stanse boken det gir jo bare PR også tar et nytt forlag opp jobben, beste er nok å merke boken som eventyr så syke folk ikke lar seg lure, og slutte å snakke om denne mannen.

Anonymkode: 26c55...077

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

- Det er passasjer i denne boka som etter min mening er svært problematiske, i særdeleshet de som handler om årsakene til kreft, og mulighetene til å behandle kreft, sier Ulvestad.

 

Er nok noe galt med alle "alternative" bøker, men en grense er vel å gi direkte helsefarlige råd, som f.eks å lure kreftpasienter til å tro at de kan bli friske av ting, som ikke har noen effekt.

Vet ikke om det nytter å stanse boken det gir jo bare PR også tar et nytt forlag opp jobben, beste er nok å merke boken som eventyr så syke folk ikke lar seg lure, og slutte å snakke om denne mannen.

Anonymkode: 26c55...077

Ok. Ja ble litt forbauset når han sa folk var ansvarlig for kreften sin,men tror folk misforstår han. Det er ikke egoet/jeget som vil ha kreft, det er sjelen/det høyere selvet. Det kan virke brutalt på folk. 

Jeg vet ikke hva jeg skal tro lenger. 

Endret av stjernestøv
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, stjernestøv skrev:

 Det er ikke egoet/jeget som vil ha kreft, det er sjelen/det høyere selvet.

Det der er jo bare sludder.

Anonymkode: 303a2...b8e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, stjernestøv skrev:

Ok. Ja ble litt forbauset når han sa folk var ansvarlig for kreften sin,men tror folk misforstår han. Det er ikke egoet/jeget som vil ha kreft, det er sjelen/det høyere selvet. Det kan virke brutalt på folk. 

Jeg vet ikke hva jeg skal tro lenger. 

Nå skal du kutte ut med slikt tull! Ærlig talt. Tro på hva du vil, men slutt å spre slikt tull om alvorlige sykdommer her inne!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, stjernestøv skrev:

Ok. Ja ble litt forbauset når han sa folk var ansvarlig for kreften sin,men tror folk misforstår han. Det er ikke egoet/jeget som vil ha kreft, det er sjelen/det høyere selvet. Det kan virke brutalt på folk. 

Jeg vet ikke hva jeg skal tro lenger. 

Det er mange som leser her.  Noen har mistet sine nærmeste pga. kreft, noen har kreftsyke familiemedlemmer og noen har kanskje kreft. 

Å komme med slikt sludder og vås som at ego eller sjel eller nyre eller galleblære ønsker kreft er mot alt av etikk.  Bra hvis disse royale sjamangreiene blir stoppet.

Anonymkode: cf1cb...110

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5 minutter siden, Lillemus skrev:

Nå skal du kutte ut med slikt tull! Ærlig talt. Tro på hva du vil, men slutt å spre slikt tull om alvorlige sykdommer her inne!

Det er da lov å skrive om hva man vil her inne? Det er jo ytringsfrihet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, stjernestøv skrev:

Det er da lov å skrive om hva man vil her inne? Det er jo ytringsfrihet!

Det er ytringsfrihet på svarene også.  Du går over streken.

Anonymkode: cf1cb...110

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Det er mange som leser her.  Noen har mistet sine nærmeste pga. kreft, noen har kreftsyke familiemedlemmer og noen har kanskje kreft. 

Å komme med slikt sludder og vås som at ego eller sjel eller nyre eller galleblære ønsker kreft er mot alt av etikk.  Bra hvis disse royale sjamangreiene blir stoppet.

Anonymkode: cf1cb...110

Jeh har mange av min slekninger of familie som har hatt kreft, min bestemor døde av det. Jeg sier ikke man vil ha det,men at det er bestemt før man kommer hit. Og jeg tror selv jeg har kreft nå. Det er ikke sjamangreier, det er universelle lover om vår sjelskontrakt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det der er jo bare sludder.

Anonymkode: 303a2...b8e

Ja se det som di vil, vet det er for skremmende å ta inn for noen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Det er ytringsfrihet på svarene også.  Du går over streken.

Anonymkode: cf1cb...110

Ja bevares, svar hva dere vil. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, stjernestøv skrev:

Jeh har mange av min slekninger of familie som har hatt kreft, min bestemor døde av det. Jeg sier ikke man vil ha det,men at det er bestemt før man kommer hit. Og jeg tror selv jeg har kreft nå. Det er ikke sjamangreier, det er universelle lover om vår sjelskontrakt. 

Vær så snill. Du trenger virkelig ikke si slike ting til folk som sliter mer enn nok fra før. Jeg kan (dessverre i dette tilfellet) ikke pålegge deg noe som helst, men nå går du over streken etter min mening.

Vanligvis svarer du andre veldig fint og hyggelig synes jeg, men innimellom kommer du med oppgulp som dette som virkelig er helt uten noen som helst rot i virkeligheten og bare er egnet til å gjøre vondt verre for de som sliter fra før.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, stjernestøv skrev:

Jeh har mange av min slekninger of familie som har hatt kreft, min bestemor døde av det. Jeg sier ikke man vil ha det,men at det er bestemt før man kommer hit. Og jeg tror selv jeg har kreft nå. Det er ikke sjamangreier, det er universelle lover om vår sjelskontrakt. 

Du kan skåne oss andre for sånt tøv.  

Anonymkode: cf1cb...110

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, Lillemus skrev:

Vær så snill. Du trenger virkelig ikke si slike ting til folk som sliter mer enn nok fra før. Jeg kan (dessverre i dette tilfellet) ikke pålegge deg noe som helst, men nå går du over streken etter min mening.

Vanligvis svarer du andre veldig fint og hyggelig synes jeg, men innimellom kommer du med oppgulp som dette som virkelig er helt uten noen som helst rot i virkeligheten og bare er egnet til å gjøre vondt verre for de som sliter fra før.

Da får admin slette tråden da, du kan jo rapportere det. Dere tåler tydeligvis ikke at folk har ulike teorier om ting. Og hvis det ikke har rot i virkeligheten hvorfor skulle det skremme noen da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du kan skåne oss andre for sånt tøv.  

Anonymkode: cf1cb...110

Blir du redd? Det er ikke meningen å skremme noen,men det finnes flere virkelighetstroer)teorier. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kallemari
Akkurat nå, stjernestøv skrev:

Da får admin slette tråden da, du kan jo rapportere det. Dere tåler tydeligvis ikke at folk har ulike teorier om ting. Og hvis det ikke har rot i virkeligheten hvorfor skulle det skremme noen da?

Det hadde vært bedre om du uttrykket deg litt mer forsiktig og ikke så bastant. Du kunne feks ha sagt: Jeg tror dette og dette, dette er hva jeg tror, etc. ikke at det ER slik!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Kallemari skrev:

Det hadde vært bedre om du uttrykket deg litt mer forsiktig og ikke så bastant. Du kunne feks ha sagt: Jeg tror dette og dette, dette er hva jeg tror, etc. ikke at det ER slik!

Da beklager jeg, det er det jeg tror. Har ikke påstått at det er sant og virkelighet for andre enn meg her inne. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kallemari
1 minutt siden, stjernestøv skrev:

Da beklager jeg, det er det jeg tror. Har ikke påstått at det er sant og virkelighet for andre enn meg her inne. 

Du skrev jo at det ER sjelen/det høyere selvet som vil ha kreft. Og så skrev du at det ER universelle lover om vår sjelskontrakt. Men bra at du nå presiserer at herre er bare er en teori om noe du tror i din alternative virkelighetsoppfatning:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Kallemari skrev:

Du skrev jo at det ER sjelen/det høyere selvet som vil ha kreft. Og så skrev du at det ER universelle lover om vår sjelskontrakt. Men bra at du nå presiserer at herre er bare er en teori om noe du tror i din alternative virkelighetsoppfatning:)

Ja det ER det jeg tror. Men tåler kritikk,ikke alle som tror på alt jeg tror på. Ja kan presisere det igjen jeg, det ER hva jeg tror og det er min virkelighetsoppfatning. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, stjernestøv skrev:

Blir du redd? Det er ikke meningen å skremme noen,men det finnes flere virkelighetstroer)teorier. 

Nei dette gjør ikke meg redd, men jeg synes ikke dette hører hjemme på et helseforum hvor det er mange syke mennesker.

Anonymkode: cf1cb...110

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...