Gå til innhold

Stoppet boken til Durek.


stjernestøv

Anbefalte innlegg

Gjest Kallemari
9 timer siden, Nicklusheletida skrev:

Boken er stanset fordi den kan være skadelig for andre med psykiske lidelser. Den er ikke skadelig for friske mennesker. Det er heller ikke de som vil finne boka interssant og kjøpe den. 

Boken ble vel stoppet fordi uttalelsene i den var støtende for dem som har eller har hatt kreft, enten selv eller hos noen de kjenner eller står nær. I tillegg er den skadelig for ALLE, ikke bare de med psykiske lidelser, hvis de tror på og tar lærdom av hva som står der.

Men enig i at det nok at er lettere å suge det herre til seg om man ikke har alt på stell i hodet sitt.;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

9 timer siden, Worrysome plenty skrev:

På tide å legge ned kongehuset vel? En privilegert gjeng som omgir seg med "mystikere"  Minner meg litt om serien teh last tzars, der Rasputin får være veileder for den idiotiske tsarfamilien som i sin egoisme lar landet gå mot revulusjon, da de ikke har noen clue om noe. Så kom de   bedritene bolsjevikene og tok over med sin grenseløse ekstremisme. Nei, huff a meg :) Er Durek vår tids Rasputin? Kanskje litt mindre sexfiksert?

 

Beklager, men dette er dumt, og en flåsete post, da monarkiet i dag bare er en tradisjon, noen liker. Og ikke har noen reell makt heldigvis.

Hvem er mindre sexfiksert, Verrett? Nei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, Nicklusheletida skrev:

Jeg har vanskeligheter med å tro at du har skremt noen som helst. Jeg tror du skremmer mest deg selv. 

Boken er stanset fordi den kan være skadelig for andre med psykiske lidelser. Den er ikke skadelig for friske mennesker. Det er heller ikke de som vil finne boka interssant og kjøpe den. 

Den er skadelig for alle, også "friske mennesker". Og kanskje særlig mennesker som uten å vite det er tilbøyelige til å begynne og tukle med "sort magi" og slike ting. Det skal man altså ikke gjøre. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida
4 timer siden, Kallemari skrev:

Boken ble vel stoppet fordi uttalelsene i den var støtende for dem som har eller har hatt kreft, enten selv eller hos noen de kjenner eller står nær. I tillegg er den skadelig for ALLE, ikke bare de med psykiske lidelser, hvis de tror på og tar lærdom av hva som står der.

Men enig i at det nok at er lettere å suge det herre til seg om man ikke har alt på stell i hodet sitt.;)

Ja, det også. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

18 minutter siden, stjernestøv skrev:

Må bare si det var ikke meningen å støte noen eller å skade noen,det vil jeg jo ikke ❤️ 

Jeg vet at du ikke har som mening å støte / såre noen.

Jeg tolker det slik at du muligens tenker at sjamanen mener at det er på en måte den personlige skjebnen vår som avgjør om vi får kreft eller ikke. Og det er jo ikke noe galt å tenke sånn om man er troende. Altså at det er en mening i det. Men jeg er ikke troende, men forstår den tanken hvis det er slik den er ment.

Men utifra hva sjamanen skriver så virker det feil å fortelle dette direkte til et barn. Og jeg tolket hans ord som : at det er den kreftrammede sin skyld at han eller hun får kreft. Og da blir det for meg helt sprøtt. Men det gjelder å forstå hva sjamanen mener med dette....Men uansett så synes jeg at det er feil av sjamanen å skrive om dette i den boken på den måten som han gjør. 

Forstår at du ikke mente noe galt/ såre eller støte noen med dine tanker stjernestøv.

Endret av Thebutterfly
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Thebutterfly skrev:

Jeg vet at du ikke har som mening å støte / såre noen.

Jeg tolker det slik at du muligens tenker at sjamanen mener at det er på en måte den personlige skjebnen vår som avgjør om vi får kreft eller ikke. Og det er jo ikke noe galt å tenke sånn om man er troende. Altså at det er en mening i det. Men jeg er ikke troende, men forstår den tanken hvis det er slik den er ment.

Men utifra hva sjamanen skriver så virker det feil å fortelle dette direkte til et barn. Og jeg tolket hans ord som : at det er den kreftrammede sin skyld at han eller hun får kreft. Og da blir det for meg helt sprøtt. Men det gjelder å forstå hva sjamanen mener med dette....

Jeg mener ikke at man selv er skyld i at man får kreft,det er ikke rett å si det og ingen vil jo være syke. Jeg mente hos noen står det i sjelsplanen, det betyr ikke at man har manet det frem selv. På ingen måte,og jeg har tro på at helsevesenet kan hjelpe folk medlkreft...ville ikke gått til Durek. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, stjernestøv skrev:

Jeg mener ikke at man selv er skyld i at man får kreft,det er ikke rett å si det og ingen vil jo være syke. Jeg mente hos noen står det i sjelsplanen, det betyr ikke at man har manet det frem selv. På ingen måte,og jeg har tro på at helsevesenet kan hjelpe folk medlkreft...ville ikke gått til Durek. 

Durek sier jo at han ikke kan kurere kreft, og at folk sier mye usant om han som han aldri har sagt. Men jeg vet lite hva som står i den boken. Men jeg ble sint da jeg leste noen av ordene han hadde uttalt, og det at han nevnte kreft og barn på den måten. Men jeg vet ikke helt hva han mener med det. Men her fant jeg en link der det ihvertfall kommer frem at han aldri har sagt at han kan helbrede kreft. Ellers så er jeg imot mye av det han tror på og står for. Det samme er jeg om Martha Lovise sine engler osv. Men men sånn er det. Det er mulig en tro som de klamrer seg til. Men de bør passe seg for hva de sier. 

Det som er veldig rart er at Martha ikke kan svare på kommentarer der folk stiller spørsmål om hva det betyr med tanke på at hun reklamerer for boken. Det er jo bare spørsmål som går på hva dette står for, og om vi missforstår det hele. 

https://www.tv2.no/v/1456010/ 

Endret av Thebutterfly
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, Thebutterfly skrev:

Durek sier jo at han ikke kan kurere kreft, og at folk sier mye usant om han som han aldri har sagt. Men jeg vet lite hva som står i den boken. Men jeg ble sint da jeg leste noen av ordene han hadde uttalt, og det at han nevnte kreft og barn på den måten. Men jeg vet ikke helt hva han mener med det. Men her fant jeg en link der det ihvertfall kommer frem at han aldri har sagt at han kan helbrede kreft. Ellers så er jeg imot mye av det han tror på og står for. Det samme er jeg om Martha Lovise sine engler osv. Men men sånn er det. Det er mulig en tro som de klamrer seg til. Men de bør passe seg for hva de sier. 

Det som er veldig rart er at Martha ikke kan svare på kommentarer der folk stiller spørsmål om hva det betyr med tanke på at hun reklamerer for boken. Det er jo bare spørsmål som går på hva dette står for, og om vi missforstår det hele. 

https://www.tv2.no/v/1456010/ 

Det er jo stygt at folk tror på rykter da, han sier jo selv her at han ikke kan kurere kreft. Veldig dårlig gjort!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

47 minutter siden, stjernestøv skrev:

Må bare si det var ikke meningen å støte noen eller å skade noen,det vil jeg jo ikke ❤️ 

Det vet jeg. Du virker snill

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, emilie321 skrev:

Det vet jeg. Du virker snill

Takk for det ❤️ 

Får bare slutte å skrive ting som støter folk. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, stjernestøv skrev:

Det er jo stygt at folk tror på rykter da, han sier jo selv her at han ikke kan kurere kreft. Veldig dårlig gjort!

Såklart er det styggt. Men dtet som jeg leser er uttalelsene hans fra boken. Og hva han driver med. Men det er ellers styggt å spre falske rykter. Men dersom det er falske rykter så burde Martha og Durek opprettet sak mot avisene som gjør det. Men aviser skriver at de ikke har kommet med uriktige opplysninger. Så hvem skal vi tro på? Uansett så er det som står skrevet om kreft i boken en litt feil uttalelse å komme med på den måten., etter min mening. Folk kan bli redde. Han kan spre frykt, og feil info. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

6 minutter siden, stjernestøv skrev:

Takk for det ❤️ 

Får bare slutte å skrive ting som støter folk. 

Enig med @emilie321. Du virker veldig snill . Tror ikke det finnes noe vondt i deg. Tror ikke at du hadde som mål å støte noen som helst. Du har din tro bare. Dine tanker. Ikke noe annet. Og du må få lov å uttale deg som alle andre gjør. Men jeg forstår reaksjonen til de andre når det kom til dette med sjamanen. For det er et tema som er litt sårt for mange.

Endret av Thebutterfly
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Thebutterfly skrev:

Såklart er det styggt. Men dtet som jeg leser er uttalelsene hans fra boken. Og hva han driver med. Men det er ellers styggt å spre falske rykter. Men dersom det er falske rykter så burde Martha og Durek opprettet sak mot avisene som gjør det. Men aviser skriver at de ikke har kommet med uriktige opplysninger. Så hvem skal vi tro på? Uansett så er det som står skrevet om kreft i boken en litt feil uttalelse å komme med på den måten., etter min mening. Folk kan bli redde. Han kan spre frykt, og feil info. 

Ja det er vel mye av det som står om han/dem som ikke stemmer,de burde jo gått ut og sagt sannheten da. Det er ikke greit å tro på rykter og skrive om det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Thebutterfly skrev:

Enig med @emilie321. Du virker veldig snill . 

Takk for det ❤️ Det er ihvertfall ikke min intensjon å skade noen, på ingen måte. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, stjernestøv skrev:

Ja det er vel mye av det som står om han/dem som ikke stemmer,de burde jo gått ut og sagt sannheten da. Det er ikke greit å tro på rykter og skrive om det. 

Det er hva jeg hadde håpet på. Det hadde vært fint om Sjamanen og Martha kunne gått ut og fortalt hva dette innebar og handlet om. Og om vi misstolker dem. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, stjernestøv skrev:

Takk for det ❤️ Det er ihvertfall ikke min intensjon å skade noen, på ingen måte. 

Jeg vet. Og jeg setter høy pris å ha deg her på forumet. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Thebutterfly skrev:

Jeg vet. Og jeg setter høy pris å ha deg her på forumet. :) 

Takk i likeså til deg ❤️ 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Thebutterfly skrev:

Det er hva jeg hadde håpet på. Det hadde vært fint om Sjamanen og Martha kunne gått ut og fortalt hva dette innebar og handlet om. Og om vi misstolker dem. 

Ja det hadde vært fint om de kunne ordne opp i misforståelser. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...