Gå til innhold

Hvordan har yrket ditt påvirket livet ditt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg tror ganske sikkert at mitt valg av yrke er helt avgjørende for hvordan mitt liv utviklet seg. Jeg tror ikke jeg hadde vært uføretrygdet pga psykisk lidelse i dag hvis jeg hadde valgt et annet yrke. I terapi opplever jeg at behandlere ikke forstår eller er interessert i å snakke om dette? 

Anonymkode: e733e...a17

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Samme her... 

Anonymkode: 0a0ad...1e7

Skrevet

Livet mitt hadde vært annerledes idag om jeg hadde valgt bedre foreldre..

Anonymkode: eb934...e5d

Skrevet
11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Livet mitt hadde vært annerledes idag om jeg hadde valgt bedre foreldre..

På en måte understreker du bare det jeg opplever, at man ikke tar på alvor det jeg snakker om. At den eneste grunn til vansker i livet må ha med oppvekst å gjøre. 

Skrevet
14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

På en måte understreker du bare det jeg opplever, at man ikke tar på alvor det jeg snakker om. At den eneste grunn til vansker i livet må ha med oppvekst å gjøre. 

Da har du misforstått meg. 

Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tror ganske sikkert at mitt valg av yrke er helt avgjørende for hvordan mitt liv utviklet seg. Jeg tror ikke jeg hadde vært uføretrygdet pga psykisk lidelse i dag hvis jeg hadde valgt et annet yrke. I terapi opplever jeg at behandlere ikke forstår eller er interessert i å snakke om dette? 

Kanskje de anser det som et lite fruktbart blindspor å bruke tid på, berettiget eller uberettiget. Har du spurt om hvorfor de ikke anser tema som viktig? 

Hos meg var det en spesifikk arbeidsplass med ekstremt mye kaos og høyt konfliktnivå som til slutt førte til en alvorlig smell og etter hvert uføretrygd. Jeg klarte meg rimelig bra før den smellen. Samtidig innser jeg at det var en uheldig kombinasjon av ytre stress og egen sårbarhet + manglende evne til grensesetting som gjorde utslaget. Kjipt og bittert, men heldigvis går det an å få en OK framtid likevel, om enn ikke sånn jeg hadde sett for meg. 

Anonymkode: 81bb5...59a

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hvordan klarer du å tolke det på den måten? 

Anonymkode: 28de1...85c

Skrevet

For min del ville det ikke vært forskjell på hvilket yrke jeg hadde valgt, ville ikke klart å jobbe uansett. 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...