Gå til innhold

Sykemeldt

Anbefalte innlegg

Skrevet
  AnonymBruker skrev (På 1.11.2019 den 12.58):

Den som ikke har hatt alvorlig depresjon vet ikke hva en depresjon er.  Denne påstanden er ikke vanskelig å forstå.

Anonymkode: 65160...f45

Ekspander  

De som har hatt en depresjon vet hva en depresjon er uansett om den har vært mild, moderat eller alvorlig. 

Jeg har vært i arbeid med alvorlig depresjon, det er kanskje ikke å anbefale og jeg ble tilslutt tvunget til å sykemelde meg av behandlere. Man kan klare å være i arbeid med alvorlig depresjon, kommer helt an på personen og hvordan depresjon utarter seg.

Skrevet
  AnonymBruker skrev (På 1.11.2019 den 13.02):

Men samtidig kan du ikke påstå at de som har hatt milde og moderate depresjoner aldri har hatt alvorlige depresjoner, og derfor ikke vet hva det er for noe! Det bør ikke være vanskelig å forstå, selv ikke for deg.

Anonymkode: 4452a...1af

Ekspander  

De som har hatt alvorlig depresjon vet hva en virkelig depresjon er.  Hvordan du greier å snu det til at man må ha alvorlig depresjon her og nå forstår jeg ikke.

Skrevet
  Fionys skrev (På 1.11.2019 den 13.11):

De som har hatt en depresjon vet hva en depresjon er uansett om den har vært mild, moderat eller alvorlig. 

Jeg har vært i arbeid med alvorlig depresjon, det er kanskje ikke å anbefale og jeg ble tilslutt tvunget til å sykemelde meg av behandlere. Man kan klare å være i arbeid med alvorlig depresjon, kommer helt an på personen og hvordan depresjon utarter seg.

Ekspander  

Hvem definerte alvorlighetsgraden?

Skrevet
  AnonymBruker skrev (På 1.11.2019 den 13.14):

Ekspander  

Ja, la oss nå definere hva en alvorlig depresjon er for noe. Du først.

Anonymkode: 4452a...1af

Skrevet
  AnonymBruker skrev (På 1.11.2019 den 13.14):

Ekspander  

Mine behandlere, en psykolog og en psykiater.

Skrevet
  AnonymBruker skrev (På 1.11.2019 den 12.58):

Den som ikke har hatt alvorlig depresjon vet ikke hva en depresjon er.  Denne påstanden er ikke vanskelig å forstå.

Ekspander  

Den er lett forståelig som påstand. Men jeg vet ikke om den alltid stemmer. Tror du ikke man kan vite hva noe er, uten å ha lidd av / gjennomlevd det selv? Man kan f.eks. ha hatt det tett innpå livet.

Jeg mener ikke å kverulere, men det ser ut som om dere krangler unødvendig pga. denne begrepsbruken.  

Skrevet
  laban skrev (På 1.11.2019 den 13.43):

Den er lett forståelig som påstand. Men jeg vet ikke om den alltid stemmer. Tror du ikke man kan vite hva noe er, uten å ha lidd av / gjennomlevd det selv? Man kan f.eks. ha hatt det tett innpå livet.

Jeg mener ikke å kverulere, men det ser ut som om dere krangler unødvendig pga. denne begrepsbruken.  

Ekspander  

Den som ikke har mistet et barn vet ikke hva det er.  Dette sa min bror engang og jeg forsto han godt.  Han har mistet et barn, ikke jeg, men jeg hadde det tett innpå.

Å begynne og banne så det suser pga. den påstanden at den som ikke har hatt alvorlig depresjon ikke vet hva depresjon er hører ikke hjemme.

Skrevet
  AnonymBruker skrev (På 1.11.2019 den 15.11):

Den som ikke har mistet et barn vet ikke hva det er.  Dette sa min bror engang og jeg forsto han godt.  Han har mistet et barn, ikke jeg, men jeg hadde det tett innpå.

Å begynne og banne så det suser pga. den påstanden at den som ikke har hatt alvorlig depresjon ikke vet hva depresjon er hører ikke hjemme.

Ekspander  

Synes du selv at denne tråden er konstruktiv? Høres  ut som at du istedet trenger å bruke krefter på å få det bedre. 

Anonymkode: 85338...7c9

Skrevet

Ekspander  

Det viktigste er at du selv vet hvordan din depresjon utarter seg og forstår ikke hvorfor du henger deg opp i andres forståelse av depresjon. Selv om jeg vet hvordan min depresjon utarter seg så vil ikke det være det samme som at jeg vet hvordan din depresjon er. Vi er forskjellig og en alvorlig depresjon kan være forskjellig hos deg og meg. Jeg blir sjelden eller aldri trist og gråter når jeg er deprimert, men jeg er fremdeles deprimert selv om jeg ikke gråter og min depresjon ikke er helt lik din.

Skrevet

Ekspander  

Så du er hårsår på litt banning også? Å si: "Nå må du faen meg gi deg", er vel innafor hva en bør tåle, synes jeg. Anonym 1af var nok bare litt irritert. (Men det her er flisespikkeri, og har ikke noe med trådens tema å gjøre. Men jeg "måtte" bare kommentere det ;) )

Skrevet
  AnonymBruker skrev (På 31.10.2019 den 18.54):

De som trodde at jeg BARE ønsket meg en uke eller to til å slappe av kan tenke seg litt om.  Å nevne fysisk syke som ønsker seg dager til å slappe av, men ikke får sykemelding var ekstremt sårende.  Det viser en holdning overfor psykiske sykdommer som jeg synes er vanskelig å svelge.  Dette er tross alt et psykiatrisk forum.

Ekspander  

AnonymBruker skrev (På 31.10.2019 den 23.36):

De som forteller meg at de har vært depressive og jobbet hele tiden de vet ikke hva depresjon er. 

Ekspander  

Synes det er påfallende at du i den samme tråden som du forsvarer deg og din sykdom, vet så mye om andres sykdom. Hvordan kan du påstå at du vet hvordan en annens depresjon utarter seg, og hva andre kan klare med alvorlig depresjon?

Det får meg til å føle meg ekstremt såret og mistrodd, for å bruke dine egne vendinger, for at jeg klarte å jobbe flere uker med alvorlig depresjon. 

Anonymkode: 56a35...4cb

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

• Opprett ny...