Gå til innhold

Hvor mye alkohol drikker du?

Anbefalte innlegg

Hvor mye og hvor ofte drikker du alkohol? 

Denne uken så åpnet jeg en boks øl i dag. Har ellers ikke drukket alkohol denne uken. Pleier å drikke alkohol fredag , lørdag og søndag. En boks hver av dagene. Jeg er veldig opptatt av å aldri drikke for mye. Og jeg drikker aldri hver dag. 

Anonymkode: dcd53...9dd

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/451424-hvor-mye-alkohol-drikker-du/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er sjelden... Det skjer kanskje én eller to ganger i året eller sjeldnere, men det kan knapt kalles å "drikke"? Jeg har et par spiseskjeer Minttu 40% (mintsmak) i kakaoen og det smaker som flytende After Eight. Jeg skulle gjerne ha gjort det oftere, men går ofte på sterke smertestillende og jeg har ikke trengt å prøve det ut mer enn én gang for å finne ut at OxyContin og alkohol er en dårlig kombinasjon.

Jeg drikker sjeldent. Men av og til føler jeg behov for å "drukne mine sorger", og da kan det fort bli mye på kort tid.  Jeg hadde ei "drikke-venninne" som jeg da gjorde dette med, og det skjedde mest hjemme hos henne siden hun ikke hadde barn, men også på hytta hennes. 

Nå har vi ikke noe særlig kontakt lenger, men jeg tar meg av og til i å savne en skikkelig fyll. ;)

Annonse

Jeg drikker sjeldent,  litt når jeg er på reise og en sjelden gang ellers. Bruker mye medisiner og det er ikke bra å kombinere dem med alkohol.  En annen ting er at jeg sover svært dårlig når jeg har drukket, og da får jeg en svært dårlig dagen derpå (selv om jeg ikke har drukket mye)

Jeg drikker alkohol flere ganger i uka. Som regel rødvin, men også øl og iblant hvitvin/musserende. På fest hender det at jeg drikker tyrkershot, gin&tonic, margarita eller andre drinker.

Denne uka hadde jeg et lite glass vin søndag eller mandag kveld, laget meg vin chaud (ca 3dl) onsdags kveld, og så skal jeg trolig på byen i morgen kveld, og da blir det vel en øl eller to.

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvor mye og hvor ofte drikker du alkohol? 

Denne uken så åpnet jeg en boks øl i dag. Har ellers ikke drukket alkohol denne uken. Pleier å drikke alkohol fredag , lørdag og søndag. En boks hver av dagene. Jeg er veldig opptatt av å aldri drikke for mye. Og jeg drikker aldri hver dag. 

Anonymkode: dcd53...9dd

Drikker ca 2 glass vin i uka. Uhyre sjeldent noe mer.

Anonymkode: 38e03...14e

Annonse

Det er så sjeldent at jeg nesten er avholds, gjelder kjæresten også. Vi handler noe cider med 4-5% alkohol i Sverige og det hender vi tar en slik til lørdagsmiddagen, men vi glemmer det stort sett. Et par ganger i året deler vi en liten vinflaske. Ikke mye flatfyll med andre ord. 

8 timer siden, Lillemus skrev:

Det er så sjeldent at jeg nesten er avholds, gjelder kjæresten også. Vi handler noe cider med 4-5% alkohol i Sverige og det hender vi tar en slik til lørdagsmiddagen, men vi glemmer det stort sett. Et par ganger i året deler vi en liten vinflaske. Ikke mye flatfyll med andre ord. 

Ofte alkohol, men lite flatfyll her også 🤣

Drikker ikke så ofte lenger, men når jeg gjør det kan det bli mye. For fire uker siden drakk jeg på meg en lettere alkoholforgiftning, mens tidligere denne uken drakk jeg seks øl. Har ofte lyst på alkohol, men det er dyrt, man legger på seg av det pluss det hender jeg får psykisk sammenbrudd av det. Før drakk jeg veldig masse over en periode. Skadelig masse. 

Endret av Glitter

Ca hver 4-5 dag. Ca 2,5- 3 dcl vodka utblandet i sitronbrus. Drikker helst på tom mage og for å kjenne det skikkeiig. Har tenkt å slutte nå, for jeg legger merke til att jeg "lengter" etter de dagene. Det er ikke kosedrikking men selvmedisinering mot kaotiske tanker.

Anonymkode: b68cf...a79

Jeg er avholds. Samboer kan drikke ei flaske vin fredag og ei lørdag. Før drakk han gjerne enda mer, men har begrenset det etter at jeg satt foten ned for å drikke seg synlig beruset om vi skal være sammen. Jeg syns egentlig to flasket vin i uka er i meste laget

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...