Gå til innhold

Hvorfor?

Anbefalte innlegg

Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det har vært en del utagerende innlegg og innlegg der bruker forventer visse svar for å bli fornøyd i den siste tiden.

Har du noen eksempler nå vise til? Gjelder det primært en person, eller er det flere? 

Hva definerer du som utagerende innlegg?

Anonymkode: da483...cbc

Fortsetter under...

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Har du noen eksempler nå vise til? Gjelder det primært en person, eller er det flere? 

Hva definerer du som utagerende innlegg?

Svaret mitt var ikke myntet direkte til noen spesielle brukere, det var mer en generell trend den siste tiden og trenger ikke anngå trådstarter. Vet ikke hvor mange brukere som utagerer. De skriver på en litt utagerende måte uten at jeg gidder å gå tilbake til trådene eller ønsker å peke på noen spesielle tråder/tema. Det kan bli oppfattet som å henge ut noen, noe jeg ikke ønsker å gjøre. Det er tydeligvis noen som ikke har det helt godt med seg selv og sikkert trenger hjelp. 

Anonymkode: 8b813...ca0

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er tydeligvis noen som ikke har det helt godt med seg selv og sikkert trenger hjelp. 

Ja, det er nok derfor folk henger her på psykiatriforumet. Fordi de trenger hjelp. 

Men min mening er nok at folk heller bør søke hjelp i virkeligheten i stedet for på et nettsamfunn. På nett garanteres det ikke kvslitetssvar, og ting kan i verste tilfelle bli mer alvorlig for hjelpesøker om de møter på ufine kommentarer eller får dårlige råd og følger dem. 

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Ja, det er nok derfor folk henger her på psykiatriforumet. Fordi de trenger hjelp. 

Men min mening er nok at folk heller bør søke hjelp i virkeligheten i stedet for på et nettsamfunn. På nett garanteres det ikke kvslitetssvar, og ting kan i verste tilfelle bli mer alvorlig for hjelpesøker om de møter på ufine kommentarer eller får dårlige råd og følger dem. 

Ja, jeg mener også at disse personene trenger profesjonell hjelp i rl for å få det bedre.

Anonymkode: 8b813...ca0

Skrevet
8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har fått mye hjelp her på Dol, men går også til en terapeut.  Sier som Ole Brumm,  ja takk, begge deler.

Skrevet
8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Tror mange av de som er her på DOL er her for fellesskapet og ikke direkte for å få hjelp.

Annonse

Skrevet
1 minutt siden, Fionys skrev:

Tror mange av de som er her på DOL er her for fellesskapet og ikke direkte for å få hjelp.

Er enig i dette, men det utelukker ikke at en også kan få god hjelp her inne. Da jeg begynte på Dol så ante jeg ingenting om det fellesskapet som faktisk er her. Det trenger jo heller ikke bare være fagråd en søker, men også råd fra medmennesker.

Skrevet
1 minutt siden, emilie321 skrev:

Er enig i dette, men det utelukker ikke at en også kan få god hjelp her inne. Da jeg begynte på Dol så ante jeg ingenting om det fellesskapet som faktisk er her. Det trenger jo heller ikke bare være fagråd en søker, men også råd fra medmennesker.

Ofte så ønsker man bare å dele erfaringer med "vanlige folk" som kanskje har erfart noe av det samme. 

Skrevet
2 timer siden, Fionys skrev:

Ofte så ønsker man bare å dele erfaringer med "vanlige folk" som kanskje har erfart noe av det samme. 

Ja, for jeg har ofte følt meg ekstra rar som har det sånn eller sånn, men når jeg hører om andre som sliter med akkurat det samme, så føler iallefall ikke jeg meg så aleine og rar (annerledes er vel et bedre ord)  Men jeg har fått mye hjelp her, også fra "vanlige" mennesker.

Skrevet

Jeg har skrevet både med nick og som AB, og tror nok at jeg har blitt gjenkjent i det jeg skriver, det er ikke så viktig. Skriver bare ofte som AB hvis jeg selv oppretter tråden for vil av en eller annen grunn ikke at det skal være mulig å søke opp alle tråder jeg har startet. Selv om jeg er ganske lett gjenkjennelig også som AB. Men i hvert fall, men har ikke merket noen forskjell på om jeg skriver med nick eller som AB ut fra respons. Jeg er sånn høvelig ny på dette forumet og absolutt ingen "kjent bruker", men har til tross for at jeg til tider har opprettet en del tråder opplevd å få helt grei respons. Kanskje ikke så god respons som de som er langvarige og kjente gjengangere, men det er nå greit nok. Setter pris på de svar jeg får og skulle det komme dårlige svar (noe jeg ikke kan huske at det har gjort), så skiller jeg det vekk. Da tenker jeg på ukonstruktive og lite hyggelige svar. Tåler svar som er kritisk. 

Kanskje det har med hvordan man formulerer seg? 

Skrevet

Jeg føler meg ikke velkommen her inne fordi jeg plages med et bestemt tema som jeg til tider har tatt opp og søkt råd for - noe jeg blir kritisert for.

Det er flere her inne som spør om de samme tingene uttallige ganger og som ikke får kritikk for det, noen også i årevis - mens jeg får kritikk for at jeg tar opp et tema jeg sliter med. Jeg er ikke her hver uke en gang. 

Jeg har bestemt meg for å ikke være her mer fordi jeg føler meg så urettferdig behandlet.

Jeg får for øvrig god hjelp i RL, men som enkelte andre her inne har jeg syntes det har vært nyttig å høre fra andre brukere med egenerfaring. Og nei, jeg bor ikke her. Jeg har et liv i RL. 

Takk for meg. 

Anonymkode: 27f6e...5cc

Skrevet
27 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg føler meg ikke velkommen her inne fordi jeg plages med et bestemt tema som jeg til tider har tatt opp og søkt råd for - noe jeg blir kritisert for.

Det er flere her inne som spør om de samme tingene uttallige ganger og som ikke får kritikk for det, noen også i årevis - mens jeg får kritikk for at jeg tar opp et tema jeg sliter med. Jeg er ikke her hver uke en gang. 

Jeg har bestemt meg for å ikke være her mer fordi jeg føler meg så urettferdig behandlet.

Jeg får for øvrig god hjelp i RL, men som enkelte andre her inne har jeg syntes det har vært nyttig å høre fra andre brukere med egenerfaring. Og nei, jeg bor ikke her. Jeg har et liv i RL. 

Takk for meg. 

Anonymkode: 27f6e...5cc

Det er helt umulig å skjønne når du ikke kommer med eksempler ! det er jo ingen som aner hvem du er uansett siden du skriver anonymt. jeg vil gjerne bli flinkere og bedre til å svare men det er jo helt umulig når ingen våger å være konkret å kommer med eksempler . jeg begynner å bli sliten av en kultur der det er helt ok å føle seg såret og fordømt men ikke engang gidde vise til eksempler . hvordan skal jeg kunne klare endre meg da ?

Anonymkode: b3aa8...510

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...