Gå til innhold

De tar meg ikke på alvor.


stjernestøv

Anbefalte innlegg

Jeg føler at leger ikke tar meg på alvor fordi jeg sliter psykisk,høy puls kan du få av å være stresset og det samme med høyt blodtrykk. Hva skal jeg gjøre? Føler det er noe fysisk med meg, føler meg ikke bra fysisk. Må jeg legge meg inn på dps? Da sjekker de jo fysiske ting og? Men kan jo ikke si jeg vil legge meg inn for å sjekke fysiske ting? Er så redd! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 minutter siden, stjernestøv skrev:

Jeg føler at leger ikke tar meg på alvor fordi jeg sliter psykisk,høy puls kan du få av å være stresset og det samme med høyt blodtrykk. Hva skal jeg gjøre? Føler det er noe fysisk med meg, føler meg ikke bra fysisk. Må jeg legge meg inn på dps? Da sjekker de jo fysiske ting og? Men kan jo ikke si jeg vil legge meg inn for å sjekke fysiske ting? Er så redd! 

Kan du ikke be om en legetime for å sjekke blodtrykk osv? Evt gå til privat om du ikke vil gå til fastlegen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man trenger jo ikke å legge seg inn på DPS om man har fysiske problemer. DPS er for de som sliter psykisk og har alvorlige problemer som ikke kan hjelpes poliklinisk.

Anonymkode: 69737...007

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, cilie skrev:

Kan du ikke be om en legetime for å sjekke blodtrykk osv? Evt gå til privat om du ikke vil gå til fastlegen. 

Det er ikke noe privat her, skal spør fastlegen ja. Men det er jo ikke sikkert jeg får tatt EKG eller at hun vil lytte på hjertet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Man trenger jo ikke å legge seg inn på DPS om man har fysiske problemer. DPS er for de som sliter psykisk og har alvorlige problemer som ikke kan hjelpes poliklinisk.

Anonymkode: 69737...007

Ja nettopp, så får nok ikke lagt meg inn heller. Men hvorfor sier legene at alt er psykisk da? Damå det jo være noe psykisk med meg da?

Endret av stjernestøv
Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, stjernestøv skrev:

Jeg føler at leger ikke tar meg på alvor fordi jeg sliter psykisk,høy puls kan du få av å være stresset og det samme med høyt blodtrykk. Hva skal jeg gjøre? Føler det er noe fysisk med meg, føler meg ikke bra fysisk. Må jeg legge meg inn på dps? Da sjekker de jo fysiske ting og? Men kan jo ikke si jeg vil legge meg inn for å sjekke fysiske ting? Er så redd! 

Har du ikke fått tilbud om innleggelse tidligere i forbindelse med oppstart av medisiner, som du avslo? Da hadde de nok også sjekket det fysiske.

Anonymkode: 2091c...1a0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er ikke uvanlig med slike plager som er psykisk betinget selv om de føles fysisk. 

Jeg har for eksempel blitt rushet i ambulanse til akuttmottaket for det som kunne mistenkes å være hjerteinfarkt eller noe. Hadde 170-200 i hvilepuls, pulsen var uregelmessig og jeg besvimte flere ganger. Blodprøver viste noe med kalium i blodet som tydet på at hjertet var overarbeidet. Konklusjonen ble til slutt at det var et massivt panikkanfall. Jeg var jo overbevist om at jeg døde hver gang jeg kjente jeg besvimte. 

Har også hatt andre plager som har føltes fysisk, men som har vært psykisk og utløst av en medisin jeg gikk på. Det gav seg med en gang jeg sluttet på den. 

Jeg sier ikke at det MÅ være psykisk hos deg, det kan jo ikke jeg vite, men det er veldig vanlig. Og det kjennes hundre% fysisk ut. Det er det som er så skummelt og ubehagelig. 

Hvis du får tatt EKG og får en enkel hjertesjekk som forhåpentligvis er helt fin, vil du slå deg til ro med det, eller vil du bli overbevist om at de må ha misset noe? 

Virker som du sliter veldig med angst for å være alvorlig syk og det blir gjerne en selvforsterket vond sirkel. 

Endret av Glitter
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har du ikke fått tilbud om innleggelse tidligere i forbindelse med oppstart av medisiner, som du avslo? Da hadde de nok også sjekket det fysiske.

Anonymkode: 2091c...1a0

Har fått tilbud om innleggelse flere ganger ja, nå bare sier han jeg sier ifra selv hvis jeg trenger det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Glitter skrev:

Det er ikke uvanlig med slike plager som er psykisk betinget selv om de føles fysisk. 

Jeg har for eksempel blitt rushet i ambulanse til akuttmottaket for det som kunne mistenkes å være hjerteinfarkt eller noe. Hadde 170-200 i hvilepuls, pulsen var uregelmessig og jeg besvimte flere ganger. Blodprøver viste noe med kalium i blodet som tydet på at hjertet var overarbeidet. Konklusjonen ble til slutt at det var et massivt panikkanfall. Jeg var jo overbevist om at jeg døde hver gang jeg kjente jeg besvimte. 

Har også hatt andre plager som har føltes fysisk, men som har vært psykisk og utløst av en medisin jeg gikk på. Det gav seg med en gang jeg sluttet på den. 

Jeg sier ikke at det MÅ være psykisk hos deg, det kan jo ikke jeg vite, men det er veldig vanlig. Og det kjennes hundre% fysisk ut. Det er det som er så skummelt og ubehagelig. 

Hvis du får tatt EKG og får en enkel hjertesjekk, vil du slå deg til ro med det, eller vil du bli overbevist om at de må ha misset noe? 

Virker som du sliter veldig med angst for å være alvorlig syk og det blir gjerne en selvforsterket vond sirkel. 

Ok. Har hatt mye smerter i brystet også. Tror jeg roer meg hvis jeg får sjekket hjertet og tatt EKG.Får se hva legen sier neste mandag, da skal jeg ta celleprøve. Håper jeg får tid til å snakke litt med henne utenom det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

48 minutter siden, stjernestøv skrev:

Jeg føler at leger ikke tar meg på alvor fordi jeg sliter psykisk,høy puls kan du få av å være stresset og det samme med høyt blodtrykk. Hva skal jeg gjøre? Føler det er noe fysisk med meg, føler meg ikke bra fysisk. Må jeg legge meg inn på dps? Da sjekker de jo fysiske ting og? Men kan jo ikke si jeg vil legge meg inn for å sjekke fysiske ting? Er så redd! 

Hei:-)

Det at du akkurat nå føler deg dårlig fysisk, trenger ikke å bety at noe er feil med deg. Det kan bare være angsten din som herjer med deg. 

Uansett så bør din somatiske helse- som  for andre i en tilsvarende situasjon - også vurderes fra tid til annen. Dersom fastlegen ikke vil sørge for at vanlige undersøkelser blir gjort, så kan du ta det opp med psykiateren i FACT også. Både fastlegen og psykiateren skal kjenne til at det er vanlig at mennesker med alvorlig psykisk lidelse ikke følges opp godt nok i forhold til somatisk helse. 

Men som sagt, - jeg tror ikke du er i noen akutt fare, -  du føler deg fra tid til annen veldig dårlig fysisk, uten at det pleier å være noe galt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, stjernestøv skrev:

Ok. Har hatt mye smerter i brystet også. Tror jeg roer meg hvis jeg får sjekket hjertet og tatt EKG.Får se hva legen sier neste mandag, da skal jeg ta celleprøve. Håper jeg får tid til å snakke litt med henne utenom det. 

Det spørs vel om hun har mye tid til problemstillingen etter en GU. Jeg hadde bedt om en egen time til det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, frosken skrev:

Hei:-)

Det at du akkurat nå føler deg dårlig fysisk, trenger ikke å bety at noe er feil med deg. Det kan bare være angsten din som herjer med deg. 

Uansett så bør din somatiske helse- som  for andre i en tilsvarende situasjon - også vurderes fra tid til annen. Dersom fastlegen ikke vil sørge for at vanlige undersøkelser blir gjort, så kan du ta det opp med psykiateren i FACT også. Både fastlegen og psykiateren skal kjenne til at det er vanlig at mennesker med alvorlig psykisk lidelse ikke følges opp godt nok i forhold til somatisk helse. 

Men som sagt, - jeg tror ikke du er i noen akutt fare, -  du føler deg fra tid til annen veldig dårlig fysisk, uten at det pleier å være noe galt. 

Hei!

Ja det er jo alltid bare angsten, sånn er det med legene og. Jeg har ingen bivirkninger heller, men hvorfor skriver legemiddelverket eller hva det heter at xeplion skal følges opp med å ta puls og blodtrykk? Slutter på xeplion jeg nå. 

Ja de burde ta det på alvor, men fact bryr seg jo ikke om min fysiske helse. 

Men godt å høre at jeg ikke er i noen akutt fare, det er jo betryggende. Takk! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, cilie skrev:

Det spørs vel om hun har mye tid til problemstillingen etter en GU. Jeg hadde bedt om en egen time til det.

Kan jo det og. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, stjernestøv skrev:

Hei!

Ja det er jo alltid bare angsten, sånn er det med legene og. Jeg har ingen bivirkninger heller, men hvorfor skriver legemiddelverket eller hva det heter at xeplion skal følges opp med å ta puls og blodtrykk? Slutter på xeplion jeg nå. 

Ja de burde ta det på alvor, men fact bryr seg jo ikke om min fysiske helse. 

Men godt å høre at jeg ikke er i noen akutt fare, det er jo betryggende. Takk! 

Du kan si til FACT at du ikke klarer å få fastlegen til å følge opp din hjertehelse. Du har rett i at du skal følges opp. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, frosken skrev:

Du kan si til FACT at du ikke klarer å få fastlegen til å følge opp din hjertehelse. Du har rett i at du skal følges opp. 

Ok. Skal si til sykepleieren at de ikke tar meg på alvor. Javisst skal det følges opp,EKG og skal man få når man tar medisiner. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...