Gå til innhold

De tar meg ikke på alvor.


stjernestøv

Anbefalte innlegg

1 time siden, Fionys skrev:

Man merker stor forskjell på det du skriver her inne, med eller uten medisin.

Å+ Okey, ja sykepleieren og sa at de virket,men jeg er usikker. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nå har blodtrykket vært nede i 123/85 og det er vel bra? Men pulsen er høy da. 

Endret av stjernestøv
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, stjernestøv skrev:

Nå har blodtrykket vært nede i 123/85 og det er vel bra? Men pulsen er høy da. 

Det er et helt fint blodtrykk. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, stjernestøv skrev:

Nå har blodtrykket vært nede i 123/85 og det er vel bra? Men pulsen er høy da. 

Husk at stress, angst og slik kan gjør pulsen høyere. Har du nå prøvd å måle pulsen rett at du våkner, mens du ennå ligger i senga?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

26 minutter siden, Fionys skrev:

Husk at stress, angst og slik kan gjør pulsen høyere. Har du nå prøvd å måle pulsen rett at du våkner, mens du ennå ligger i senga?

Nei men har målt når jeg legger meg om kvelden, ligger på nitti on noe da. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

29 minutter siden, stjernestøv skrev:

Nei men har målt når jeg legger meg om kvelden, ligger på nitti on noe da. 

Ville målt på morgen også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, stjernestøv skrev:

Jeg bare tenker tilbake på om det var så ille uten medisiner, og om de i det hele tatt virker. Men skal ta det opp med sykepleieren i morgen,han sa jo jeg var flink som tok medisiner og trente. Blir vel ikke flink nå da,men ikke vits i å ta dem om de ikke virker. Og det kan jo være xeplion jeg får høy puls og høyt blodtrykk av. Men jeg innrømmer at jeg er en ambivalent person. 

Sett utenifra er det åpenbart at medisinene reduserer symptomene dine. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, frosken skrev:

Sett utenifra er det åpenbart at medisinene reduserer symptomene dine. 

Ok. Det er jo noe å tenke på. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble tatt på alvor av psykiateren i dag, han skulle bestille EGK,blodtrykk og puls og lytte på hjertet hos legen så da får jeg sjekket det. Og jeg fikk beskjed om å ikke ta blodtrykket så ofte, men føler meg betrygget jeg da. Blodtrykket var helt normalt sa han etter målingene jeg har tatt. Og han skulle skrive at hun måtte vurdere betablokkere for høy puls, så får se nå da. Legen kommer igjen i neste uke. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har selv hatt hjelp av betablokkere mot (psykisk betinget) høy puls tidligere. Så det kan jo være til god hjelp for deg hvis de finner at det kan være et bra tiltak. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

9 minutter siden, Glitter skrev:

Jeg har selv hatt hjelp av betablokkere mot (psykisk betinget) høy puls tidligere. Så det kan jo være til god hjelp for deg hvis de finner at det kan være et bra tiltak. :)

Håper bare jeg får det, det er jo den strikse legen det er snakk om. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

38 minutter siden, stjernestøv skrev:

Ble tatt på alvor av psykiateren i dag, han skulle bestille EGK,blodtrykk og puls og lytte på hjertet hos legen så da får jeg sjekket det. Og jeg fikk beskjed om å ikke ta blodtrykket så ofte, men føler meg betrygget jeg da. Blodtrykket var helt normalt sa han etter målingene jeg har tatt. Og han skulle skrive at hun måtte vurdere betablokkere for høy puls, så får se nå da. Legen kommer igjen i neste uke. 

Så fint at han tok deg på alvor:-) 

Jeg synes også du kan stoppe å ta blodtrykket nå,- du vet jo nå omtrent hvor høyt det er. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, frosken skrev:

Så fint at han tok deg på alvor:-) 

Jeg synes også du kan stoppe å ta blodtrykket nå,- du vet jo nå omtrent hvor høyt det er. 

Ja ble glad jeg :) 

Men jeg blir ikke urolig av å ta blodtrykket som han tror,det er betryggende når undertrykket er på noen og åtti. Da er det jo normalt. Men jeg har vært opptatt med det hele dagen...å måle blodtrykket. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, stjernestøv skrev:

Ja ble glad jeg :) 

Men jeg blir ikke urolig av å ta blodtrykket som han tror,det er betryggende når undertrykket er på noen og åtti. Da er det jo normalt. Men jeg har vært opptatt med det hele dagen...å måle blodtrykket. 

Du må bruke dagene til noe mer meningsfylt enn å måle blodtrykket;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, frosken skrev:

Du må bruke dagene til noe mer meningsfylt enn å måle blodtrykket;-)

Ja det er jo noe i det ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@issomethingwrong For det meste ligger blodtrykket på 120/85,undertrykker har også vært nede i 79 og over har vært på 140...det varierer gjennom hele dagen. Det er vel normalt? Da mistenker du vel ikke noe med hjertet mitt? Pulsen ligger jo på rundt hundre og hundre og tjue. Da er det vel nyttig med pranolol? Psykiateren har bestilt EKG,lytte på hjertet og puls og blodtrykk hos legen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, stjernestøv skrev:

@issomethingwrong For det meste ligger blodtrykket på 120/85,undertrykker har også vært nede i 79 og over har vært på 140...det varierer gjennom hele dagen. Det er vel normalt? Da mistenker du vel ikke noe med hjertet mitt? Pulsen ligger jo på rundt hundre og hundre og tjue. Da er det vel nyttig med pranolol? Psykiateren har bestilt EKG,lytte på hjertet og puls og blodtrykk hos legen. 

Jeg er langt mindre bekymret for dette blodtrykket. Det er et tegn på at hjertet ditt pumper blod som det skal. 

Men før du begynner med betablokker synes jeg legen skal ta et EKG og vurdere deg. Årsaken til den raske pulsen må finnes før den behandles. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...