Gå til innhold

De tar meg ikke på alvor.


stjernestøv

Anbefalte innlegg

På 5.11.2019 den 12.19, stjernestøv skrev:

Ble tatt på alvor av psykiateren i dag, han skulle bestille EGK,blodtrykk og puls og lytte på hjertet hos legen så da får jeg sjekket det. Og jeg fikk beskjed om å ikke ta blodtrykket så ofte, men føler meg betrygget jeg da. Blodtrykket var helt normalt sa han etter målingene jeg har tatt. Og han skulle skrive at hun måtte vurdere betablokkere for høy puls, så får se nå da. Legen kommer igjen i neste uke. 

Hyggelig å høre. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 minutter siden, issomethingwrong skrev:

Jeg er langt mindre bekymret for dette blodtrykket. Det er et tegn på at hjertet ditt pumper blod som det skal. 

Men før du begynner med betablokker synes jeg legen skal ta et EKG og vurdere deg. Årsaken til den raske pulsen må finnes før den behandles. 

Ok. Da kan jeg puste lettet ut på det. 

Ok. Psykiateren mente den høye pulsen kunne være pga medisinene, hvordan kan legen finne ut det? Man finner det kanskje ut ved å ta EKG?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, cathlin skrev:

Hyggelig å høre. 

Ja liker den psykiateren :) Han tar meg alltid på alvor,men mente jeg måtte ta medisiner en lang stund på lik linje med fysiske sykdommer. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, stjernestøv skrev:

Ja liker den psykiateren :) Han tar meg alltid på alvor,men mente jeg måtte ta medisiner en lang stund på lik linje med fysiske sykdommer. 

Begynner å like han jeg også🙂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, stjernestøv skrev:

Ok. Da kan jeg puste lettet ut på det. 

Ok. Psykiateren mente den høye pulsen kunne være pga medisinene, hvordan kan legen finne ut det? Man finner det kanskje ut ved å ta EKG?

Det er sannsynligvis pga. medisinene, men det kan også være andre årsaker. Retningslinjene sier at rask puls (med mindre årsaken er helt klar som f.eks forbigående ved angst og stress) aldri skal behandles symptomatisk før årsak er utredet. Det er jo en mulighet for at kroppen din trenger den raske pulsen, og det må sjekkes først

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, issomethingwrong skrev:

Det er sannsynligvis pga. medisinene, men det kan også være andre årsaker. Retningslinjene sier at rask puls (med mindre årsaken er helt klar som f.eks forbigående ved angst og stress) aldri skal behandles symptomatisk før årsak er utredet. Det er jo en mulighet for at kroppen din trenger den raske pulsen, og det må sjekkes først

At kroppen trenger den raske pulsen? Er det farlig å ta betablokkere da? Hun legen som ringte sa "Ja da er vel hundre i puls normalt for deg det da". 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 minutter siden, stjernestøv skrev:

At kroppen trenger den raske pulsen? Er det farlig å ta betablokkere da? Hun legen som ringte sa "Ja da er vel hundre i puls normalt for deg det da". 

Skal prøve å forklare litt enkelt.

Hvis du f.eks har angst, og hjertet slår raskt og pumper f.eks 12 liter blod i minuttet, men du sitter stille og kroppen din trenger en sirkulasjon på 5 liter blod i minuttet, så er det bare bra for kroppen at pulsen senkes sånn at hjertet jobber mindre og kroppen ikke får mer blod enn den trenger. 

Hvis kroppen av en eller annen grunn trenger disse 12 literene med blod, eller at kroppen trenger 5 liter, men at hjertet må pumpe raskt for å levere disse 5 literene, så er det ikke bra å senke pulsen. Det er lite sannsynlig men må utredes før pulsen senkes.

Skjønte du? :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, issomethingwrong skrev:

Skal prøve å forklare litt enkelt.

Hvis du f.eks har angst, og hjertet slår raskt og pumper f.eks 12 liter blod i minuttet, men du sitter stille og kroppen din trenger en sirkulasjon på 5 liter blod i minuttet, så er det bare bra for kroppen at pulsen senkes sånn at hjertet jobber mindre og kroppen ikke får mer blod enn den trenger. 

Hvis kroppen av en eller annen grunn trenger disse 12 literene med blod, eller at kroppen trenger 5 liter, men at hjertet må pumpe raskt for å levere disse 5 literene, så er det ikke bra å senke pulsen. Det er lite sannsynlig men må utredes før pulsen senkes.

Skjønte du? :) 

Nei hehe er ikke så god til å skjønne alt som har med tall å gjøre,men takk skal du ha🙂. Får se hva legen sier om det da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...