Gå til innhold

Epikrise : Funn ved innkomst :


Nicklusheletida

Anbefalte innlegg

Nicklusheletida

Funn ved innkomst : 53 år gammel kvinne med utseendet svarende til alder 😁 😢🤔

Hæææ ? Skal jeg le eller gråte ? De kunne heller ha gitt meg litt oppmuntring og pyntet litt på den der, synes jeg  😠

Litt irriterende, men litt komisk også. 

Hva bruker de slike « funn»  til ? Diagnose: Lumbago.

Skriver de sånt fordi det er en avdeling for eldre ? Ser bare eldre er rundt meg her.

 

 

 

Endret av Nicklusheletida
.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

37 minutter siden, Nicklusheletida skrev:

Funn ved innkomst : 53 år gammel kvinne med utseendet svarende til alder 😁 😢🤔

Hæææ ? Skal jeg le eller gråte ? De kunne heller ha gitt meg litt oppmuntring og pyntet litt på den der, synes jeg  😠

Litt irriterende, men litt komisk også. 

Hva bruker de slike « funn»  til ? Diagnose: Lumbago.

Skriver de sånt fordi det er en avdeling for eldre ? Ser bare eldre er rundt meg her.

🤣🤣🤣 Du gikk vel ikke krokrygget slik man gjerne gjør ved vondt i ryggen, så derfor så du ikke gammel ut. ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva vil du med spørsmålet? 

Anonymkode: 338af...712

Kjeder meg og fant den komisk, men mulig jeg har rar humor som fant den setningen unødvendig i en epikrise. 

Endret av Nicklusheletida
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida
Akkurat nå, Lillemus skrev:

🤣🤣🤣 Du gikk vel ikke krokrygget slik man gjerne gjør ved vondt i ryggen, så derfor så du ikke gammel ut. ;) 

Aha, du tolker det slik 😀

Er det vanlig å kommentere utseendet ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Nicklusheletida skrev:

Aha, du tolker det slik 😀

Er det vanlig å kommentere utseendet ?

Aner ikke, men det tviler jeg vel egentlig på. Jeg var hos en vikarlege en gang min fastlege var borte og da vi senere gikk gjennom det han hadde skrevet lo vi godt begge to. Husker ikke ordrett hva det var, men det var noe sånt som "pasienten er oppegående og aktiv og er sjelden hos legen"... :D Fastlegen min syntes det var litt pussig å skrive slikt i journalen i grunnen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

7 minutter siden, Nicklusheletida skrev:

Kjeder meg og fant den komisk, men mulig jeg har rar humor som fant den setningen unødvendig i en epikrise. 

Vil du ha bekreftelse på at du ikke er gammel, kanskje 😂

Anonymkode: 338af...712

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida
5 minutter siden, Lillemus skrev:

Aner ikke, men det tviler jeg vel egentlig på. Jeg var hos en vikarlege en gang min fastlege var borte og da vi senere gikk gjennom det han hadde skrevet lo vi godt begge to. Husker ikke ordrett hva det var, men det var noe sånt som "pasienten er oppegående og aktiv og er sjelden hos legen"... :D Fastlegen min syntes det var litt pussig å skrive slikt i journalen i grunnen.

Ja, jeg sa til kjæresten at det hadde ikke gjort noe om han hadde droppet den setningen, slik at jeg kunne få leve i troen på at jeg ser ut til å være i 40-årene 😛

Ellers står det også at jeg samarbeider godt 😀 

Endret av Nicklusheletida
.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vil du ha bekreftelse på at du ikke er gammel, kanskje 😂

Anonymkode: 338af...712

Jepp 😀👍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Nicklusheletida skrev:

Jepp 😀👍

Du må nok innse at du begynner å blir gammel. 

Anonymkode: 338af...712

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Du må nok innse at du begynner å blir gammel. 

Anonymkode: 338af...712

Pøh ! Joda, dessverre, det er akkurat det jeg må innse enten jeg vil eller ikke 😀🤔

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nicklusheletida
7 minutter siden, stjernestøv skrev:

Syns de skriver mye rart og unødvendig i journaler. 

Ja, jeg synes det var en merkelig ting å skrive. 

Det kan jo ikke brukes til noe ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Nicklusheletida skrev:

Ja, jeg synes det var en merkelig ting å skrive. 

Det kan jo ikke brukes til noe ?

Ja det var merkelig å skrive det der,og det kan ikke brukes til noe nei. Enkelte vet ikke hvordan de skal skrive journalnotat, sånn er det bare. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida
7 minutter siden, stjernestøv skrev:

Ja det var merkelig å skrive det der,og det kan ikke brukes til noe nei. Enkelte vet ikke hvordan de skal skrive journalnotat, sånn er det 

At jeg svarer adekvat og samarbeider godt,  har jeg forstålse for at kan brukes til noe. At jeg er 53 kan være en grei opplysning også, men at jeg ser ut som 53, nei den var rar 😀

Jaja, mye man skal lure på. Det  er ikke så farlig om det står der heller da :)

Endret av Nicklusheletida
.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Nicklusheletida skrev:

At jeg svarer adekvat og samarbeider godt,  har jeg forstålse for at kan brukes til noe. At jeg er 53 kan være en grei opplysning også, men at jeg ser ut som 53, nei den var rar 😀

Jaja, mye man skal lure på. Det  er ikke så farlig om det står der heller da :)

Nei det er jo ikke så farlig men merkelig var det jo :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

50 minutter siden, Nicklusheletida skrev:

Ja, jeg synes det var en merkelig ting å skrive. 

Det kan jo ikke brukes til noe ?

det er helt vanlig å skrive og kan være til stor nytte, men ikke akkurat i ditt tilfelle. det sier noe om hvordan man har tatt vare på seg selv.

Anonymkode: 954c7...d93

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Nicklusheletida skrev:

Jepp 😀👍

🙂

Da kan jeg bekrefte at du i hvertfall er tiltrekkende og pen, og jeg er litt yngre enn deg enda da 👩

Men til selve saken, jeg syns likevel det er litt malplassert beskrivelse.

Jeg var selv alvorlig syk for litt over ett år siden, kom brått og uventet og, bokstavelig talt over natten, hele sykdommen... men  sånne typer beskrivelser i journal slapp jeg, selv om jeg oppdaget at da jeg våknet, var jeg svært frisk for den avdelingen, enten rullet de ut døde, med gråtende familiemedlemmer på slep, eller de var fra svært overvektige, (jeg vet ikke horfor så mange var i den forfatning..kankskje ligget lenge i respirator) generelt var alle på den avdelingen alvorlig syke.

Jeg var jo selv det, veldig syk,...men fra jeg våknet hadde jeg lyst på livet, leve, være ute, komme meg ut, så da gikk det ikke så lang tid som de forespeilet mine pårørende, jeg kom meg både ut av respirator og ut av hele sykehuset fortere enn noen trodde.

Jeg måtte svare deg..fordi jeg husker så godt, når jeg ikke kunne snakke pga av respirator, men etter noen uker, greide skrive på papir så de forstod, og greide mase meg til gåtur med respirator og gåstol,  i gangen. Jeg trodde jeg var lam, så da jeg kjente gulvet under bena begynte jeg å gråte. Så da gråt jeg, mens jeg gikk, med gåstol og respirator gjennom gangen.

Da så jeg inn i de andre rommene, alle de forferdelig syke menneskene som lå der, i rom etter rom, da visste jeg at jeg ville leve og at jeg bare måtte komme meg fortest mulig hjem. Så jeg startet trene, og vips så slo jeg deres prognose også kom jeg hjem.

Håper du kommer deg fort hjem, mine tanker og ønsker om det til deg!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Nicklusheletida skrev:

Ja, jeg synes det var en merkelig ting å skrive. 

Det kan jo ikke brukes til noe ?

Tror det er vanligere i psykiatrien.

Anonymkode: 4d861...6dd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...