Gå til innhold

Epikrise : Funn ved innkomst :


Nicklusheletida

Anbefalte innlegg

1 time siden, Nicklusheletida skrev:

Ja, jeg synes det var en merkelig ting å skrive. 

Det kan jo ikke brukes til noe ?

Det er en standardopplysning, tror du ikke? Jeg tviler på at det betyr at de ville gått i sjokk hvis det hadde vist seg at du var 49 eller 55, liksom. Det må nok litt større avvik til før de journalfører det. Men jeg skjønner godt at du føler det litt - eh - overflødig i ditt tilfelle. 

1 time siden, Nicklusheletida skrev:

Ellers står det også at jeg samarbeider godt.

Det er nok lurt av deg 😊 Håper du snart blir bra nok til å slippe ut igjen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nicklusheletida
2 minutter siden, laban skrev:

Det er en standardopplysning, tror du ikke? Jeg tviler på at det betyr at de ville gått i sjokk hvis det hadde vist seg at du var 49 eller 55, liksom. Det må nok litt større avvik til før de journalfører det. Men jeg skjønner godt at du føler det litt - eh - overflødig i ditt tilfelle. 

Det er nok lurt av deg 😊 Håper du snart blir bra nok til å slippe ut igjen. 

Det er litt opp til meg, så jeg satser på at jeg skal klare meg alene fra i morgen av :) Det er allerede fremgang. Har gått litt med krykker i kveld. I går kunne jeg ikke røre meg i senga, så dette går rette veien. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida
21 minutter siden, Madelenemie skrev:

🙂

Da kan jeg bekrefte at du i hvertfall er tiltrekkende og pen, og jeg er litt yngre enn deg enda da 👩

Men til selve saken, jeg syns likevel det er litt malplassert beskrivelse.

Jeg var selv alvorlig syk for litt over ett år siden, kom brått og uventet og, bokstavelig talt over natten, hele sykdommen... men  sånne typer beskrivelser i journal slapp jeg, selv om jeg oppdaget at da jeg våknet, var jeg svært frisk for den avdelingen, enten rullet de ut døde, med gråtende familiemedlemmer på slep, eller de var fra svært overvektige, (jeg vet ikke horfor så mange var i den forfatning..kankskje ligget lenge i respirator) generelt var alle på den avdelingen alvorlig syke.

Jeg var jo selv det, veldig syk,...men fra jeg våknet hadde jeg lyst på livet, leve, være ute, komme meg ut, så da gikk det ikke så lang tid som de forespeilet mine pårørende, jeg kom meg både ut av respirator og ut av hele sykehuset fortere enn noen trodde.

Jeg måtte svare deg..fordi jeg husker så godt, når jeg ikke kunne snakke pga av respirator, men etter noen uker, greide skrive på papir så de forstod, og greide mase meg til gåtur med respirator og gåstol,  i gangen. Jeg trodde jeg var lam, så da jeg kjente gulvet under bena begynte jeg å gråte. Så da gråt jeg, mens jeg gikk, med gåstol og respirator gjennom gangen.

Da så jeg inn i de andre rommene, alle de forferdelig syke menneskene som lå der, i rom etter rom, da visste jeg at jeg ville leve og at jeg bare måtte komme meg fortest mulig hjem. Så jeg startet trene, og vips så slo jeg deres prognose også kom jeg hjem.

Håper du kommer deg fort hjem, mine tanker og ønsker om det til deg!

 

Huff, du var alvorlig syk da. Godt det gikk bra med deg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Nicklusheletida skrev:

Funn ved innkomst : 53 år gammel kvinne med utseendet svarende til alder 😁 😢🤔

Hæææ ? Skal jeg le eller gråte ? De kunne heller ha gitt meg litt oppmuntring og pyntet litt på den der, synes jeg  😠

Litt irriterende, men litt komisk også. 

Hva bruker de slike « funn»  til ? Diagnose: Lumbago.

Skriver de sånt fordi det er en avdeling for eldre ? Ser bare eldre er rundt meg her.

 

 

 

Jeg synes ikke det er så rart. Det er jo bare for å skrive at det ikke var noe påfallende ved utseende/fremtreden. Det er ikke ment som en vurdering av hvorvidt du holder deg godt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida
1 minutt siden, Xtra skrev:

Jeg synes ikke det er så rart. Det er jo bare for å skrive at det ikke var noe påfallende ved utseende/fremtreden. Det er ikke ment som en vurdering av hvorvidt du holder deg godt.

Så hvis det hadde vært noe påfallende, hadde de skrevet det slik at jeg kan lese det etterpå ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Nicklusheletida skrev:

Så hvis det hadde vært noe påfallende, hadde de skrevet det slik at jeg kan lese det etterpå ?

Ja.

Det er verken noe rart eller merkelig med setningen. Det er en standardsetning som brukes i alle innkomstnotat på minst 90% av pasientene. Alternativet er "ser noe/betydelig yngre/eldre ut".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, Nicklusheletida skrev:

Huff, du var alvorlig syk da. Godt det gikk bra med deg :)

Yepp

Men poenget var at det er litt malplassert, mener jeg fortsatt, å skrive sånn de gjorde.

Og selv har jeg en bok, de ga meg...?? som jeg først etter ett år åpnet, der har de fotografert meg, i alle mulige vinkler, og med verste uttrykk, ala, tungen hengene de ut av munnen sånn jeg husker det bildet, og tuber inn:-( ser bare helt forferdelig ut... osv...?? Hva er dette godt for?? hvem vil se seg selv sånn? eller vite om det?

Jeg har ikke kastet boken enda, men da jeg så hva den inneholdt, la jeg den lengst innerst i skapet,  jeg la den der, fordi de har altså laget denne dagboken for meg, skrevet omsorgsfult hver dag (jeg ble  slått av omsorgen i ordene til disse vanlige menneskene, men for meg er de fortsatt engler..., men orket ikke leste særlig, fordi jeg ble helt satt ut av de stygge bildene), men bildene, de satte meg helt ut, det var helt frastøtende å se seg selv såå stygg.

Men sånn så jo mine barn meg, og de elsket meg likevel, men jeg liker likevel ikke bli påminnet eller få bilder fra den gang jeg var så syk....det er helt vemmelig å se på, kanskje spesielt når det angår en selv, så litt som kommentaren i din journal, det er ikke alt som oppleves alltid helt greit, selv om andre mener det bra, om du skjønner hva jeg mener.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida
Akkurat nå, kupton skrev:

Ja.

Det er verken noe rart eller merkelig med setningen. Det er en standardsetning som brukes i alle innkomstnotat på minst 90% av pasientene. Alternativet er "ser noe/betydelig yngre/eldre ut".

Jeg angrer litt på hele tråden fordi bå tror jo alle at jeg er veldig fornærmet. Det er ikke helt sant :) Jeg synes egentlig bare setningen «  om funn ved innkomst» var litt komisk og så kjeder jeg meg litt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, kupton skrev:

Ja.

Det er verken noe rart eller merkelig med setningen. Det er en standardsetning som brukes i alle innkomstnotat på minst 90% av pasientene. Alternativet er "ser noe/betydelig yngre/eldre ut".

Hei!

Ser betydelig yngre ut for sin alder høres hyggeligere ut da😉For kvinner over 20 år.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida
3 minutter siden, Madelenemie skrev:

Yepp

Men poenget var at det er litt malplassert, mener jeg fortsatt, å skrive sånn de gjorde.

Og selv har jeg en bok, de ga meg...?? som jeg først etter ett år åpnet, der har de fotografert meg, i alle mulige vinkler, og med verste uttrykk, ala, tungen hengene de ut av munnen sånn jeg husker det bildet, og tuber inn:-( ser bare helt forferdelig ut... osv...?? Hva er dette godt for?? hvem vil se seg selv sånn? eller vite om det?

Jeg har ikke kastet boken enda, men da jeg så hva den inneholdt, la jeg den lengst innerst i skapet,  jeg la den der, fordi de har altså laget denne dagboken for meg, skrevet omsorgsfult hver dag (jeg ble  slått av omsorgen i ordene til disse vanlige menneskene, men for meg er de fortsatt engler..., men orket ikke leste særlig, fordi jeg ble helt satt ut av de stygge bildene), men bildene, de satte meg helt ut, det var helt frastøtende å se seg selv såå stygg.

Men sånn så jo mine barn meg, og de elsket meg likevel, men jeg liker likevel ikke bli påminnet eller få bilder fra den gang jeg var så syk....det er helt vemmelig å se på, kanskje spesielt når det angår en selv, så litt som kommentaren i din journal, det er ikke alt som oppleves alltid helt greit, selv om andre mener det bra, om du skjønner hva jeg mener.

Det er ingen som ser vakker ut i en slik situasjon, så det trenger du ikke å bekymre deg for. 

Men jeg skjønner hva du mener. Jeg holdt på å vaske rundt for foreldrene mine da det smalt i ryggen. Da jeg skjønte at jeg måtte hentes med sykebil, at det ikke var noen vei utenom,  var min første tanke

- Fader, jeg har jo ikke dusjet og sminket meg 😀 Men la det fort fra meg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida
2 minutter siden, Madelenemie skrev:

Hei!

Ser betydelig yngre ut for sin alder høres hyggeligere ut da😉For kvinner over 20 år.

 

Ha ha ha, ja det var det han burde ha skrevet nemlig !😀

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Nicklusheletida skrev:

Det er ingen som ser vakker ut i en slik situasjon, så det trenger du ikke å bekymre deg for. 

Men jeg skjønner hva du mener. Jeg holdt på å vaske rundt for foreldrene mine da det smalt i ryggen. Da jeg skjønte at jeg måtte hentes med sykebil, at det ikke var noen vei utenom,  var min første tanke

- Fader, jeg har jo ikke dusjet og sminket meg 😀 Men la det fort fra meg :)

😂

Men da er vi litt like:-)

Nå fikk du meg til å le:-)

Klem

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Nicklusheletida skrev:

Funn ved innkomst : 53 år gammel kvinne med utseendet svarende til alder 😁 😢🤔

Hæææ ? Skal jeg le eller gråte ? De kunne heller ha gitt meg litt oppmuntring og pyntet litt på den der, synes jeg  😠

Litt irriterende, men litt komisk også. 

Hva bruker de slike « funn»  til ? Diagnose: Lumbago.

Skriver de sånt fordi det er en avdeling for eldre ? Ser bare eldre er rundt meg her.

 

 

 

Du skal være glad det ikke sto at det så ut som om du var 73 :P det skal vel mye til for at de skriver at noen ikke har utseende i forhold til sin egen alder. Det betyr bare at du ser normal ut, ingenting påfallende. 

Anonymkode: db2a7...f7f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nicklusheletida
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du skal være glad det ikke sto at det så ut som om du var 73 :P det skal vel mye til for at de skriver at noen ikke har utseende i forhold til sin egen alder. Det betyr bare at du ser normal ut, ingenting påfallende. 

Anonymkode: db2a7...f7f

Jada, jeg er glad jeg ser normal ut :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Nicklusheletida skrev:

Funn ved innkomst : 53 år gammel kvinne med utseendet svarende til alder 😁 😢🤔

Hæææ ? Skal jeg le eller gråte ? De kunne heller ha gitt meg litt oppmuntring og pyntet litt på den der, synes jeg  😠

Litt irriterende, men litt komisk også. 

Hva bruker de slike « funn»  til ? Diagnose: Lumbago.

Skriver de sånt fordi det er en avdeling for eldre ? Ser bare eldre er rundt meg her.

 

 

 

Du får trøste deg med at det ikke sto noe om påkledning også;-) 

Har du "bare" vondt i ryggen, - dvs. ikke utstråling i beina? Og ikke noe kompresjonsbrudd i ryggen? Uansett veldig vondt dah!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida
Akkurat nå, frosken skrev:

Du får trøste deg med at det ikke sto noe om påkledning også;-) 

Har du "bare" vondt i ryggen, - dvs. ikke utstråling i beina? Og ikke noe kompresjonsbrudd i ryggen? Uansett veldig vondt dah!

Det har ikke blitt tatt noe røntgenbilde av meg. De sier det er Lumbago og når jeg googler, stemmer beskrivelsen veldig bra med at det er det det er.. 

Har hatt det før, men ikke så ille at det har vært nødvendig å dra til lege. 

Det sitter i hoftene, men mest på høyre side. Og jeg klarer ikke å belaste høyre fot. Derfor jeg avlaster med krykker. Men nå i kveld synes jeg det går bedre og bedre for hver treningstur jeg tar i korridorene her, så i morgen kan jeg nok dra hjem. 

Nå klarer jeg å komme meg på do på egen hånd også, så det er nok høyst sannsynlig ikke noe brudd.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Nicklusheletida skrev:

Det har ikke blitt tatt noe røntgenbilde av meg. De sier det er Lumbago og når jeg googler, stemmer beskrivelsen veldig bra med at det er det det er.. 

Har hatt det før, men ikke så ille at det har vært nødvendig å dra til lege. 

Det sitter i hoftene, men mest på høyre side. Og jeg klarer ikke å belaste høyre fot. Derfor jeg avlaster med krykker. Men nå i kveld synes jeg det går bedre og bedre for hver treningstur jeg tar i korridorene her, så i morgen kan jeg nok dra hjem. 

Nå klarer jeg å komme meg på do på egen hånd også, så det er nok høyst sannsynlig ikke noe brudd.

 

 

Folk med kompresjonsbrudd kan som regel gjøre det meste - men har mye smerter. Kom til å tenke på muligheten ut i fra tidligere diskusjoner om benskjørhet. Men behandlingen (dvs. ingen behandling) er den samme enten det er muskulært betinget eller et tretthetsbrudd, så det spiller ikke så stor rolle i første omgang. 

God bedring:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden, Nicklusheletida skrev:

Jada, jeg er glad jeg ser normal ut :)

Det kan jo hende lumbagoen trakk ned førsteinntrykket på alderen din sånn at du egentlig ser ut som om du er 49 ;) god bedring! 

Anonymkode: db2a7...f7f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida
5 minutter siden, frosken skrev:

Folk med kompresjonsbrudd kan som regel gjøre det meste - men har mye smerter. Kom til å tenke på muligheten ut i fra tidligere diskusjoner om benskjørhet. Men behandlingen (dvs. ingen behandling) er den samme enten det er muskulært betinget eller et tretthetsbrudd, så det spiller ikke så stor rolle i første omgang. 

God bedring:-)

Takk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Det kan jo hende lumbagoen trakk ned førsteinntrykket på alderen din sånn at du egentlig ser ut som om du er 49 ;) god bedring! 

Anonymkode: db2a7...f7f

Takk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...