Gå til innhold

Kupton økt paranoid eller?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har i lengre tid hatt problemer med litt paranoid tanker. At folk ikke er til å stole på og at folk ser stygt på meg. Men jeg har hatt tanker som har vært verre i en kortere periode (ca 2 uker). Jeg var så og si overbevist om at mobil, PC, bil, leilighet var overvåket. Ja trodde til og med det var overvåkning hos foreldrene mine. Jeg har opplevd å bli uriktig anklaget av politi og presset til å tilstå noe jeg ikke var ansvarlig for. Det med paranoiaen om overvåkning er at jeg er redd det er politiet som overvåket meg. Har slike tanker fremdeles, men er ikke så ille nå. Nå ser jeg meg over skulderen når jeg er ute, er engstelig når jeg er hjemme og på besøk fordi jeg er redd politiet kommer og jeg igjen skal bli beskyldt for ting. Jeg er i fin dialog med politiet her jeg bor nå fordi de vet hva som skjedde, men har fått vite av de selv at det er folk hos de som nekter å tro det ikke var jeg som sto bak det jeg ble anklaget for og jeg tror det bare fyrer paranoiaen mer opp. Jeg har fått avslag på DPS fordi de mener jeg har kjente og vedvarende problemer til tross for å ha blitt henvist for noe jeg ikke har pratet med DPS om og fordi de mener jeg har så god effekt av brukerstyrt innleggelse. Brukerstyrt hjelper ikke på paranoiaen eller traumer, men de vil ikke høre. Hva er det med paranoiaen og hvorfor blir den større og hvordan om ikke stoppe den i det minste redusere den? Jeg tør nesten ikke gå ut døra og brukerstyrt innleggelse er bare en såkalt "pause", men er begynt å bli redd der også. Hjelp hva kan gjøres med det? Har ingen verken behandling eller oppfølging fra noe helsepersonell. Håper det er forståelig skrevet. Har forsøkt å snu tankene og å "børste" de av meg til ingen nytte. 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, det er paranoid tankeinnhold. Den beste hjelpen mot dette er varig behandling med en liten dose antipsykotika.

Skrevet
1 time siden, kupton skrev:

Ja, det er paranoid tankeinnhold. Den beste hjelpen mot dette er varig behandling med en liten dose antipsykotika.

Hadde en mistanke til det. Bruker 50 mg for søvn, men er vel litt liten dose. Paranoiaen har økt de siste årene, er mindre sosial fordi jeg blir så fort sliten, lite energi og mye nedfor. Vil helst være alene.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...