Gå til innhold

Hallusinasjoner av Seroquel?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når jeg tok seroquel på mandag så merket jeg at jeg at jeg både så og hørte ting som ikke var der og det har aldri skjedd før.  Av det jeg kommer på så hørte jeg fra intet litt dårlig russisk, skurrende fulgekvitter og en klar stemme som sa at tomater er de beste potetene. Jeg så også en glassaktig sparegris som blinket i forskjellige farger som ikke var der. Synene og det jeg hørte var veldig kortvarig og det gikk ganske lang tid mellom hver hallusinasjon. Jeg har selvsagt kuttet ut å ta seroquel siden mandag og kommer ikke til å ta det igjen med det første før jeg har snakket med legen min. Det jeg lurer bare på om andre har erfaringer med seroquel og om det er vanlig å få hallusinasjoner av det?

Anonymkode: 58f50...fd0

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har brukt det i noen år og aldri opplevd hallusinasjoner. Alle reagerer forskjellig på medisiner, men hvis dette var et engangstilfelle kan det ha vært andre ting som forårsaket dette? For eksempel søvnløshet, ekstrem trøtthet, svimmelhet, blodmangel, mangel på næring (for eksempel om du spiste dårlig den dagen) eller interaksjoner med andre medisiner?

Skrevet
4 timer siden, Sagasus skrev:

Har brukt det i noen år og aldri opplevd hallusinasjoner. Alle reagerer forskjellig på medisiner, men hvis dette var et engangstilfelle kan det ha vært andre ting som forårsaket dette? For eksempel søvnløshet, ekstrem trøtthet, svimmelhet, blodmangel, mangel på næring (for eksempel om du spiste dårlig den dagen) eller interaksjoner med andre medisiner?

At jeg reagerte sånn på seroquelen var ikke så farlig som blodmangel eller underernæring. Klarer du forklare hvorfor du tror det kan ha vært andre ting som forårsaket det?

Skrevet

Ja det har jeg opplevd. 

Anonymkode: 95490...d80

Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ja det har jeg opplevd. 

Anonymkode: 95490...d80

Godt å vite at jeg ikke er den eneste. 

Skrevet
17 timer siden, AnonymBruker skrev:

At jeg reagerte sånn på seroquelen var ikke så farlig som blodmangel eller underernæring. Klarer du forklare hvorfor du tror det kan ha vært andre ting som forårsaket det?

Ja, det jeg skrev her:

22 timer siden, Sagasus skrev:

For eksempel søvnløshet, ekstrem trøtthet, svimmelhet, blodmangel, mangel på næring (for eksempel om du spiste dårlig den dagen) eller interaksjoner med andre medisiner?

Skrevet
På 9.11.2019 den 1.53, AnonymBruker skrev:

Når jeg tok seroquel på mandag så merket jeg at jeg at jeg både så og hørte ting som ikke var der og det har aldri skjedd før.  Av det jeg kommer på så hørte jeg fra intet litt dårlig russisk, skurrende fulgekvitter og en klar stemme som sa at tomater er de beste potetene. Jeg så også en glassaktig sparegris som blinket i forskjellige farger som ikke var der. Synene og det jeg hørte var veldig kortvarig og det gikk ganske lang tid mellom hver hallusinasjon. Jeg har selvsagt kuttet ut å ta seroquel siden mandag og kommer ikke til å ta det igjen med det første før jeg har snakket med legen min. Det jeg lurer bare på om andre har erfaringer med seroquel og om det er vanlig å få hallusinasjoner av det?

Var det de vanlige tablettene eller depottabletter? Dose?

Anonymkode: 2c4a2...0a3

Skrevet
6 timer siden, Sagasus skrev:

Ja, det jeg skrev her:

Greit at du tror det, men det er ikke overbevisende. 

Skrevet

Jeg hallusinerer av Seroquel! Men tar kun en liten dose før jeg skal sove. Der jeg ligger hører jeg masse tilfeldige stemmer si tilfeldige ting. En lampe i taket blir til 8 ansikter som ler av meg. Det er ikke skremmende, men heller fascinerende. Og litt irriterende. 

Skrevet

Jeg hallisunerer også av det. Synshallusinasjoner ca 20 min etter inntak. Pluss skikkelig angst. Så jeg sluttet på dem. Går kun på Truxal nå og det funker bedre. 

Skrevet
6 minutter siden, Glitter skrev:

Jeg hallisunerer også av det. Synshallusinasjoner ca 20 min etter inntak. Pluss skikkelig angst. Så jeg sluttet på dem. Går kun på Truxal nå og det funker bedre. 

Jeg fikk Truxal mot angst en periode. Merket ikke noen forskjell på det og halspastiller. Samme effekt. 

Skrevet
1 minutt siden, Bjørnensover skrev:

Jeg fikk Truxal mot angst en periode. Merket ikke noen forskjell på det og halspastiller. Samme effekt. 

Ja de sier truxal hjelper mot angst,men det har ikke jeg merket heller.

Skrevet
1 minutt siden, Bjørnensover skrev:

Jeg får Truxal for å bedre søvn og som stemningsstabiliserende, ikke for angst. 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...