Alwaysfeeling Skrevet 10. november 2019 Skrevet 10. november 2019 (endret) Hei dere, Er det noen her som har erfaring med denne type terapi? Vet at det er atferdsterapi og at det går på å lære seg å endre tanker og følelser som fører til en destruktiv atferd. Hvordan funker dette? Endret 10. november 2019 av Alwaysfeeling 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 10. november 2019 Skrevet 10. november 2019 45 minutter siden, Alwaysfeeling skrev: Bet at det er atferdsterapi og at det går på å lære seg å endre tanker og følelser som fører til en destruktiv atferd. Hvordan funker dette? Er det ikke det BET også går ut på tro? En venn av meg har hatt det. Hva er likheter og forskjeller på disse to da? Anonymkode: 8f0ce...53d 0 Siter
Cesium Skrevet 10. november 2019 Skrevet 10. november 2019 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Er det ikke det BET også går ut på tro? En venn av meg har hatt det. Hva er likheter og forskjeller på disse to da? Anonymkode: 8f0ce...53d Jeg har gått i begge og opplever at de er motsetninger. I DBT handlet det mye om å "holde ut" med å distrahere seg, mindfulness osv. I BET skulle vi møte følelsene, eksponere seg, slutte å "holde ut". 1 Siter
AnonymBruker Skrevet 10. november 2019 Skrevet 10. november 2019 3 minutter siden, Cesium skrev: Jeg har gått i begge og opplever at de er motsetninger. I DBT handlet det mye om å "holde ut" med å distrahere seg, mindfulness osv. I BET skulle vi møte følelsene, eksponere seg, slutte å "holde ut". Hva funket best? Anonymkode: 8f0ce...53d 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 10. november 2019 Skrevet 10. november 2019 23 minutter siden, Cesium skrev: I BET skulle vi møte følelsene, eksponere seg, slutte å "holde ut". Er nok derfor BET er kontraindisert for pasienter med EUPF. Det fikk jeg høre av denne vennen min ihvertfall. Det vil bli for tøft for dem og skape mye problemer. Anonymkode: 8f0ce...53d 0 Siter
Cesium Skrevet 10. november 2019 Skrevet 10. november 2019 24 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hva funket best? Anonymkode: 8f0ce...53d Jeg var diagnostisert med en personlighetsforstyrrelse for tiden, som det senere viste seg at jeg ikke hadde likevel. Derfor er det litt vanskelig for meg å snakke om "effekt" av DBT og BET, da jeg føler ingen av behandlingsformene egentlig møtte mine problemstillinger. Men jeg lærte veldig mye om meg selv gjennom BET. Dessverre ble jeg også vitne til at flere ble sykere under/etter behandlingen. DBT har jeg enda til gode å høre noen bli syk av. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 10. november 2019 Skrevet 10. november 2019 51 minutter siden, Cesium skrev: Jeg var diagnostisert med en personlighetsforstyrrelse for tiden, som det senere viste seg at jeg ikke hadde likevel. Derfor er det litt vanskelig for meg å snakke om "effekt" av DBT og BET, da jeg føler ingen av behandlingsformene egentlig møtte mine problemstillinger. Men jeg lærte veldig mye om meg selv gjennom BET. Dessverre ble jeg også vitne til at flere ble sykere under/etter behandlingen. DBT har jeg enda til gode å høre noen bli syk av. Hvordan var BET organisert? Var du på den enheten på Blakstad som startet opp med BET eller var den en annen ramme rundt behandlingen din? Anonymkode: 7f29b...9b6 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.