Gå til innhold

Å ville endring nok

Anbefalte innlegg

Skrevet

Gjelder på så mange områder. De som hele tiden sier de skal slanke seg, men aldri får det helt til. De som vil begrense alkoholbruken eller slutte helt, de som vil slutte å snuse og røyke. Og siden jeg poster på psykiatriforum, en brannfakkel antagelig, de som sliter psykisk med ulike ting. Alt handler om å endre seg og å ville endring nok! Hadde alle villet endring nok så hadde det ikke vært så mange pasienter i hverken psykiatri eller somatikk. Tenk på hvor mye penger staten hadde spart på sykehus og behandling:)

Anonymkode: b4a4e...766

Videoannonse
Annonse
Skrevet
1 minutt siden, Annamaria skrev:

Hvordan skal jeg endre meg mener du?

Jeg kjenner ikke til deg eller hva du sliter med, men psykiatriske pasienter har også muligheter for endring. 

Skrevet

Å ville endring er en viktig faktor ved mange lidelser, men det er ikke hele bildet eller løsningen på alt. 

Skrevet
Akkurat nå, Glitter skrev:

Å ville endring er en viktig faktor ved mange lidelser, men det er ikke hele bildet eller løsningen på alt. 

Kanskje ikke, men jeg skal ihvertfall nå for min egen del ta tak i alkoholmisbruket mitt og endre meg.

Skrevet

Hvis det hadde vært så enkelt at man bare trenger å ville det nok hadde antallet over de son sliter psykisk vært mye lavere. 

Anonymkode: 73985...3c5

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Hvis det hadde vært så enkelt at man bare trenger å ville det nok hadde antallet over de son sliter psykisk vært mye lavere. 

Ja! Akkurat det som er poenget mitt her!:)

Skrevet

Man må ville nok å bli bedre og flinkere til ting man sliter med i livet. Jeg bor alene og støter således ingen med min alkoholbruk. Men for min egen del nå så vil jeg endre det ved å endre meg selv:)

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Ja! Akkurat det som er poenget mitt her!:)

En ting er å ville det nok og ta tak i problemene sine. Men det er ikke så enkelt at det alltid løser alt. 

Gjest Annamaria
Skrevet
27 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg kjenner ikke til deg eller hva du sliter med, men psykiatriske pasienter har også muligheter for endring. 

Jeg har schizoaffektiv lidelse. Hva skal jeg endre?

Skrevet
18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Man må ville nok å bli bedre og flinkere til ting man sliter med i livet. Jeg bor alene og støter således ingen med min alkoholbruk. Men for min egen del nå så vil jeg endre det ved å endre meg selv:)

Så fint. Heier på deg. Vit at hvis du har et alkoholproblem så er det lurt å stå sammen med noen. Personlig har jeg en psykisk lidelse og jeg har villet og prøvd i år etter år etter år. Jeg forstod etter hvert at jeg også måtte ha hjelp for å komme ut av hengemyra. Og ikke minst noen å stå sammen med for ikke å dette uti igjen. 

Anonymkode: 18838...143

Skrevet (endret)
31 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kanskje ikke, men jeg skal ihvertfall nå for min egen del ta tak i alkoholmisbruket mitt og endre meg.

Det er veldig bra at du skal det. :)

Men når du sier det sånn virker det jo som at du tenker at de som blir varig syk ikke gjør slike endringer? Jeg har selv sluttet med narkotika, er nesten avholds fra alkohol, har bare selvskadet to ganger på ett år, jeg går aktivt i behandling og jeg jobber med tankemønsteret mitt hver dag, jeg trener og jeg presser meg til å ikke isolere meg selv. Likevel sliter jeg fryktelig mye med hele livet mitt og de psykiske lidelser jeg har. Jeg er riktignok redd for alt som er ukjent, men jeg jobber for endring hele tiden. Bare korte perioder av gangen faller jeg så ned at jeg gir opp for en stund, men så reiser jeg meg og begynner å bygge meg opp igjen. 

For noen så er det rett og slett bare som du sier at de må ta tak og begynne å ville endre seg og sitt liv, men jeg vil påstå at de fleste prøver så godt de kan å oppnå et bedre liv. 

Endret av Glitter
Skrevet

Okei. Så tok jeg nok munnen for full. Jeg skjønner at de fleste jobber hardt for å få det bedre. Hver og en må nesten se på sitt eget liv og endre det som kan endres. Det skal ihvertfall jeg gjøre. 

Gjest Annamaria
Skrevet

Jeg har det stort sett bra nå jeg men alt jeg gjorde var å få noen stikk i rævva

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Gjelder på så mange områder. De som hele tiden sier de skal slanke seg, men aldri får det helt til. De som vil begrense alkoholbruken eller slutte helt, de som vil slutte å snuse og røyke. Og siden jeg poster på psykiatriforum, en brannfakkel antagelig, de som sliter psykisk med ulike ting. Alt handler om å endre seg og å ville endring nok! Hadde alle villet endring nok så hadde det ikke vært så mange pasienter i hverken psykiatri eller somatikk. Tenk på hvor mye penger staten hadde spart på sykehus og behandling:)

Høres ut som noe Sjamanen vår kunne sagt. Bare man vil det nok og putter på et smil så ordner alt seg. Livet er langt mer sammensatt og komplisert enn som så, men at vilje er viktig er det ingen tvil om.

Skrevet
1 time siden, Annamaria skrev:

Jeg har schizoaffektiv lidelse. Hva skal jeg endre?

Jeg vet ikke hva schizoaffektiv lidelse er for noe, men jeg mener at alle uansett kan endre ting ved seg selv for å fungere bedre. Man kan ikke bare lene seg tilbake på diagnosen sin og hevde at man ikke på noen måte kan endre seg for å fungere bedre, diagnoser til tross.

Skrevet
Akkurat nå, XbellaX skrev:

Høres ut som noe Sjamanen vår kunne sagt. Bare man vil det nok og putter på et smil så ordner alt seg. Livet er langt mer sammensatt og komplisert enn som så, men at vilje er viktig er det ingen tvil om.

Det er ikke det jeg mener.

Skrevet
5 minutter siden, Annamaria skrev:

Jeg har det stort sett bra nå jeg men alt jeg gjorde var å få noen stikk i rævva

Hva mener du? 

Gjest Annamaria
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva mener du? 

Akkurat hva jeg sier. Behandlingen er tre stikk i rævva i mnd

Skrevet
3 minutter siden, Annamaria skrev:

Akkurat hva jeg sier. Behandlingen er tre stikk i rævva i mnd

Åja, haha! Morsom måte å si det på:) godt at du stort sett har det bra nå!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...