AnonymBruker Skrevet 10. november 2019 Skrevet 10. november 2019 "Eg er berre ein mann, som gjer så godt han kan"!;) Anonymkode: b4a4e...766 0 Siter
Fionys Skrevet 11. november 2019 Skrevet 11. november 2019 Hadde det vært så enkelt hadde det nesten ikke vært syke mennesker. En sterk vilje kan endre mye, men ikke alt kan endres. Fikk et spørsmål her om dagen om jeg hadde lyst til å begynne og arbeide igjen. Svarte da at ja jeg har lyst til å arbeide, men selv at jeg har lyst så betyr det ikke det samme som at jeg kommer til å klare det. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 11. november 2019 Skrevet 11. november 2019 Du virker noe dum, psykiske lidelser fører til endringer i hjernens nervebaner og endringer i hjernens signalstoffer som eksempel dopamin. Å tenke seg frisk fra psykisk sykdom er like effektivt som å tenke seg frisk fra kreft. Hva med å skaffe seg kunnskap før en slenger ut sine dårlig gjennom tenke tanker? Anonymkode: 2653e...afe 0 Siter
kupton Skrevet 11. november 2019 Skrevet 11. november 2019 Til TS: Du har noe rett på enkelte punkter. Vi kan bestemme oss for å endre adferd. Om en vil nok, kan en både slanke seg, slutte med rusmidler (inkl røyk), få bedre kondis og trosse fobisk angst. Stikkordet er Just do it (eller Just dont do it). For andre lidelser er det delvis riktig ved at en kan bestemme seg for behandling, følge opp denne nøye og følge behandlers råd - dersom en vil nok. Men for mange lidelser er dette ikke nok. Uansett vilje, forsvinner ikke den dype depresjonen, den bipolare disposisjonen forsvinner ikke. En kan ikke bestemme seg for å slutte med schizofreni, kreft eller kols. 1 Siter
Bjørnensover Skrevet 11. november 2019 Skrevet 11. november 2019 14 timer siden, AnonymBruker skrev: Og siden jeg poster på psykiatriforum, en brannfakkel antagelig, de som sliter psykisk med ulike ting. Alt handler om å endre seg og å ville endring nok! Hadde alle villet endring nok så hadde det ikke vært så mange pasienter i hverken psykiatri eller somatikk Til alle: Jeg har sitert meg selv for å minne om hva jeg har skrevet og for om mulig få dere til å skjønne bedre hva jeg mener. 12 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg skjønner at de fleste jobber hardt for å få det bedre. Hver og en må nesten se på sitt eget liv og endre det som kan endres. 12 timer siden, AnonymBruker skrev: Man kan ikke bare lene seg tilbake på diagnosen sin og hevde at man ikke på noen måte kan endre seg for å fungere bedre, diagnoser til tross. Som dere ser så har jeg aldri påstått at man kan endre diagnoser ved å endre seg selv, men at alle til tross for diagnoser har noe å gå på for å få det bedre ved å endre seg. Kupton sier det veldig bra og det han sier er det jeg mener:) Jeg har ingen diagnoser bortsett fra angst og alkoholisme. Jeg vil endre meg ved å ta tak i alkoholismen og da blir nok angsten bedre også. Vennlig hilsen Bjørn. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.