Gå til innhold

Kupton: kan jeg spørre deg om noe, selv om det er litt på kanten?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Du må ikke svare, selvfølgelig.

Tingen er at jeg har fått utslett, og jeg har legeskrekk, og er usikker på om det er teit av meg å gå til legen med det. Det gir meg angst, men tenker legen kanskje vil synes det er teit av meg å komme med det, og bare tenker at det var unødvendig.

Utslettet begynte på ørene, venstre mye verre en høyre. Rødt, varmt og hovent, og etter hvert tørt og ruglete. Så spredde det seg til nakken. Og nå har jeg fått det på venstre ribbein, mage og hofte. Utseendemessig likner det på røde hunder eller meslinger, ikke at jeg tror det er dette, bare likner på Google bilder. Det likner ikke elveblest, det har jeg hatt før. Jeg har ømme lymfeknuter bak kjeven og i nakken.

To teorier om hvorfor jeg har fått det:

1: Allergi. B12 dråpetilskudd. Har slutta for 1,5 uke siden.

Eller 2: Jeg hadde halsbetennelse, eller noe og feber en uke før utslettet kom. Kanskje det kom pga det.

Jeg har hatt utslett i 1,5 uke, og det har blitt litt og litt verre. Etter en uke begynte jeg å smøre på kortisonkrem, det kan ha hjulpet, usikker, men ørene har blitt mye bedre. Det er bare det at det fortsetter å spre seg videre.

Er dette sånt man går til legen for, eller kan jeg gi det tid, og så går det sannsynligvis over av seg selv?

Anonymkode: f3feb...9f2

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dette kan du trygt gå til fastlege med.

Anonymkode: da370...275

Skrevet

Sånt går man til legen med. Det finnes faktisk en egen spesialitet med leger som livnærer seg kun fordi folk går til lege med utslett :-) Bestill time i morgen.

Skrevet
11 minutter siden, kupton skrev:

Sånt går man til legen med. Det finnes faktisk en egen spesialitet med leger som livnærer seg kun fordi folk går til lege med utslett 🙂 Bestill time i morgen.

Å, ok, takk. Jeg ble glad for at du svarte :)

Anonymkode: f3feb...9f2

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...