Gå til innhold

Hver lenge varer vaksine for røde hunder?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har fått noe som minner om røde hunder, og jeg lurer på om det er mulig at jeg har det. Tok vaksine mot red hunder i 1991 og 2002. 
Klarer ikke finne info på nett om et er livslang vaksine, eller ei. 

Anonymkode: e0439...af3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det står her at vaksinen gir varig immunitet i de fleste tilfeller:

https://www.fhi.no/nettpub/vaksinasjonsveilederen-for-helsepersonell/vaksiner-mot-de-enkelte-sykdommene/rode-hunder-vaksinasjon/

Jeg vil tro at det du har er noe annet enn røde hunder. Hvis du har feber og utslett, eller utslett som er plagsomt, ta kontakt med lege. Jeg fikk et himla utslett i forbindelse med en pennicillinkur i vinter, og det viste seg at jeg var blitt allergisk mot Apocillin.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tok vaksine mot red hunder i 1991 og 2002. 

Da har du sannsynligvis noe som likner. Det er mange sykdommer og reaksjoner som kan forveksles med røde hunder. Sykdommen har blitt sjelden i Norge.

Immuniteten varierer litt, men du burde være immun etter under 30 år, siden du fikk begge dosene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...