Gå til innhold

Krav om å møte opp i banken med pass for å unngå at konto og kort sperres


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

På 21.11.2019 den 13.56, Lillemus skrev:

Vel, her er det snakk om et eldre par (80+) som bor på en veiløs øy med lite båtanløp, de har overhode ikke bruk for pass. Om de skal rekke åpningstidene på passkontoret må de overnatte på fastlandet pga manglende båtanløp. Disse driver ikke å hvitvasker penger akkurat. 

Finnes det bank på denne veiløse øya?  Det er mulig å bestille pass i en slik situasjon som blir sendt hjem.  Hvis det trenges pass for å legitimere seg i banken så har dette ekteparet bruk for pass.  Jeg kan ikke bare velge å bo et sted i Sahara ørkenen uten forbindelse med noe som helst og forvente at alle skal forstå at der bor jeg.

Anonymkode: 47763...dd4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hva med meg som har kontoene mine i DNB nå med kort og alt, men som har bankID på mobilen fra sparebanken? Vil bankID slutte å virke? Synes den appen er veldig fin og DNB har ikke så vidt jeg har sett tilsvarende. Har prøvd å opprette bankID på mobil i DNB, men det går ikke. Så har derfor brukt SNN sin vanlige kodebrikke-app. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Finnes det bank på denne veiløse øya?  Det er mulig å bestille pass i en slik situasjon som blir sendt hjem.  Hvis det trenges pass for å legitimere seg i banken så har dette ekteparet bruk for pass.  Jeg kan ikke bare velge å bo et sted i Sahara ørkenen uten forbindelse med noe som helst og forvente at alle skal forstå at der bor jeg.

Anonymkode: 47763...dd4

Nope. Kun noen få fastboende. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jultomten

Jeg har bestilt time for pass. Ikke fordi jeg har planer om reise stort men har vært i flere situasjon er der pass ville vært greit som identifikasjon. I banken til eksempel. Ordentlig kleine situasjoner.

Hvor lang levetid har et pass?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jultomten

Hvordan gjør de som kanskje har flere " kunstnernavn" det. Jeg tror flere programverter og nyhet og TV toppledere har kunstnernavn eller alias identiteter når de er fremme i media. Det er nok bare påkrevet i dag med alt man leser om stalking og utidige nettkommentarer og mobbere og kanskje uregelmentære kommentarer til NRK kanskje spesielt. Men det er vel kringastingsrådet som tar seg av kritikken og pressens vær varsom plakat. NRK har jo et særlig ansvar. Men er jo ikke stort til å stole på de heller ofte. Alt man vet er at negasjonen av påstandene finnes et sted der ute i eteren. Det er så mye rart i dag. Mange er nok sløve av de som hører på også. Tidligere tider lot jeg ofte musikk surre og gå om natten for det virket litt søvndyssende. Jeg gjør ikke det lenger. Synes godt om å ha det litt stille.

Endret av Jultomten
skrivefeil m.m
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Jultomten skrev:

Hvor lang levetid har et pass?

For voksne er det gyldig i ti år.

4 timer siden, Jultomten skrev:

Hvordan gjør de som kanskje har flere "kunstnernavn" det

De må bruke navnet som står i Folkeregistret som alle andre.

Endret av laban
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...