Gå til innhold

Kupton, har det en hensikt

Anbefalte innlegg

Skrevet

å jobbe seg gjennom tidligere opplevelser med behandler eller blir det sett på som mer avleggs i dag?

Håper Kupton kan svare på dette, i tillegg til dere dolere.

Anonymkode: f5f98...760

Videoannonse
Annonse
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

å jobbe seg gjennom tidligere opplevelser med behandler eller blir det sett på som mer avleggs i dag?

Håper Kupton kan svare på dette, i tillegg til dere dolere.

Det avhenger mye av hvordan du har det i dag og hva du baler med. Det er ikke alltid bading i gammel gjørme har en hensikt, det er fort gjort å bli sittende fast i fortid. Ofte kan det fungere bedre å rette blikket fremover og se på hvilke endringer du kan gjøre hos deg selv og i hverdagen din for å få det bedre. Noen ganger er det likevel nødvendig å ta en solid rengjøring av det gamle loftet du har latt stå å forfalle og som fortsatt lager ganske mye krøll i hverdagen din.

Skrevet
38 minutter siden, XbellaX skrev:

Det avhenger mye av hvordan du har det i dag og hva du baler med. Det er ikke alltid bading i gammel gjørme har en hensikt, det er fort gjort å bli sittende fast i fortid. Ofte kan det fungere bedre å rette blikket fremover og se på hvilke endringer du kan gjøre hos deg selv og i hverdagen din for å få det bedre. Noen ganger er det likevel nødvendig å ta en solid rengjøring av det gamle loftet du har latt stå å forfalle og som fortsatt lager ganske mye krøll i hverdagen din.

Vi skal ta en slik solid rengjøring av loftet og det kjennes riktig og viktig å gjøre det nå. Jeg har lyst, og ble glad for at hun engasjerte seg i det. Ingen alvorlige traumer. Jeg tror det kan være sunt akkurat nå å få sagt ting til en annen person som jeg aldri har fortalt noen og føle seg ivaretatt. Kan man ikke få bearbeidet litt og få litt ut av systemet på den måten? Hun ser etter årsaker til mine depresjoner og vil at vi skal snakke oss gjennom dem. Hun har i alle fall troa på det. 

Skrevet

Jeg støtter XbellaX sitt svar. Viktigst er å snakke om hva en gjør nå og fremover. Men noen blikk bakover kan ikke skade. Når en leter etter årsaker bakover, er problemet at en aldri kan være sikker på at en virkelig har funnet "årsaken". Det andre problemet er at det sjelden fører til bedring i dag.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...