Gå til innhold

Bagasje til innleggelse

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva er vanlig å ha med seg til innleggelse på dps? Jeg har ikke vært innlagt før, og er redd for å både ha med meg for lite og for mye. Er helt avhengig av brus, er det vanlig med tilgang på kjøleskap? Er også veldig frysen, er det ok å ha med et pledd? 

Anonymkode: 9a391...d34

Videoannonse
Annonse
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva er vanlig å ha med seg til innleggelse på dps? Jeg har ikke vært innlagt før, og er redd for å både ha med meg for lite og for mye. Er helt avhengig av brus, er det vanlig med tilgang på kjøleskap? Er også veldig frysen, er det ok å ha med et pledd? 

Jeg har pleid å ha med meg for mye klær, de har jo vaskemaskin der. "Har du med deg hele skapet" sa ei til meg. Så er det jo tannkost og toalettsaker.Pledd kan du bare ta med :) Og vi hadde tilgang til kjøleskap,men hadde mine pepsi max på rommet. 

Skrevet

Ta med deg klær og toalettartikler. Såpe, shampo. Hårføner. Tøfler.

Du får tilgang til kjøleskap.

PC, mobil, lader. 

Teppe er helt ok å ta med, men det kan du også få der. 

Anonymkode: dbea5...0e6

Skrevet

Jeg ville ha pakket klær for en uke. Feks 7 truser, en ekstra bh, 2 bukser, 4 gensere og innesko. Pledd og brus får du ha med. Det pleier å være pasient-kjøleskap på DPS, men husk å merke med navn. 

Anonymkode: da45c...672

Skrevet

Ja og selvsagt toalettsaker, og lader til mobilen. 

Anonymkode: da45c...672

Skrevet

Takk for alle innspill! Gruer meg... Skal jeg ta med egne medisiner? Bruker noen som er litt uvanlige, så ikke sikkert de har dem der. 

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Takk for alle innspill! Gruer meg... Skal jeg ta med egne medisiner? Bruker noen som er litt uvanlige, så ikke sikkert de har dem der. 

Medisiner får du også der, de bestiller hvis ikke de har. Men jeg har alltid tatt med mine for sikkerhets skyld. 

Skrevet

I tillegg til det som allerede er nevnt kan det være lurt å ta med ting du kan holde på med.F.eks pc/nettbrett til å se serier med, håndarbeid,, bok,hobby osv. Og behagelige klær du kan gå med inne. Ta med medisiner for sikkerhet skyld. Lykke til! 

Anonymkode: 876b4...cd9

Skrevet

Husk uteklær :) 

Skrevet

Er det vanlig å kunne låse døra på rommet sitt? Er livredd for at noen plutselig kommer inn. Er lettskremt. 

Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er det vanlig å kunne låse døra på rommet sitt? Er livredd for at noen plutselig kommer inn. Er lettskremt. 

Det var ikke lås på dørene der jeg var på dps, en gang var det lås på rommet og jeg låste døra hele tiden. Da flyttet de meg til et rom uten lås, hvordan det er andre plasser vet jeg ikke. På en psykose avd jeg var på var det lås, og det var helt ok at jeg låste døren. De hadde jo nøkkel uansett. 

Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, veldig vanlig at man kan låse døren 🙂

Anonymkode: 876b4...cd9

Skrevet

Husk klær oog sko for mosjon. Gåturer og lett aktivitet i gymsal. 

Skrevet (endret)

Jeg pleier å ta med meg klær til å trene i, noen skift med behagelige klær, undertøy, nettbrett, av og til håndarbeid pluss ett sett med mer "ordentlige" klær (svart bukse og genser) i fall jeg skal til byen. Inne på avdelingen går jeg i noen treningstightser som jeg ikke bruker til trening og collagegensere. Liker ikke gå rundt i slaskete joggebukse og tights er like behagelig. Og så klart toalettsaker og ladere. 

Man kan ofte låse døren, men nattevaktene har jo tilsyn hver natt og da er det lettere å våkne hvis de må låse opp døren hver gang. 

Endret av Glitter
Skrevet
7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Her jeg jobber er det nøkkelkort til alle pasientrom. Så alle som skal inn på rommet ditt må bruke kort. Døra er mao låst. 

Skrevet (endret)

Om man bruker medisiner som kanskje ikke er standard å ha, kan det være lurt å ta med for et par dager. Personalet legger de sammen med resten av medisinene dine til de får bestilt. Det pleier å gå på en dag eller to :) 

Endret av FjellOgDalar
Skrevet
På 23.11.2019 den 12.28, AnonymBruker skrev:

Ta de med for sikkerhetsskyld. Legg igjen verdisaker hjemme med mindre det er noe du virkelig trenger. Håper du får et fint opphold :- ) 

Skrevet

Tusen takk for mange gode råd og ord❤️

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...