Gå til innhold

Flere som hater politiet her?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har et sterkt hat mot politiet pga en hendelse for noen år siden der de gjorde meg vondt med vilje og kalte meg ting. Jeg har mistet all respekt for de.

Flere som hater politiet?

Anonymkode: a008a...d41

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei. Jeg er glad for at de finnes. 

Anonymkode: 94a3b...070

Skrevet

Du kan jo ikke si generelt at politiet som gruppe er noen fæle folk! Den episoden du opplevde gjorde at du mistet respekten for dem som hadde med deg å gjøre akkurat der og da. Og da er det er jo kun dem du kan rette sinnet ditt mot, ikke mot politiet som gruppe generelt. Håper du greier å se forskjellen.

Skrevet

Var mange tråder rettet mot politiet nå. 😛

Men ja med tiden har jeg gått fra å respektere de til å være sint på de på grunn av noen hendelser jeg har vært involvert i, at de ikke gjorde jobben sin rundt en grov voldssak med flere innbrudd og brudd på kontaktforbudet som har gjort det veldig vanskelig for meg, og en avgjørelse de tok rundt å få tilbake lappen når jeg endelig hadde oppfyllt de kravene de satt for å få den tilbake, så ombestemmer de seg og skjerper kravene. Som får store konsekvenser for meg og mine barn. 

totalt sett har jeg utviklet et stort sinne mot de. Men det skal også sies at det er flere enkeltpersoner i politiet som har vært både snille og respektfulle mot meg. Når jeg treffer de (for eksempel da jeg møtte han ene på lekeland for barn) så slår vi av en prat og det er hyggelig. 

Skrevet

Nei Tvert imot.Håper vel bare de ligger lenger fremme i løypa enn mange later til å tro. Men man har nok vært litt misunnelig på de yrkene og utdanningene som i tidligere tider har vært bedre fulgt opp av samfunnet slik som leger, politi, heismontører og kanskhe noen andre. Disse ordningene rakner mye i dag kan.man få inntrykk av og de ender som arbeidsledige på det åpne markedet som oss" vanlige dødlige" Man er litt misunnelig kanskhe av og til på mennesker som klarer slike vanskelige rekruttetinskrav men jeg tror ikke det er noe godt sted å være spesielt ikke i dag. På radio hørte jeg noe rart for en måned eller to siden. En tidligere kjent etterforskingsleder så mye rart i et intervju. Leste også at han var død ganske tidlig i livet. Vedkommende virket veldig sympatisk og rammet av noe. Hørte senere at man hadde skifter metodikk i etterforskingsledelse og avhør og det ble fremstilt som om endringer var veldig positive. Har man bare lagt all skyld på tidligere ansatte? Det virket rart. Pussig og også foruroligende på politiets arbeidsvilkår.

Selv har annen type utdanning men er like arbeidsledig vært i store perioder av livet men ser fram til pensjonen kommer og jeg får vite hva min fulle pensjon blir om ikke så mange år. Det gir meg litt tryggere tilværelse. Stønad fra nav vet man jo aldri hva skjer med.

Nei jeg synes mere synd o.politiet selv om jeg gjerne skulle vært i løypa selv. Vært frisk nok til det.

Hva man irriteres mer på er vel mye prangende rikdom blant mang.Flotte båter og biler og boliger. Mye arvegods kanskje. Hørt naboene også kristne ergrer seg. Sier det er NRK ansattes flotte hytter og båter.  At det er media som har mest makt i dag. Vanskelig å si.

Jeg ønsker meg ikke makt og rikdommer en god helse som jeg ofte føler er fratatt meg rent menneskeskapt. Tror det er bakgrunn for mange føler frustrasjon. Tar en dag av gangen og prøver i likhet med andre å få enda bedre kontroll på en privatøkonomi preget av sparsommelig og lite forutsigbare inntekter etter vår målestokk her i landet. Selv om hva som har stått i avisen om at nav har tatt på seg mye mer forpliktelser enn de har penger til er veldig foruroligende. Økonomiske beskrsmankninger er ofte veldig styrende for oss mennesker. Min far var sjømann men tjente aldri mye og var nærmest minstepensjonist. Alt er ofte ikke som man tror. Virker som staten ikke garanterer for nav engang lenger. Alt kan skje virker det som. Mange har tilgang på medisiner sine som de pleier. Det betyr mye for manges balanse tror jeg. Samtid hører man så mye forskjellig info. Tror politiets ansatte rammes like hardt som mange andre også av psykiske ting.

Vi kjenner jo alle historien om kong Mi dass og hvordan det gikk med dem. Så rikdom er ikke alt.

Det er lite man kan stole på i dag.

Anonymkode: 761d7...e8c

Skrevet
47 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har et sterkt hat mot politiet pga en hendelse for noen år siden der de gjorde meg vondt med vilje og kalte meg ting. Jeg har mistet all respekt for de.

Nei, det har jeg ingen grunn til.

Anonymkode: 04244...da8

Skrevet

For å summere opp. Alt er ikke i skjønneste orden hos politiet heller tror jeg kanskje etter mye som kommer for dagen i media. Kanskje hva man trenger er et bokettersyn eller synliggjøring av faktiske kostnader slik at de som gir bevilgninger tar hensyn til hva som trengs. Tror dette er svært viktig. For dårlig oppfølging av sånne ting som forebyggende arbeide tror jeg er mye av årsak til at man opplever manglende nærhet til de som trenger til rett tid. Det er helt forferdelig tragisk å tenke på de som rammes så umenneskelig hårdt av svikt i ressurser. Jeg har lest i lokalavisa her at mange bare slutter i politiet på grunn av dette gapet mellom oppgaver og ressurser. Bare forferdelig å tenke på. Problemene med barnevernet har kanskje noe med denne utviklingen å gjøre. Farten på veiene våre bare øker og øker og ulykkene mer og mer alvorlige. Det kollektive reduseres ofte og tingene føles helt vilt. 

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hva man irriteres mer på er vel mye prangende rikdom blant mang.Flotte båter og biler og boliger. Mye arvegods kanskje. Hørt naboene også kristne ergrer seg. Sier det er NRK ansattes flotte hytter og båter. At det er media som har mest makt i dag. Vanskelig å si.

Tror ikke NRK-ansatte er de som er mest prangende rike. De er statsansatte.

Anonymkode: fcd22...3e9

Gjest Annamaria
Skrevet

Nei, politiet hjalp meg da jeg klikka fordi jeg hadde en demon inni meg

Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er 17.000 politiansatte i Norge. Var alle med den gangen du syns du ble behandlet dårlig, eller var det noen få du møtte? Videre: Er det greit å holde de som ikke var med ansvarlig for hendelsen der du mener det ble begått urett mot deg? 

Til sammenligning - er det greit av meg å hate alle trygdede dersom en trygdet trakasserer noen syns du? Er det greit åat jeg er redd for alle med bipolar lidelse dersom en med denne diagnosen har skadet noen? Jeg tror du skjønner poenget nå, så kommer ikke med flere sammenligninger. 

Så til spørsmålet ditt: Jeg er nok helt i andre enden av hat-skalaen enn deg. Jeg skal ikke dra det så langt å si jeg  e l s k e r  politiet, men du verden så inderlig glad jeg er for at vi har en rettstat her til lands, der politiet spiller en nøkkelrolle.

Skrevet

Vi har alle vårt tror jeg bare.

Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vi har alle vårt tror jeg bare.

Det er så sant som det er sagt.

Anonymkode: 04244...da8

Skrevet

Jeg er skeptisk til mennesker som sier at de hater politiet. Det vitner om et høyt voldspotensiale. 

Anonymkode: 4649b...d9a

Skrevet

Jeg hater vektere, dørvakter og alt annet rart som visstnok skal skape trygghet men som i realiteten arbeider utelukkende for oppdragsgiveren sin og gir blaffen i om besøkende er trygge eller ikke. 

Jeg er veldig glad i politiet og ønsker meg mer politi og ikke slik utviklingen er i dag, at mer og mer av dette arbeidet settes ut til private (vektere).

Skrevet (endret)
10 minutter siden, ISW skrev:

Jeg hater vektere, dørvakter og alt annet rart som visstnok skal skape trygghet men som i realiteten arbeider utelukkende for oppdragsgiveren sin og gir blaffen i om besøkende er trygge eller ikke. 

Jeg er veldig glad i politiet og ønsker meg mer politi og ikke slik utviklingen er i dag, at mer og mer av dette arbeidet settes ut til private (vektere).

Du "hater" du også ja, hm. Kraftige følelser overfor en yrkesgruppe syns jeg.

Det er store lokale variasjoner for alle gruppene du nevner. Der jeg bor er ikke beskrivelsen din av vektere og dørvakter treffende foreksempel, de gjør en god jobb både på klubber og på store arrangementer. I tillegg er det behov for endring av kultur og holdninger innenfor politistanden. Spesielt får de med ujevne mellomrom kritikk for håndtering av psykisk syke, rusmisbrukere og mørkhudede - med rette. 

Endret av Kayia
Skrevet
51 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er skeptisk til mennesker som sier at de hater politiet. Det vitner om et høyt voldspotensiale. 

Anonymkode: 4649b...d9a

Tja. At jeg blir meget forbannet og har voldstanker mot politiet skader _meg_ mer enn det skader dem. For jeg handler jo ikke på følelsene eller tankene så det er bare veldig selvplagende å ikke klare å gi slipp på det. Jeg har et veldig morderisk blikk da og det har de muligens fått et par ganger, uten at jeg gjør det med vilje. Sinnet mitt lyser nok litt ut av øyene når jeg ser de. :)

Skrevet
2 minutter siden, Kayia skrev:

Spesielt får politiet med ujevne mellomrom med rette kritikk for håndtering av psykisk syke, rusmisbrukere og mørkhudede. 

Husk at alle de gruppene du nevner her har seg selv å skylde på. Hvem er så dum å ville bli født mørkhudet feks?

Anonymkode: 3e162...a7f

Skrevet
1 time siden, Kayia skrev:

Du "hater" du også ja, hm. Kraftige følelser overfor en yrkesgruppe syns jeg.

Det er store lokale variasjoner for alle gruppene du nevner. Der jeg bor er ikke beskrivelsen din av vektere og dørvakter treffende foreksempel, de gjør en god jobb både på klubber og på store arrangementer. I tillegg er det behov for endring av kultur og holdninger innenfor politistanden. Spesielt får de med ujevne mellomrom kritikk for håndtering av psykisk syke, rusmisbrukere og mørkhudede - med rette. 

Prøv å flytte til Oslo. Maktmisbruk er vel et nokså treffende begrep. 

Å si at vektere og dørvakter er til for å skape trygghet for gjester og besøkende er som å si at inkassobransjen skal hjelpe skyldnere med økonomien sin eller at bankenes hensikt er å hjelpe folk til å kjøpe bolig. Jeg vil si at 99% av fokuset for vektere er å hjelpe oppdragsgiveren sin i forhold til skjenkebevilling, verdier, etc.

Jeg hater ikke vektere som personer, men jeg hater konseptet med «privat politi». 

Gjest Annamaria
Skrevet

Vektere elsker å stå å nekte folk inngang fordi de elsker makten ved å si helt edru folk er for berusa til å komme inn. De greier ikke se forskjell på edru og full en gang så hvorfor ha den jobben lol

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...