Gå til innhold

Jobb

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg jobber full stilling som renholdsoperatør. Mandag til fredag 7-15. Jeg står opp kl 0530 og legger meg kl 22. 

Jeg er svært glad for at jeg har en jobb å gå til. Jeg tjener også godt. Men jeg er MYE sliten. Allerede på mandag ser jeg frem til helgen så jeg får sovet ut..

Er det vanlig å ha det slik? Eller er det meg og/eller jobben. 

Anonymkode: 15eb9...fef

Videoannonse
Annonse
Skrevet
13 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg jobber full stilling som renholdsoperatør. Mandag til fredag 7-15. Jeg står opp kl 0530 og legger meg kl 22. 

Jeg er svært glad for at jeg har en jobb å gå til. Jeg tjener også godt. Men jeg er MYE sliten. Allerede på mandag ser jeg frem til helgen så jeg får sovet ut..

Hva er en renholdsoperatør? En som har det overordna ansvaret for å vaske maskiner eller mest ansvar for andre som vasker. Eller er det en renholdsarbeider? 

Anonymkode: 2ae23...b6a

Skrevet (endret)
32 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva er en renholdsoperatør? En som har det overordna ansvaret for å vaske maskiner eller mest ansvar for andre som vasker. Eller er det en renholdsarbeider? 

Renholdsoperatør er tittelen til en sertifisert renholder.

Til ts, hvor lang er arbeidsdagen din? Har du gjort forsøk med å legge deg tidligere enn 22, og evt hjelper det? Hjelper det å være aktiv i fritiden? Sist - hvordan er døgnrytmen og formen når du har ferie?

Endret av Kayia
Skrevet
1 time siden, Kayia skrev:

Renholdsoperatør er tittelen til en sertifisert renholder.

Til ts, hvor lang er arbeidsdagen din? Har du gjort forsøk med å legge deg tidligere enn 22, og evt hjelper det? Hjelper det å være aktiv i fritiden? Sist - hvordan er døgnrytmen og formen når du har ferie?

8 tiner 

Ja 

Nei 

Nei 

God døgnrytme og mye bedre form 

ps. Jeg er ikke trøtt men sliten i kroppen. 

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

8 tiner 

Ja 

Nei 

Nei 

ps. Jeg er ikke trøtt men sliten i kroppen. 

Du har et typisk "sliteyrke" som må være slitsomt 

Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du har et typisk "sliteyrke" som må være slitsomt 

Synes egentlig ikke det heller. Jeg liker å holde meg i form, og jeg slipper stress. Men går over 10.000 skritt 

Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Synes egentlig ikke det heller. Jeg liker å holde meg i form, og jeg slipper stress. Men går over 10.000 skritt 

Det er bra at du trives med det. Men det er jo tydelig at jobben gjør deg sliten da. 

Skrevet
19 minutter siden, AnonymBruker skrev:

8 tiner 

Ja 

Nei 

Nei 

Da er det vel jobben du blir sliten av?

Anonymkode: 4fa19...ec3

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Da er det vel jobben du blir sliten av?

Anonymkode: 4fa19...ec3

Begynner å tenke i de baner... 

Skrevet

Du har vel kanskje utfordringer i livet i tillegg til jobb? Vanskelig å skille hva som skyldes det ene eller det andre. Uansett gjelder det jo å ta best mulig vare på seg selv. 

Anonymkode: a367a...589

Skrevet (endret)
18 timer siden, AnonymBruker skrev:

Vanskelig å si noe for meg, uten å kjenne deg. Jeg er ikke så sikker på at det er uvanlig å ha det sånn. Selv liker jeg også helger og ferier godt, og sover lenger på fritiden. Samtidig liker jeg jobben min så godt at det er fint med ukedager fullt opp av jobb også. Jeg kunne ikke sett for meg tilværelsen uten, og har ikke lyst på annen jobb. Jeg får ofte nye oppgaver i tillegg til de jeg har fra før, i likhet med kollegene mine. Når dette blir belastende tar vi dette opp med leder og prioriterer/flytter på oppgaver oss i mellom, evt bistår hverandre. Er dette et alternativ i jobben din?

Hvilke løsningesalternativ har du forresten tenkt på selv? 

Endret av Kayia
Skrevet
34 minutter siden, Kayia skrev:

Vanskelig å si noe for meg, uten å kjenne deg. Jeg er ikke så sikker på at det er uvanlig å ha det sånn. Selv liker jeg også helger og ferier godt, og sover lenger på fritiden. Samtidig liker jeg jobben min så godt at det er fint med ukedager fullt opp av jobb også. Jeg kunne ikke sett for meg tilværelsen uten, og har ikke lyst på annen jobb. Jeg får ofte nye oppgaver i tillegg til de jeg har fra før, i likhet med kollegene mine. Når dette blir belastende tar vi dette opp med leder og prioriterer/flytter på oppgaver oss i mellom, evt bistår hverandre. Er dette et alternativ i jobben din?

Hvilke løsningesalternativ har du forresten tenkt på selv? 

Jeg har tenkt og prøvd så mye, er derfor jeg spør her ;) 

Trives for øvrig godt på jobb, er heldig og jobber på psykiatrisk klinikk (sykehus). 

Skrevet
30 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har tenkt og prøvd så mye, er derfor jeg spør her ;) 

Trives for øvrig godt på jobb, er heldig og jobber på psykiatrisk klinikk (sykehus). 

Ok. Du skriver såpass lite at jeg tror ikke noen her greier å hjelpe deg basert på det du meddeler :) 

Skrevet
8 minutter siden, Kayia skrev:

Ok. Du skriver såpass lite at jeg tror ikke noen her greier å hjelpe deg basert på det du meddeler :) 

Jeg forstår. Men takk likevel, for at dere prøvde :) 

Skrevet

Jeg tror du kan se litt på dette som på en bankkonto. Det er noe som bruker din energi, og det er noe som bygger opp energi (restitusjon). Med din jobb er det klart at jobben forbruker fysisk energi - ca 40 timer i uka. Hva annet forbruker energi? Husarbeid? Er boforholdene noe som tar eller fyller på energi? Hva med parforholdet, barn, syke barn, andre forpliktelser som gamle foreldre eller noe annet? Dugnader?

Hvordan restituerer du? Er det kun søvnen? Eller er det aktiviteter du driver med som gir deg mer energi enn du bruker? Når dette regnskapet er satt opp, kan du begynne å se på om det er mulig å redusere utgiftssiden og/eller øke inntektssiden. Tror ganske mange har godt av en slik regnskapsstatus innimellom.

Skrevet

Du fikk meg til å tenke på noe, Kupton.

Bruker jeg like mye (eller mer) energi når jeg ligger på sofaen og hviler kroppen og kort sagt kjeder meg og ikke gjør noe annet enn å sitte på mobil eller se TV - som når jeg er ute og bruker mye fysisk energi på ting jeg liker å gjøre? 

Skrevet

Før var jeg aktiv fra morgen til kveld. Hver eneste dag. Så ble jeg alvorlig deprimert og møtte veggen både fysisk og psykisk. Jeg var utslitt. Etter det snudde livet mitt seg. Jeg har forsøkt å finne en balanse, men jeg finner den aldri. 
Dette er noe som forringer livet mitt i betydelg stor grad fordi jeg bla bruker all energi på jobben. Ingen (og ingenting) kan hjelpe meg med dette. Takk tii Kupton som også forsøkte. 

Skrevet

Ps. Sovnet før 21 i går kveld. Det hjalp litt. Men hvilket liv er det? Jeg kommer hjem kl 1530 og legger meg igjen 2030.. Dvs jeg får da 5 timer «fritid» hvor jeg er så sliten at jeg ikke orker  å gjøre noe uansett. 

Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ps. Sovnet før 21 i går kveld. Det hjalp litt. Men hvilket liv er det? Jeg kommer hjem kl 1530 og legger meg igjen 2030.. Dvs jeg får da 5 timer «fritid» hvor jeg er så sliten at jeg ikke orker  å gjøre noe uansett. 

Tja, er ikke alle mer tiltaksløse og slitne i mørketiden da? Gi deg selv rom til å hvile etter behov i ukedagene, så har du mer energi i helgene? Hvor gammel er du forresten?

Ps. Om du er så sliten at du ikke orker noe er det vel like greit å velge å sove mer, ettersom du føler deg bedre dagen etter da? ;) 

Skrevet

Jeg er 43. Jeg er sånn året rundt. Det er svært sjelden jeg er utvilt også. Må bare stålsette meg om morgenen for å klare å gjennomføre en dag. Men jeg er også glad jeg har jobb. Min mann er uføretrygdet og mye dårlig, jeg hadde blitt tullete av å gå hjemme. 
Ja, jeg får vel heller begynne å legge meg 2030 hver dag og se om det hjelper. 
Jeg bruker helgene til å hente meg inn igjen. 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...