AnonymBruker Skrevet 25. november 2019 Skrevet 25. november 2019 Har hørt man kan få dekket det. Hva skal til for å få det dekket? Noen her som får det dekket? Anonymkode: 8d22d...edb 1 Siter
FjellOgDalar Skrevet 25. november 2019 Skrevet 25. november 2019 Om man mottar hjelp fra hjemmetjenesten i kommunen > 1x i uka, har man krav på gratis tannlege hos den offentlige tannhelsetjenesten. 0 Siter
Glitter Skrevet 25. november 2019 Skrevet 25. november 2019 Det er ikke det å være psykisk syk i seg selv som gjør det, men som nevnt over hvis man får oppfølging av kommunal rus- og psykiatritjeneste. 0 Siter
usikker Skrevet 25. november 2019 Skrevet 25. november 2019 Om legen kan dokumentere « manglende evne til egenomsorg», kan du få dekket deler av ulike tannbehandlinger. Dette er et eget skriv/dokument, som både private og offentlige tannleger skal forholde seg til. 0 Siter
stjernestøv Skrevet 25. november 2019 Skrevet 25. november 2019 Jeg får det dekket fordi jeg får hjelp av rus og psykiatitjenesten i kommunen. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 25. november 2019 Skrevet 25. november 2019 Akkurat nå, stjernestøv skrev: Jeg får det dekket fordi jeg får hjelp av rus og psykiatitjenesten i kommunen. Jeg vet man får dekket hvis man bor i omsorgsbolig, men visste ikke at man fikk dekket om man bare hadde psykiatritjenesten.. hvor ofte har du de da? Anonymkode: 8d22d...edb 0 Siter
stjernestøv Skrevet 25. november 2019 Skrevet 25. november 2019 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg vet man får dekket hvis man bor i omsorgsbolig, men visste ikke at man fikk dekket om man bare hadde psykiatritjenesten.. hvor ofte har du de da? Anonymkode: 8d22d...edb Kan ha de opp til en gang i uken og kan ringe ved behov, men som regel er det hver fjortende dag. 1 Siter
AnonymBruker Skrevet 25. november 2019 Skrevet 25. november 2019 Akkurat nå, stjernestøv skrev: Kan ha de opp til en gang i uken og kan ringe ved behov, men som regel er det hver fjortende dag. Var det de eller du eller tannlegen som ordnet det? Har du hjemmetjenesten i tillegg? Anonymkode: 8d22d...edb 0 Siter
stjernestøv Skrevet 25. november 2019 Skrevet 25. november 2019 19 minutter siden, AnonymBruker skrev: Var det de eller du eller tannlegen som ordnet det? Har du hjemmetjenesten i tillegg? Anonymkode: 8d22d...edb Det var psykiatrietjenesten som ordnet det,jeg leverte arket. Har ikke hjemmetjenesten. Men en gang gikk jeg til privat tannlege og han sa "Er ikke du uføretrygdet og psykisk syk"? Da sendte han inn noe sånn at jeg fikk det billigere. 0 Siter
girlinyellow Skrevet 25. november 2019 Skrevet 25. november 2019 Jeg får billigere tannlege. Ikke pga. sykdom, men pga. medikamenter som gir munntørrhet. Tok en test hos tannlegen, og fikk påvist munntørrhet. Etter dette har prisene gått betydelig ned for meg 👍🏻 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 25. november 2019 Skrevet 25. november 2019 1 time siden, usikker skrev: Om legen kan dokumentere « manglende evne til egenomsorg», kan du få dekket deler av ulike tannbehandlinger. "Manglende evne til egenomsorg" burde vært et kriterie alene. Ikke om du er syk på generelt grunnlag. Mange som får oppfølging av hjemmesykepleien feks ved å få utlevert tabletter kan ha god evne til egenomsorg. Anonymkode: c98e5...ef8 1 Siter
Eva Sofie Skrevet 25. november 2019 Skrevet 25. november 2019 2 timer siden, AnonymBruker skrev: "Manglende evne til egenomsorg" burde vært et kriterie alene. Ikke om du er syk på generelt grunnlag. Mange som får oppfølging av hjemmesykepleien feks ved å få utlevert tabletter kan ha god evne til egenomsorg. Anonymkode: c98e5...ef8 Jeg er enig med deg. Jeg får dekket tannlegge med grunnlag i at jeg får utlevert medisiner av hjemmesykepleien og har generelt en god evne til egenomsorg. Men, en situasjon kan være sammensatt, for når det kommer til munnhygiene blir det svært vanskelig, noe jeg har et åpent forhold til min tannlege om, pga. overgrepserfaringer. Min erfaring med å være åpen om dette med tannlegen var utelukkende positiv, men det å ta steget dit var skummelt og krevde mot. Jeg ble, som psykologen på forhånd hadde hevdet at jeg ville, bli møtt med respekt og forståelse og en vilje til problemløsning. Tannlegen kom med resept på tannkrem med ekstra høyt fluorinnhold, forslag på tannstikker, anbefalinger på munnskyllevann og bruk av fluortabletter tilpasset min situasjon. Etter at jeg begynte å følge det har også min tannhelse bedret seg. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.