Gå til innhold

Glemmer substantiv

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har problemer på jobb fordi jeg glemmer substantiv. Når jeg glemmer, må jeg finne en måte og forklare hva jeg tenker på, noe som krever at det går unødig mye tid for å få sagt det jeg skal si, og kollegene må ofte gjette seg frem. Føler meg dum og at jeg ikke mestrer jobben min skikkelig. Kjæresten har kommentert at jeg har blitt verre, og at jeg ofte finner på ord/navn, og at det mange ganger ender opp i at det jeg sier blir helt feil. Det blir verre når jeg e sliten. Kan dette komme av depresjoner? Er det noe jeg kan gjøre for å trene opp dette?

Anonymkode: 9db05...d37

Videoannonse
Annonse
Skrevet
8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Har problemer på jobb fordi jeg glemmer substantiv. Når jeg glemmer, må jeg finne en måte og forklare hva jeg tenker på, noe som krever at det går unødig mye tid for å få sagt det jeg skal si, og kollegene må ofte gjette seg frem. Føler meg dum og at jeg ikke mestrer jobben min skikkelig. Kjæresten har kommentert at jeg har blitt verre, og at jeg ofte finner på ord/navn, og at det mange ganger ender opp i at det jeg sier blir helt feil. Det blir verre når jeg e sliten. Kan dette komme av depresjoner? Er det noe jeg kan gjøre for å trene opp dette?

Anonymkode: 9db05...d37

Dette høres ut som meg. Nevrologen min setter ikke dette i sammenheng med psykiske lidelser i mitt tilfelle, men i sammenheng med epilepsien. Jeg er likevel ikke helt sikker og tror det kan være en god blanding. Det står på listen min over hva jeg skal ta opp med psykologen min en gang i fremtiden, for jeg ønsker å høre hans synspunkt på det. Jeg opplever generelt å surre mye med ord og ikke finne de riktige ordene, selv vanlige og ofte brukte ord, særlig når jeg er fysisk og/eller psykisk sliten. Enda verre blir det de dagene jeg er det jeg kaller meg "epilepsisliten" og føler at faren for anfall er til stede og alarmen bør tas på.

PS: Jeg har det de vet ikke psykogene ikke-epileptiske anfall (PNES).

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...