Gå til innhold

Jeg føler meg frisk nå 🙂

Anbefalte innlegg

Skrevet

Men jeg er redd for om det ikke er riktig. Jeg er også redd for at jeg egentlig ikke er her og at verden rundt meg bare går sin vante gang uten meg tilstede. På en måte skjønner jeg jo at jeg lever, men på en annen måte er jeg redd for at jeg bare tror at jeg lever. At alt jeg opplever bare er en slags drøm eller en annen virkelighet på et annet plan. Og hvis jeg skulle være død i den virkelige verden, så greier jeg å ha kontakt med andre fordi de har evnen til å se meg og å høre meg sånn at de gir gjensvar når jeg forsøker å samhandle med dem. 

Det er en veldig rar og ekkel følelse. Jeg skriver nå på et nettforum, det vet jeg. Men om jeg får svar, hvordan kan jeg vite med sikkerhet at jeg virkelig får svar og ikke bare tror det? Hvordan kan jeg med sikkerhet vite at jeg kan kommunisere både skriftlig og muntlig med andre, og at jeg ikke bare innbiller meg det? At hjernen dikter opp troverdige historier og gir meg falske forestillinger om at jeg er delaktig i denne verden uten at jeg egentlig er det? Sånn at jeg skal tro at jeg lever?

Er det en finurlig form for tvangstanker, eller har det psykotisk karakter?

Av en eller annen grunn har hjernen min blitt mer mottakelig for psykotisk tankeinnhold, og det bekymrer meg. Hva kan være årsaken til det? 

Anonymkode: 17776...7f8

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hadde en venninne i USA som sa: " What if all this is a dream? What if nothing really exists?" Hun var ikke preget av tvangstanker eller psykose den jenta der! Tvert i mot var hun et meget oppegående og interessant menneske. Hun var bare et hakk dypere enn de fleste og stilte spørsmål ved tilværelsen som andre ikke gjorde. Men hun var ikke opphengt i det! Hun var helt normal. Kanskje du skal slappe helt av og tenke på tankene dine som helt normale, bare dypere og mer interessante enn det som normalt er?

Skrevet

Slike eksistensielle spørsmål  har jeg også. Er jeg her? Er alle rundt meg her? Hvorfor er jeg her osv. Det er et langvarig grubling og jeg funnet ikke ut at det. Kan plutselig få den følelsen og lure på om jeg blir styrt av andre enn meg selv. 

Har kommet fram til at det må være en form for brakkesyke. 

Gjest Annamaria
Skrevet

Da jeg var psykotisk sist ble jeg et par ganger lammende redd jeg egentlig var død

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...