Gå til innhold

Langrennski - Frosken, Elextra eller andre.


Nicklusheletida

Anbefalte innlegg

Nicklusheletida

Nå har jeg trålet 3 sportsbutikker  sammen med yngstedatter for å prøve å finne ski til henne og det klarte vi ikke. Vi har vært på XXL, G-sport og G max. 

Det er jammen ikke lett å finne ski lenger. På alle disse 3 butikkene har de nesten bare felleski. Veldig begrenset utvalg av smøreski og det er smøreski vi skal ha. 

Det de sier er at markedet vil ha felleski fordi folk vil ha det så lettvindt og dermed tar de ikke inn smøreski lenger, selv om alle ekspeditørene sier ar de selv foretrekker smøreski og mener det er best.

Jeg har veldig god erfaring med skiene mine. Jeg har Madshus Hyper sonic. Beste skiene jeg har hatt. Jeg kjøpte det samme til sønnen for et par år siden og han er også kjempeforbøyd. Nå er jeg ute etter å finne det samme til datteren. Enten det eller Nano sonic . Kan godt være andre merker altså, men må ha samme kvalitet.

Har dere peiling på hvilke butikker i Oslo hvor det er håp om å finne gode smøreski ? 

Frustret etter handleturen i dag 🤔

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

4 minutter siden, Nicklusheletida skrev:

Nå har jeg trålet 3 sportsbutikker  sammen med yngstedatter for å prøve å finne ski til henne og det klarte vi ikke. Vi har vært på XXL, G-sport og G max. 

Det er jammen ikke lett å finne ski lenger. På alle disse 3 butikkene har de nesten bare felleski. Veldig begrenset utvalg av smøreski og det er smøreski vi skal ha. 

Det de sier er at markedet vil ha felleski fordi folk vil ha det så lettvindt og dermed tar de ikke inn smøreski lenger, selv om alle ekspeditørene sier ar de selv foretrekker smøreski og mener det er best.

Jeg har veldig god erfaring med skiene mine. Jeg har Madshus Hyper sonic. Beste skiene jeg har hatt. Jeg kjøpte det samme til sønnen for et par år siden og han er også kjempeforbøyd. Nå er jeg ute etter å finne det samme til datteren. Enten det eller Nano sonic . Kan godt være andre merker altså, men må ha samme kvalitet.

Har dere peiling på hvilke butikker i Oslo hvor det er håp om å finne gode smøreski ? 

Frustret etter handleturen i dag 🤔

 

Går det ikke an å bestille online?

https://braasport.no/produkter/utstyr/ski/langrennski/langrennski-klassisk/hypersonic-carbon-classic-langrennski/9158/

Anonymkode: 0a056...61c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvordan skal jeg klare å velge ut riktig ski her ? Erfaringen fra de butikkene jeg har vært på ( av de som måler tyngden på skiene)  er at selv om lengden stemmer og vekta sånn noenlunde i forhold til det som er oppgitt på skiene, så var de skiene de hadde på lager likevel litt for tunge etter måling. Da blir det vanskelig å bare velge ut et par ski på nettet. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, Nicklusheletida skrev:

Nå har jeg trålet 3 sportsbutikker  sammen med yngstedatter for å prøve å finne ski til henne og det klarte vi ikke. Vi har vært på XXL, G-sport og G max. 

Det er jammen ikke lett å finne ski lenger. På alle disse 3 butikkene har de nesten bare felleski. Veldig begrenset utvalg av smøreski og det er smøreski vi skal ha. 

Det de sier er at markedet vil ha felleski fordi folk vil ha det så lettvindt og dermed tar de ikke inn smøreski lenger, selv om alle ekspeditørene sier ar de selv foretrekker smøreski og mener det er best.

Jeg har veldig god erfaring med skiene mine. Jeg har Madshus Hyper sonic. Beste skiene jeg har hatt. Jeg kjøpte det samme til sønnen for et par år siden og han er også kjempeforbøyd. Nå er jeg ute etter å finne det samme til datteren. Enten det eller Nano sonic . Kan godt være andre merker altså, men må ha samme kvalitet.

Har dere peiling på hvilke butikker i Oslo hvor det er håp om å finne gode smøreski ? 

Frustret etter handleturen i dag 🤔

 

Jeg ville sett på XXL

Anonymkode: 78153...a81

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Jeg ville sett på XXL

Anonymkode: 78153...a81

Skulle stå XXL på Alnabru 🙂 

Anonymkode: 78153...a81

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Skulle stå XXL på Alnabru 🙂 

Anonymkode: 78153...a81

Ok, takk :)

På den XXL butikken jeg var på i dag sa de at de nesten ikke tar inn lenger, men får ringe til Alnabru for å høre om de har der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

35 minutter siden, Nicklusheletida skrev:

Nå har jeg trålet 3 sportsbutikker  sammen med yngstedatter for å prøve å finne ski til henne og det klarte vi ikke. Vi har vært på XXL, G-sport og G max. 

Det er jammen ikke lett å finne ski lenger. På alle disse 3 butikkene har de nesten bare felleski. Veldig begrenset utvalg av smøreski og det er smøreski vi skal ha. 

Det de sier er at markedet vil ha felleski fordi folk vil ha det så lettvindt og dermed tar de ikke inn smøreski lenger, selv om alle ekspeditørene sier ar de selv foretrekker smøreski og mener det er best.

Jeg har veldig god erfaring med skiene mine. Jeg har Madshus Hyper sonic. Beste skiene jeg har hatt. Jeg kjøpte det samme til sønnen for et par år siden og han er også kjempeforbøyd. Nå er jeg ute etter å finne det samme til datteren. Enten det eller Nano sonic . Kan godt være andre merker altså, men må ha samme kvalitet.

Har dere peiling på hvilke butikker i Oslo hvor det er håp om å finne gode smøreski ? 

Frustret etter handleturen i dag 🤔

 

Beste butikkene for langrennski er Milsluker’n og Bull, med Oslo Sportslager like bak.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida
4 minutter siden, Xtra skrev:

Beste butikkene for langrennski er Milsluker’n og Bull, med Oslo Sportslager like bak.

Tusen takk 🙂 Bull har jeg ikke hørt om. Googlet litt. Er det Bull i sørkedalsveien du tenker på ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Nicklusheletida skrev:

Tusen takk 🙂 Bull har jeg ikke hørt om. Googlet litt. Er det Bull i sørkedalsveien du tenker på ?

Jeg er enig med Xtra, og har i tillegg hørt mye bra om Milslukern, men ikke vært der selv. 

Jeg har både felleski og smøreski, og blir mer og mer glad i felleskiene mine såfremt det ikke er ordentlig kaldt. Hadde ikke et eneste glippetak på lørdag, da jeg gikk i flere timer ved temperatur på rundt minus 1. Og jeg synes det er utrolig deilig å bare ta med skiene på en kort tur, uten å måtte tenke på hvordan best smøre dem. Når temperaturen går under ca minus fem, bruker jeg smøreskiene. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida
1 minutt siden, frosken skrev:

Jeg er enig med Xtra, og har i tillegg hørt mye bra om Milslukern, men ikke vært der selv. 

Jeg har både felleski og smøreski, og blir mer og mer glad i felleskiene mine såfremt det ikke er ordentlig kaldt. Hadde ikke et eneste glippetak på lørdag, da jeg gikk i flere timer ved temperatur på rundt minus 1. Og jeg synes det er utrolig deilig å bare ta med skiene på en kort tur, uten å måtte tenke på hvordan best smøre dem. Når temperaturen går under ca minus fem, bruker jeg smøreskiene. 

Ok, så da har du ski til ett hvert føre 🙂 

Jeg skal sjekke de butikkene dere har nevnt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Nicklusheletida skrev:

Ok, så da har du ski til ett hvert føre 🙂 

Jeg skal sjekke de butikkene dere har nevnt.

Tror det er mange som tenker at dersom du er ordentlig glad i å gå på ski, så kan det være dumt å bare ha felleski. Men jeg tror også at flere og flere blir veldig glad i felleskiene sine. 

Lykke til med kjøpsrunden 🙂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan noen fortelle meg om hvilke felleski man skal kjøpe. (Man=Meg som ikke har lest meg opp på felleski). Har ikke lyst til å gå i fella, lissom..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nicklusheletida
55 minutter siden, frosken skrev:

Tror det er mange som tenker at dersom du er ordentlig glad i å gå på ski, så kan det være dumt å bare ha felleski. Men jeg tror også at flere og flere blir veldig glad i felleskiene sine. 

Lykke til med kjøpsrunden 🙂

Alle de tre ekspeditørene jeg snakket med i dag, mente at hvis man var sånn noen lunde flink til å gå på ski, er smøreski best. Han ene sa det slik Så lenge man har teknikken inne, har man det mest morro på smøreski.

En annen sammenlignet felleski med el- sykkel. Det er for de som skal ta seg en tur og vil ha det lettvint. Ikke gidder å smøre og ikke gidder å tråkke og at det ble flere og flere av dem. 

Alle innrømte riktignok at felleski var å foretrekke på nullføre 🙂

Det kan jo stemme med den erfaringer jeg har at skiene mine er best på blåføre, men da er de også fantastiske. 

Det kan jo være noe å tenke på at jeg kanskje må skaffe meg et skipar til, men nå må datteren prioriteres først.

Endret av Nicklusheletida
.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

39 minutter siden, cathlin skrev:

Kan noen fortelle meg om hvilke felleski man skal kjøpe. (Man=Meg som ikke har lest meg opp på felleski). Har ikke lyst til å gå i fella, lissom..

Hva slags tråd er dette du har rotet deg inn i? Du skal heller bli med meg å ta et glass vin du, vi er litt mer sånn "bypåske- personer".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida
2 minutter siden, Fionys skrev:

Jeg kjøpte felleski til min datter på 11 år, hun er meget fornøyd.

Ok, men datteren min er 18 og jeg har liksom bestemt at hun ikke skal ha felleski da og hun er enig. 🙂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Nicklusheletida skrev:

Ok, men datteren min er 18 og jeg har liksom bestemt at hun ikke skal ha felleski da og hun er enig. 🙂

På hvilken måte går hun på ski? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida
Akkurat nå, Fionys skrev:

På hvilken måte går hun på ski? 

Klassisk med litt skøyting innimellom. 

Svarte jeg på det du lurte på ?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...