Gå til innhold

Noen råd til å takle reaksjoner etter terapitimen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kommer akkurat fra psykologen. Jeg føler at kroppen skal sprenges for det gjør så vondt i følelsene. Går litt rundt meg selv og vet ikke hvordan jeg skal roe ned . Noen råd? 

Anonymkode: 939e3...2fe

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mitt beste råd er å bare la det få gjøre vondt. Prøv å vær tilstede i kroppen. Følelser kan være vonde og ubehagelige, men er ikke farlige, selv om det kan kjennes sånn. Veien ut går igjennom, ikke utenom. 

Anonymkode: 90c76...fff

Skrevet

Jeg sliter mye med det samme. Det er et kjøpesenter der jeg går, så jeg pleier å gå å kikke en stund før jeg drar hjem.

Anonymkode: 90897...54b

Skrevet
19 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kommer akkurat fra psykologen. Jeg føler at kroppen skal sprenges for det gjør så vondt i følelsene. Går litt rundt meg selv og vet ikke hvordan jeg skal roe ned . Noen råd? 

Begynn med juleshopping! Gjør noe annet så slipper du å gå å kjenne på alle vondter :) 

Anonymkode: fe226...4d7

Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Har du forsøkt å skrive ned tankene dine og det du føler? Det hjelper meg i mange situasjoner. Det er mye egenterapi i skriving. Man trenger ikke vise det til noen, men bare ha det for sin egen del. Ta vare på det til senere eller kaste det for den sags skyld. Poenget er å få satt det ned i litt ordnede former og få det litt mer konkret. Rydde litt i topplokket og i følelseskaoset.

Skrevet

Jeg hadde en vond reaksjon etter terapitime i dag med masse følelser involvert, og det løste jeg ved å ta en tur til byen og se på salget. Rett og slett avlede seg selv sånn at en begynner å tenke på noe annet. Ofte hjelper det bare å forlate hjemmet for en liten stund for å ta inn andre inntrykk. Da blir i alle fall jeg straks mye bedre.

Skrevet
17 minutter siden, Visma skrev:

Jeg hadde en vond reaksjon etter terapitime i dag med masse følelser involvert, og det løste jeg ved å ta en tur til byen og se på salget. Rett og slett avlede seg selv sånn at en begynner å tenke på noe annet. Ofte hjelper det bare å forlate hjemmet for en liten stund for å ta inn andre inntrykk. Da blir i alle fall jeg straks mye bedre.

Nettopp det jeg har forsøkt å poengtere og forklare viktigheten av i en annen tråd. Glad du hadde en positiv opplevelse me  det :)

Skrevet

Kanskje du burde prøve å slappe litt av. Bare være hjemme i sofaen og drikke en kopp te, kakao eller se på en serie. Har du vært mye ute å farta i det siste? Jeg merker ihvertfall med meg selv når jeg sliter veldig mye psykisk så tåler ikke kroppen så mye sanseinntrykk og har godt av litt skjerming borte fra folk og inntrykk. Jeg klarer ikke å være ute f.eks butikker eller være sosial når jeg sliter såpass mye.

Anonymkode: b274f...98a

Skrevet

Dette er noe du burde snakke med terapeuten din om så dere kan øve på å avslutte timen på en måte som gjør at du stenger litt av og får tankene litt vekk fra det dere har pratet om og som er vanskelig. Bruk et par minutter på slutten av timen til å snakke om noe helt hverdagslig. Dette har hjulpet meg så mye til å ikke ha med meg absolutt alle følelsene ut av terapirommet og være helt alene med de. Nå trenger vi ikke bruke disse minuttene på slutten av timen lenger fordi jeg klarer selv å gjøre dette skiftet. 

Anonymkode: 128a2...54d

Skrevet
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Høre å musikk? 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...