Gå til innhold

Behandlingen gir økt selvskadingtrang..

Anbefalte innlegg

Skrevet
16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Her blir jeg altså kalt egoistisk og en tyv og kjeltring som stjeler, bare fordi jeg spurte deg om hvorfor du drev og kuttet deg og anbefalte deg å finne andre måter å løse vanskelige følelser på. 

Du burde se å ta deg kraftig sammen! Det er IKKE noe mer synd på deg enn på andre, og det du sliter med gir deg INGEN rett til å utagere så voldsomt mot en som forsøkte å hjelpe.

Anonymkode: 9869a...a4c

Sier du som har endret mitt innlegg til å handle om deg og hvor langt du er nede... makan ser du ikke hva du skriver selv ? Hvor i min tråd har jeg skrevet at det er synd i meg ? Kanskje det er dine følelser som gjenspeiler seg hær. God bedring… håpe du får hjelp! 

Anonymkode: 2ba37...dc6

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvor gammel er du? 14?

Det er ihvertfall ikke vanskelig å vite hvem du er siden du har en veldig karakteristisk skrivefeil. 

Og joda jeg får hjelp. Men i motsetning til deg greier jeg å nyttiggjøre meg den. Hvis ikke man en gang gidder å prøve så er man med på å sløse bort økonomiske, faglige og menneskelige ressurser for stat og kommune. Og det vil ihvertfall ikke jeg ha på meg. 

La oss innse det. Det var DU som begynte å være ufin bare fordi jeg tenkte at å stille deg slike spørsmål skulle hjelpe deg til å tenke annerledes. Men du har rett i at jeg ikke er noen terapeut eller har noen helsefaglig bakgrunn. Så jeg sier unskyld for å ha stilt deg de spørsmålene. Og jeg sier unskyld for at jeg sa at du hadde eupf. Unskyld til alle med EUPF for mine sårende kommentarer om det. Jeg har hatt diagnosen selv men har vokst den av meg,,,

Skrevet

Og unskyld for at jeg var frekk og spurte om du var 14 år. Jeg ble irritert på deg fordi du ikke er noe snill mot meg heller når du svarer meg. 

Skrevet

Og unskyld for at jeg sa at du ikke nyttiggjør deg hjelpen du får. Det kan ikke jeg vite noe om selvfølgelig. Og om du prøver, så er du ihvertfall på vei! God bedring til deg også! 

Skrevet

Jeg sa ikke at jeg var langt nede. Jeg sa at for alt dere vet så kan jeg være langt nede selv. 

Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hallo ? Ka feiler deg ??? Les om selvskading så forstår du hvorfor folk skader seg. Du trenger ikke å komme hit og fortelle meg at det er et valg jeg tar selv, jeg er ikke fette dum i hode okei !? Jeg vet at det er et valg jeg tar selv og det var ikke det jeg lurte på, men om det er normalt at når man slutter med en ting så kan man få problemer med andre ting som man har slitt med før. Svar neste gang på det folk spør om ikke på det som du tenker på. Da får du heller skrive et eget innlegg selv der du spør folk om hvorfor de skader seg, ikke bland dine spørsmål i mitt innlegg!!!!

Jeg synes det er ganske ødeleggende for konstruktive debatter at du reagerer så negativt på en kommentar du ikke liker. 

Skrevet
1 time siden, Glitter skrev:

Nei det var en overreaksjon, men det er jo da en gjenspeiling av hvordan TS har det. Når noen skriver om spiseforstyrrelse og selvskading så vet en jo at en har med noen som sliter med å regulere følelser å gjøre. Da burde en kanskje prøve å heller vise litt forståelse og evt komme med forslag til hvordan heller håndtere det. 

Å spørre hvorfor hun selvskader og si at det er et aktivt valg viser meg at du har lite forståelse for hva selvskading er. Ja i og for seg er det et valg, men det er sterke emosjonelle krefter som gjør at man velger den løsningen og i situasjonen føles det ikke som et valg. Det føles som den eneste løsningen. Det krever veldig mye jobbing for å klare å avvenne seg det. Det er ikke så enkelt som å bare tenke at "nei fra og med i dag har jeg sluttet". Jeg har ikke kuttet meg siden i sommer. Før det var rett før jul i fjor. Likevel må jeg fortsatt aktivt jobbe hardt med meg selv nesten ukentlig for å ikke gjøre det. Det er vanskelig å slutte. Men mulig ja. :)

Det kan godt være du ligger langt nede du også og det er jo leit, men jeg vet ikke helt hva det hadde med saken å gjøre? Jeg personlig oppfattet ikke innlegget ditt som et ønske om å hjelpe TS, men heller som å være nedsettende mot en som selvskader. Kanskje var det et forsøk på hjelp som kom litt skjevt ut da. Det er det jo bare du som vet helt sikkert. 

Jeg tror det er helt avgjørende på et forum som dette, at man ikke forventer at enhver kommentar i en tråd skal være optimal i forhold til den situasjonen den enkelte er i. Sett fra mitt perspektiv, så var det ingenting i den opprinnelige kommentaren som gjør det greit å gå sånn til angrep på en annen. 

Tråder om selvskading utløser ofte sterke følelser, både for folk som skader seg og folk som ikke gjør det. 

Skrevet
17 minutter siden, frosken skrev:

Jeg tror det er helt avgjørende på et forum som dette, at man ikke forventer at enhver kommentar i en tråd skal være optimal i forhold til den situasjonen den enkelte er i. Sett fra mitt perspektiv, så var det ingenting i den opprinnelige kommentaren som gjør det greit å gå sånn til angrep på en annen. 

Tråder om selvskading utløser ofte sterke følelser, både for folk som skader seg og folk som ikke gjør det. 

Nei jeg sa ikke det var greit, men prøvde å førstå fra TS sin side hvorfor h*n reagerte sånn på det. Var også derfor jeg startet med å be TS om å puste med magen. 

Synes selv det var en noe unødvendig måte å formulere seg på, derfor viste jeg støtte til TS. Men ja. Er forsåvidt enig med deg når du sier det sånn. Jeg kan bare forstå hvorfor en slik formulering kunne oppfattes som støtende siden jeg har slik problematikk selv. Men det gir heller ikke rett til å angripe sånn tilbake. Det vil alltids komme litt krasse/harde kommentarer på et forum. 

Skrevet

Ts hær..

jeg beklager også for at jeg var så ufin og frekk når jeg svarte deg, men jeg følte meg skikkelig støtt. Uansett beklager, håper at du kan legge det bak deg også ønsker jeg deg en god natt. 

Skrevet

Orker ikke å slenge meg med i denne diskusjonene som har oppstått, men velger å svare på ts sitt spørsmål. 

Da jeg startet med behandling ble jeg dårligere den første perioden, så jeg tror ikke det er så uvanlig. Man starter jo å rote rundt i vanskelige og personlige ting.

Skrevet

Jeg fikk ikke behandling for spiseforstyrrelsen min men kom meg ut av det selv

men jeg også kuttet meg da jeg var bedre Av spiseforstyrrelsen...

men gjorde det bare et års tid for etter det fikk jeg hjelp for bipolar som var grunn til smerten

det var nok pga bipolar jeg greide gå ned til 44 kg og

fordi hypomanien gjorde jeg greide sulte og sånn 

mye løstes med å få behandle bipolar 

men så ga de medisiner som ga enorm vektøkning og trigget bulimi og jeg blir bare ignorert på det av psykiatrien!! Man må klare seg selv her i verden ass

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...