Gå til innhold

Har et spørsmål ang dette nav-rotet og det å reise bort.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har jeg forstått det riktig at jeg har lov å reise bort så lenge det ikke kommer i konflikt med planen jeg har med nav? Jeg har aap.

Alt jeg har på planen er å følges opp på dps, der er jeg fast en gang i uken, og jeg går en gang i uken til psykomotorisk fysio. Noe mer har jeg ikke kapasitet til. Jeg har prøvd meg på yrkesrettet rehabilitering, men måtte gi meg etter et par uker. Men sånn som nå så er min behandler borte i 4 uker, og det samme er fysioterapeuten min, hun er tilbake i januar. Og jeg har derfor "fri", betyr det at jeg kunne reist bort, ferie i "syden"? Dette er bare et tenkt tilfelle, det er ikke aktuelt for oss å dra noen plass i nærmeste fremtid, men jeg begynte å tenke på dette.

Anonymkode: 2039a...909

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Slik jeg har forstått det (ikke ekspert på dette), ordner dette seg enkelt ved en telefon til Nav.

Behandler og fysio informerer ikke Nav med beskjed om at de er borte i 4 uker og at NN dermed har "fri". Så ta deg bryet med å ta en telefon. For de pasienter jeg hadde, gikk dette alltid greit så lenge de spurte på forhånd. Verken Nav som institusjon eller de ansatte har noe ønske om å være jæ...... med folk.

Skrevet

Hei. Du går inn på NAV sine sider på nettet. Der står det en rubrikk om skjema. Du trykker der og får opp flere valg. Du trykker på den med AAP. Så kommer det flere valg . Du trykker på den som handler om å beholde penger ved utenlandsopphold. Så fyller du ut det skjemaet elektronisk. Det er vanligvis ikke noe problem å reise utenlands. Det som skal vurderes er om du får beholde pengene når du er utenlands. Da er det mer avgjørende hva du krysser av på meldekortet. Om du krysser av at du har tiltak i den perioden du er på ferie ( det kan også gjelde psykolog ol) kan det få innvirkning på utbetalingen. Lurt å kontakte NAV å avklare ting uansett. Lett å misforstå meldekortet. 

Anonymkode: cc0c4...d1f

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...